Bio_Maarten Geplaatst: 22 juli 2017 Geplaatst: 22 juli 2017 Beste mensen, Ik heb een moestuinbak aangelegd van 4 bij 1,20 om lekkere groente in te kweken. Ik zie wel eens moestuintjes die zijn afgedekt met een doorzichtig plastic zeil ondersteund die door pvc buizen gesteund worden. Ik zit te denken om dit ook te doen. Is dit beter voor de gewassen? Heb je hier een speciaal soort zeil voor nodig of kan dit met elke doorzichtig zeil? Quote
aalterse-willy Geplaatst: 22 juli 2017 Geplaatst: 22 juli 2017 Zie eens bij Heuvelfolie. Die hebben alles wat ge wilt geloof ik. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
de deerhounder Geplaatst: 22 juli 2017 Geplaatst: 22 juli 2017 Ik veronderstel dat je een soort squar food gardening gemaakt hebt.Planten afdekken doe je vooral in het voorjaar, om de t° een beetje omhoog te halen en te voorkomen dat sommige dingen bevriezen.Mediterrane en andere zuidelijke soorten groenten en fruit hebben hier plezier van, maar niet alle planten willen het warmer.Knolgewassen zijn hier niet echt blij mee. Quote
pippi Geplaatst: 22 juli 2017 Geplaatst: 22 juli 2017 Je kan niet zomaar allemaal verschillende planten onder folie gaan zetten, voor sommige planten wordt dat veel te warm. Dus het ligt er helemaal aan wat voor planten je hebt staan. edit: de deerhounder was me voor. Quote
RobO Geplaatst: 23 juli 2017 Geplaatst: 23 juli 2017 bovendien geloof ikzelf in meer natuurlijk kweken voor veel planten , meer smaak door langzamer groeialleen voor de warmteminnaars hebben we een kasje en kweken we voor vanaf januari we gebruiken wel antiinsectengaas, dat geeft 2 graden temp meer en een microklimaat met minder wind, de britten zijn er ook gek op, die plaatsen veel lage windkeringen Quote
harryabc Geplaatst: 16 oktober 2017 Geplaatst: 16 oktober 2017 Goeifolie, elk zeil gemaakt van ldpe is goed. andere soorten zoals upvc, pet plastics laten gifstoffen los. pvc pijpen doen dit overigens ook. niet aanraaken dus. als je er wel mee werkt trek handschoenen aan. Quote Dat is geen onkruid, dat is groenbemesting .
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.