onnaj Geplaatst: 6 juli 2017 Geplaatst: 6 juli 2017 Ik was zojuist al mijn groente weer aan t controleren op luizen en het is gelukkig lang niet meer zo veel als eerst, enkele uitzonderingen daar gelaten. Alleen zag ik onder het broccoli blad allemaal gele eitjes en omdat ik dacht dat het van ongedierte zou zijn heb ik ze verwijderd. Nu lees ik dat deze van lieveheersbeestjes zijn, kan dit kloppen? Heb er helaas geen foto van en baal al dat ik ze weg gehaald heb. Quote
weknow Geplaatst: 6 juli 2017 Geplaatst: 6 juli 2017 99,9% zeker koolwitje. Wegwrijven en planten onder gaas. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
pippi Geplaatst: 6 juli 2017 Geplaatst: 6 juli 2017 Ik denk dat weknow gelijk heeft, maar toch wel lastig, want zo op het eerste gezicht (voor mij dan) lijken eitjes van het lieveheersbeestje en het grote koolwitje best wel op elkaar, geel en in een groepje. Klein koolwitje is makkelijker te herkennen: vaak maar 3 eitjes onderaan een blad en niet in een groepje. Ik ga er maar vanuit dat lieveheersbeestjes vooral eitjes leggen op planten waar flink wat luis op zit. Op jonge koolplanten zie ik eigenlijk nooit luis (wel op de uitgebloeide doorgeschoten koolplanten en mosterd, die staan echt stijf van de luizen), dus ik veeg eitjes op de koolbladeren ook steeds weg. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.