Ga naar inhoud

De zaden-carrousel 1e ronde (Deelname? Zie 1e bericht)

Lisa

Aanbevolen berichten

schreef Nicolette:
ja of opsplitsen en 2 rond laten gaan. Komen mensen sneller aan de beurt en kan je 2x een andere samenstelling envelop krijgen.

Of je kan ook 2 enveloppes naar dezelfde persoon verzenden, dat is waarschijnlijk een stuk goedkoper dan pakketpost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vindt dat ook cool als iemand er zeep in zou stoppen of een ander eigen maaksel beetje tuin gereleteerd/zelfvoorziening is toch onwijs gezellig, en doos mag tot 10 kilo.

Verder vindt ik doos voordeel dat je dan ook bloemenzaden erbij kan doen, niet iedereen belangstelling voor maar toch ruimte zat en sommige vinden het leuk.

Voor 2 enveloppen ben ik zelf niet zo voorstander lijkt me zooitje worden hoewel je bv wel een envelop kruiden zou kunnen doen en een envelop groente lijkt mij doos met alles erin handiger.

Jorieke weet jij hoe je een poll maakt dan kunnen we even kort sluiten wat de meerderheid wil.

1 envelop 3euro, 2 enveloppen 6 euro of 1 doosTNT 6,75

bovendien komt seizoen voor winterstek mischien is daar nog wat mee te doen ?

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

schreef Guus D:
Mag ik er ook in het rijtje bij?
  schreef Guus D:
Kan ik de envelop ook ontvangen?
  schreef Guus D:
Mag ik ook meedoen??

Wat is je vermoeden Guus?

In principe moet je minstens een half jaar redelijk actief zijn op 't forum, dat red je nog niet Guus!

Vind het wel een goede vraag om eens een keer te overleggen wat we met nieuwe "leden" doen, wie beslist dat? Lisa, Jorieke? Kunnen liefhebbers die aan de voorwaarden voldoen hun een pb'tje sturen of zo.

Is misschien ook handig om dan nog een keer de spelregels op de 1e pagina te zetten van dit topic, om dit soort stortvloed aan vragen te voorkomen? Ik zelf zou dan zeker voordragen om o.a. Helena, Harmony, Jootje, Borsalino en Sneekermoestuin te laten meedoen.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij betreft bepalen we dat gewoon als collectief. Mensen die mee willen doen plaatsen gewoon een berichtje. De grens van een half jaar lid of x aantal posten zie ik als een richtlijn om te beoordelen hoe iemand is en of we daar een volle doos vol met zaadjes naar toe kunnen sturen. Iemand hoeft van mij echt niet dagelijks op het forum te posten maar uit de berichten moet wel blijken hoe iemand is. Ik vind dus als je dicht bij de grens van een half jaar lid komt of/en een x aantal berichten je hier kunt aanmelden waarna we snel weten of je kunt meedoen, als het goed is kennen we je dan al voldoende van je activeit op het forum. Voldoe je aan die voorwaarden dan zie ik in 99% van de gevallen geen problemen voor deelname.

Voor nieuwe leden die geen zin hebben in teruglezen: op andere forums is het regelmatig misgegaan met dit soort initiatieven en zijn volle enveloppen verdwenen en geplunderd. Het ging daarbij voornamelijk mis bij nieuwe en jonge leden. Vandaar dus de half jaar en x aantal berichten grens (en nu ook traceerbaar pakketpost) zodat we het risico wat kunnen verkleinen.

Bij Helena zeg ik JA natuurlijk mag je meedoen, je voldoet aan de 'voorwaarden'. Bij Guus ben ik dit jaar nog geneigd om te zeggen: wacht nog een jaartje. Waarom? Je hoge activiteit wat betreft zaadjes vragen (zowel via pm als in andere topics) en wat voor mij vooral doorslaggevend is zijn je invloed/meeliftende vrienden waar we niet zulke goede ervaringen mee hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens Jorg, al denk ik dat we wat te streng zijn voor Guus.

Volgens mij moet ik een nieuw topic aanmaken MET poll, en kan ik niet een poll toevoegen aan dit topic. Of wel?

Maar ik denk niet dat iemand problemen heeft met de kosten? (andere problemen kan ik niet bedenken...)

Giga-gaas.nl

Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! 

moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het exact ook eens met Jorg, Helena hoort er helemaal bij en vindt zeker niet dat we te streng zijn voor Guus.

Poll is van mij niet nodig als er maar wat vlugger en duidelijker een beslissing valt en achteraf geen gezeur begint.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff veel discussie heb ik al gezien,

Wat betreft de pakketpost ben ik voor! Maar dat wisten jullie al.

De andere regels, wat mij betreft houden we ons gewoon aan een half jaar actief lid om juist elke keer weer een discussie te voorkomen. daarbij kom je achteraan het lijstje en daar gaan ook weer een aantal weken overheen.

Een pol vindt ik prima.

Jooze

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

schreef appelvrouw:
Over twee weken ben ik twee weken in NL. Ik vroeg me af of het een goed idee zou zijn dat ik dan de envelop krijg, geen gedoe met naar Fr sturen en retour..we hebben nogal slechte ervaringen met de Fr post, en laatst kreeg ik een pakje pas na weken aangereikt..met plakband van de Fr douane..dat zou weer kunnen gebeuren, dus ik vind het veiliger als het in Nl geregeld wordt.

Ik wilde nog even dit bericht naar boven halen. Binnenkort is Jooze aan de beurt en zo kwam ik op het idee de (doos/envelop?) eerder te vragen, ik hoop dat Jooze (woont bij mij om de hoek) aan de beurt is als ik in Nl ben zodat ik kan aanvullen met mijn zaden die ik hier klaar heb liggen/zelf snuffelen in de doos.. Omdat het ernaar uit ziet dat ik ernstig veel in Fr zal zijn dit najaar zal dat geld en ergernis schelen, ik zit nu al weer twee weken op een pakje uit Schotland te wachten, zal wel weer bij de douane liggen.

Ik ben van a.s. maandag tot 10 nov. in Nl.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  ðŸŒŽ

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee dat vindt ik ook prima, Jorg. Maar dat zaadjes vragen was om te ruilen en ik heb al maet verschilende mensen geruild. @ Koert Ik vroeg dat zoveel omdat ik er steeds geen fatsoelijk antwoord op had gehad,

Maar ik snap het en ik wacht nog wel een paar maanden

Omdat het kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koert,(en de rest) ik zie waar de schoen wringt wat betreft de communicatie met Guus.

Ik zie t van dichtbij elke dag. Kids en tieners van tegenwoordig (niet allemaal maar over t algemeen) hebben veel duidelijkheid nodig. Vroegâh, toen wij zelf moesten nadenken , begrepen we wel dat als we geen antwoord kregen, we niet aan bod kwamen. Tegenwoordig is dat (helaas) juist de andere kant op. Als je ze geen duidelijk antwoord geeft, weten ze niet of ze wel/niet aan de beurt komen en vragen ze opnieuw... en opnieuw... en opnieuw. Dus om nu verdere discussies te voorkomen, misschien maar met vette/grote letters de 'kids' duidelijk maken of ze wel of niet aan bod komen. Duidelijk zo?

Wat betreft het topic onderwerp: prima als het in een doosje komt met T&T. Voor de mensen die bij elkaar in de buurt wonen is het idd voordeliger om samen de doos te bekijken/zaden om te ruilen om daarna gezamelijk de verzendkosten te betalen naar de volgende in rij. Heb al gemerkt dat meerderen dat kunnen zoals Jasmin <-> Bonnie, Jooze <-> Jet etc. Jammer alleen voor de mensen die niet kunnen delen. Het zij zo. Wie weet kun je dan anderen in je buurt deze site aanraden, dan kan het toch nog goedkomen

Stukken zeep en andere (zelfgemaakte) produkten uit de tuin vind ik ook een goed idee van Hans (soms heeft die man best goede ideeën ). Kan je ook denken aan magazines, artikelen daaruit (scans?), folders, kleine boekjes, (uitgeprinte) recepten, en menig andere artikelen. Men kan zelfs iets verkopen per doos. De mens is creatief genoeg om daar verder over na te denken.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

schreef Helly:
kun je dan anderen in je buurt deze site aanraden, dan kan het toch nog goedkomen

Stukken zeep en andere (zelfgemaakte) produkten uit de tuin vind ik ook een goed idee van Hans (soms heeft die man best goede ideeën ).

Het was mijn idee helemaal niet maar van Jorieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...