rommert Geplaatst: 28 oktober 2011 Share Geplaatst: 28 oktober 2011 hmmm dat zou ikwel jammer vinden maar eerder dit topic volgensmij was dat u werd er gezegd dat ik dan meer postzegels erop doen ook een optie was maar ik denk dat dat nu geen optie meer is. kan ik er ook stekjes in doen? of kost dat teveel ruimte? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 28 oktober 2011 Share Geplaatst: 28 oktober 2011 Stekjes is niet zo'n goed plan omdat die niet lang goedblijven.Postzegels heb ik ooit ook wel gelezen in dit topic maar is ook niet echt nuttig of handig.Mischien zoiets dat je bv 3 leuke zakjes zaad koopt om in de doos te gooien en dan kun je gewoon uitkiezen wat je wilt uit de doos.Maar dat moet je zelf beslissen want je bent ook 6,75 kwijt voor te bezorgen bij de volgende. Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rommert Geplaatst: 28 oktober 2011 Share Geplaatst: 28 oktober 2011 ja dat zij mn vader ook al maar daar doe ik het ook voor want er zit zo te horen veel zaad in hmmm ik weet niet wat ze zullen denken als ik nu nog groente zaad ga kopen maar eens even met de bus Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 28 oktober 2011 Share Geplaatst: 28 oktober 2011 Nuja dan is het toch opgelost, ik vindt de doos je investering zeker waard zit veel en ook echt leuke dingen in, en denk dat de meeste mensen die de doos gehad hebben het echt leuk vonden. Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 28 oktober 2011 Share Geplaatst: 28 oktober 2011 Bij aveve hebben ze het hele jaar door zaadjes hangen hier...of je koopt bij lidl olifantenknoflook....maar dat wordt proppen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
freggel Geplaatst: 28 oktober 2011 Share Geplaatst: 28 oktober 2011 Er zit meer dan genoeg keuze in! Je kunt er inderdaad ook knoflook in doen. Proppen wordt het (nog) niet, de boel zit nu in een doos, en daar past nog voldoende in. Heb net al even wat gesnuffeld en er zitten echt een hele hoop leuke dingen in! Ik heb gelachen om de heilige boontjes! Ik kende ze helemaal niet! En Jet, wat een werk heb je gehad aan het maken van al die mooie zaadenvelopjes! blog/freggel/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 28 oktober 2011 Share Geplaatst: 28 oktober 2011 Ja er zit veel in, het is wel een doos voor de liefhebber van aparte variaties van groentes en er zitten ook wat bloemen en kruiden in. Je moet niet denken dat je grote hoeveelheden spinazie of bv dat heilige boontje kan pakken, het gaat om het uitproberen van een soort toch? Is er voor Rommert niemand in de buurt (die op de lijst staat) die met hem de kosten kunnen delen? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
freggel Geplaatst: 28 oktober 2011 Share Geplaatst: 28 oktober 2011 Nou, ik ga de doos weer verzendklaar maken zodat ik die begin volgende week naar Rommert kan sturen. Ik heb veel plezier gehad in het bekijken en uitzoeken van al die leuke zaadjes! Er zaten een aantal dingen in die ik wel eens zou willen proberen, zoals de mini sla, koriander en wat tomatenzaadjes. Hiervan een paar zaadjes gepakt om uit te proberen en als ze volgend jaar bevallen win ik er zelf zaad van of koop ik een zakje (en wat ik daarvan overhoudt gaat weer in de carrouseldoos. Zelf heb ik mijn zaadjes in gripzakjes gedaan. Heb een aantal verschillende peperplanten, paprika, diverse soorten tomaat, radijs, aubergine, boontjes, (water)meloen en nog wat ander spul erbij gedaan.Er zit geen beschrijving bij, maar mocht iemand vragen over een bepaalde soort hebben, dan hoor ik het wel. Voor de mensen die na mij aan de beurt zijn: alvast heel veel snuffelplezier! blog/freggel/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thessa Geplaatst: 28 oktober 2011 Share Geplaatst: 28 oktober 2011 ik les net hierboven iets over stekjes.....dat lijkt me niet handig ivm vocht,....als je iets niet wilt is het vocht bij zaden.... rommert misschien heb je een leuk blad of iets dergelijks....om even met je mee te denken.... kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
freggel Geplaatst: 2 november 2011 Share Geplaatst: 2 november 2011 Is de doos inmiddels goed bij je aangekomen, Rommert? blog/freggel/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rommert Geplaatst: 2 november 2011 Share Geplaatst: 2 november 2011 ja! man wat zit er veel in zeg en ook spul wat ik net wil hebben! ik denk dat hij volgende week maandag naar de volgende gaat want ik moet er ook nog zaad in doen maar ik ga eerst naar het tuincentrum want ik heb zelf niet veel bijzonder zaad. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje11 Geplaatst: 2 november 2011 Share Geplaatst: 2 november 2011 Ik wacht in spanning af ,Je maakt me wel nieuwsgierig. Pffffffffff nog 4 te gaan en dan ben ik pas aan de beurt.Eigen schuld had ik me maar eerder op moeten geven Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rommert Geplaatst: 2 november 2011 Share Geplaatst: 2 november 2011 ach hoe later je em krijgt hoe meer erin zit? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jooze Geplaatst: 3 november 2011 Share Geplaatst: 3 november 2011 Inderdaad hoe meer mensen hoe meer erin zit. En vorige week dinsdag kreeg ik hem en nu zijn we al 3 mensen verder (ex mezelf), dus het gaat mega snel! Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rommert Geplaatst: 3 november 2011 Share Geplaatst: 3 november 2011 wat is dat capparis spinosa? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 3 november 2011 Share Geplaatst: 3 november 2011 Kappertjes. Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sonnee Geplaatst: 3 november 2011 Share Geplaatst: 3 november 2011 ik doe ook graag mee met de doos heb al een pb naar Lisa gestuurd , ben wel een tijd niet echt actief aanwezig geweest door omstandigheden, maar dat wilde ik maar eens flink gaan inhalen nu in de nieuwe situatie is er ontzettend veel te klussen in de tuin voor ik er komend voorjaar de groenten er in kan zetten, ben ook al weer druk bezig met ideeën opdoen op het forum wat betreft indelen, zelf een kasje bouwen (moet ik het huidige bouwsel is demonteren)crea oplossingen voor ene achtertuin moestuin en ik heb sowieso van een aantal dingen veel te veel zaad waar een ander misschien net wat van wil en ik ben altijd in voor nieuwe dingen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jooze Geplaatst: 3 november 2011 Share Geplaatst: 3 november 2011 Haha de kappertjes die zijn van mij! Ben benieuwd wat het wordt (had ze ooit besteld maar zag het niet zitten ) Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rommert Geplaatst: 3 november 2011 Share Geplaatst: 3 november 2011 oke nou ik hoop dat ze opkomen volgens internet zijn het nogal moeilijke kiemmers ik heb nu 21 nieuwe soorten erbij niet van alles heelveel gepakt hoor maar er zaten wel net dingen tussen die ik nodig had en waar mn ouders van zijden dat ik dat niet hoefde te kweken. toch maar stiekem gepakt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 3 november 2011 Share Geplaatst: 3 november 2011 Volgende zaden mogen in de doos, om alle misverstanden te onthouden.Ik steek niet voor, ze moet niet langs mij. 2 mogelijkheden, ik stuur alles naar wie ze volgende week heeft en die persoon doet ze erbij. Of ik stuur alles naar iemand voor een volgende ronde. Dat de oudere wijzen daar maar over beslissen. Onderstam tomaten Armada F1 40 zadenOnderstam tomaten Caddy No.1 75 zadenOnderstam tomaten Resistar F1 20 zaden24 entclips 3mm70 entclips 2mm Cucurbita Ficifolia Onderstam komkommer-meloenen 30 zaden19 bandjes om te enten, soort zware alufolie-loodachtig4 entklemmen4 insteekenthouder met stoksteuntje Stengelajuin Ishikura VolzakjeAjuin Barletta VolzakjeWite selder Volzakje Volgende zijn geopend en gedeeltelijk gebruikt.Tomaat Pyros F1Rode kool Huzaro F1Rode kool NegerkopRode spitskool KalebosSpitskool ExpressBroccoli NaxosBleekselder Bejo 1896Groene selder PascalSla AssamSla MeikoninginSla AppiaMeloen Savor F1Meloen Gold Star F1Meloen Snow Leopard F1Spaanse peper Amando F1Spaanse lange peperPaprika Reina F1Paprika Lipari F1Kalebas African Warty Dan ligt er nog in mijn tuinhok.Witloof Mechels vroegWortelenSpinazie, los gekochtKervel, los gekochtBoontjes + wat ik nog vindt in de la van mijn tuinhok Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 3 november 2011 Share Geplaatst: 3 november 2011 Die onderstammen van tomaat zijn leuk, ik neem aan dat je elk ras daarop enten kan, die zou ik willen proberenent jij altijd tomaten ? Sympathiek dat je allemaal deze zaden in de carrousel doos wilt doen Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 3 november 2011 Share Geplaatst: 3 november 2011 Ik ente tomaten, maar door nu enkel volgend jaar het ras Riviera ga telen hoef ik niet meer te enten.Dit ras gaf niet de moeite meer door te enten, ook dat ik in emmers teel en werk met druppelaars in de serre zijn mijn tomaten supperverwend, niks ziekte gehad zonder gif.Dus enten is niet meer nodig.+ niemand komt mijn serre's in Zelfde scenario voor komkommers en meloenen. Het ene ras geeft beter resultaat door te enten dan bv een ander ras.bv vlees en trostomaat F1 geeft supperresultaat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 3 november 2011 Share Geplaatst: 3 november 2011 Oke nou leuk, zal ik onthouden een mooie vleestomaat F1 lijkt me wel wat. Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 4 november 2011 Share Geplaatst: 4 november 2011 (aangepast) Vandaag gerommeld in mijn tuinhok en zaadlijst aangepast. Onderstam tomaten Armada F1 40 zadenOnderstam tomaten Caddy No.1 75 zadenOnderstam tomaten Resistar F1 20 zaden24 entclips 3mm70 entclips 2mm Cucurbita Ficifolia Onderstam komkommer-meloenen 30 zaden19 bandjes om te enten, soort zware alufolie-loodachtig4 entklemmen4 insteekenthouder met stoksteuntje Ajuin BarlettaBleekselder Bejo 1896Bloemkool All The Year RoundBloemkool Siria F1Boontjes los gekocht, Sonate 290 grBoontjes Gele Maxidor ongeveer 50 stuksBoontjes Gele Valdor ongeveer 200 grBoontjes los gekocht, lage boterboon 240 grBroccoli NaxosFacelia 125 grGroene selder PascalKalebas African WartyKervel, los gekocht 110 grMeloen Gold Star F1Meloen Savor F1Meloen Snow Leopard F1Paprika Lipari F1Paprika Reina F1Raapjes GoudbalRode kool Huzaro F1Rode kool NegerkopRode spitskool KalebosSla AppiaSla Arctic KingSla AssamSla MeikoninginSla Mini, De Nieuwe TuinSla TannexSpaanse lange peperSpaanse peper Amando F1Spinazie voorjaar, los gekocht 270 grSpitskool ExpressStengelajuin IshikuraTomaat Pyros F1Witloof BrusselsWitte selderWortelen Amsterdamse bakWortelen FlakkeseWortelen Nandor F1Wortelen Nantes verbeterdeWortelen Parano F1Wortelen Rode lange stompe zonder hart Opzwel turftabletten, 32 stuks Totaalgewicht kan ik pas vanavond wegen, de dochter heeft de weegschaal geleend en pas vanavond terug.Had ik ergens gelezen dat er geen boontjes bijmogen, dan laat ik die er wel uit hoor.Zelfde voor de entclips, als die er niet in mogen. Laat iemand van de Forumwijzen iets weten waar naartoe te sturen? ! Onnodig om PM te sturen, alles gaat in de Carrousel Box. 4 november 2011 aangepast door Gast Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 4 november 2011 Share Geplaatst: 4 november 2011 Wie is er na Rommert? Of volgen we het lijstje van het 1e bericht? Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten