jootje Geplaatst: 23 juni 2012 Share Geplaatst: 23 juni 2012 Sjalotten...per ongeluk eruit getrokken...Piepers...expres eruit getrokken, plant was spontaan opgekomen en stond in de weg ( vergeten pieper van vorig seizoen) Prei....En niet op de foto: bijna een kilo aardbeitjes! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dennis29 Geplaatst: 23 juni 2012 Share Geplaatst: 23 juni 2012 Door de flitser ziet de foto er een beetje raar uit en lijkt het heel weinig maar het is een grote kom vol Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dennis29 Geplaatst: 24 juni 2012 Share Geplaatst: 24 juni 2012 4 kilo rode bietjes (om te wekken en zoetzuur van te maken)En de eerste uien. heb er een vlecht van gemaakt (had geen idee hoe dat moest dus had maar wat gedaan, de eerste ui vastgebonden aan het touw en dan steeds het loof van de ui om het touw draaien) Ze hangen te drogen in het houthok: Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 24 juni 2012 Share Geplaatst: 24 juni 2012 (aangepast) Mooie uiensliert Dennis!Bij mij halen de bietjes het zoetzuur voorlopig niet..we eten ze steeds op. Net voor de regen binnengehaald:Twee soorten tuinbonen ( de driemaal wit lijken iets meer te geven dan de Leidse hangers) die gaan de vriezer in.Twee soorten doperwten, wortels, peterselie, broccoli en snijbiet (voor zakjes soepgroentes in de vriezer) Peulen, en de laatste asperges..die gaan vanavond op t bord Sla, radijsjes, rucola en enkele knoflookjes.  Ik heb dit jaar wel wat "gespleten"wortels..zou dat door de regen komen? 24 juni 2012 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MoesNique Geplaatst: 24 juni 2012 Share Geplaatst: 24 juni 2012 Ook ik mocht nog even wat rode bieten uit de grond trekken:Resultaat een paar rode bietjes en ik doorweekt terug de bijkeuken in.Het is echt een dagje om maar weer een potje rode bieten weckklaar te maken.  Hier worden we ook niet vrolijker van, al ......... hebben we het bijna weer gehad  Quote De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
meekje Geplaatst: 24 juni 2012 Share Geplaatst: 24 juni 2012 Owww... Jan wou nog even naar de moestuin omdat het volgens hem droog was! oeps...aldaar aangekomen kwamen er dikkere buien dan daarvoor.Maargoed we hebben gelijk maar wat geoogst! De rolstoel volgepakt met mij, de paraplu en de oogst... Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jooze Geplaatst: 25 juni 2012 Share Geplaatst: 25 juni 2012 Dit is mijn oogst van vandaag;2 kleuren basilicum, snackkomkommer, blauwschokkers, doperwtjes, aardbeien, knolvenkel en wat worteltjes. Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
helena Geplaatst: 25 juni 2012 Share Geplaatst: 25 juni 2012 Vriendschap gezaaid met buurman op tuin en de vruchten daarvan geoogst: flinke bos wortelen en calla's Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 25 juni 2012 Share Geplaatst: 25 juni 2012 De buit van vandaag....  Ik eet praktisch iedere dag wel iets van de tuin, dus iedere dag heb ik oogst (behalve zondag) maar de mooiste daar maak ik een foto van... Als ik iedere dag foto's post wordt het wel heel veel  Vandaag eten we peultjes en Brocolli van de tuin en morgen bieten. en woensdag denk ik dat we sla gaan eten, leuk hé? Alles van jezelf!!! gr anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jootje Geplaatst: 25 juni 2012 Share Geplaatst: 25 juni 2012 Prachtig weer, al die foto`s! En, Antoine, van mij mag je elke dag foto`s posten hoor! Ikzelf had wat raapjes. En dacht toen, even kijken of ik al worteltjes heb. En ja hoor, prachtige worteltjes, zonder dat ze aangevreten zijn door de pieren! Vorig jaar niks fatsoenlijks aan wortels geoogst, alles was een grote gatenkaas, en nu zulke leuke worteltjes. Helemaal happy! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rantje Geplaatst: 25 juni 2012 Share Geplaatst: 25 juni 2012 Eindelijk niet vergeten om een foto te maken, alleen de doperwten staan er niet op, die zaten al in de vriezer  Vandaag stond er sla op het menu dus even aan plukken in de tuin geweest     Op de foto staat:Kropsla Valdor, eikenblad pluksla, Red Ruby pluksla, Lollo Rosso, Cherry Belle radijs, A'damse bak wortelen, snackkomkommertjes en en de eerste panda komkommer, beetje een kleine maar was nieuwsgierig Takje dille voor de dressing, bloempjes komkommerkruid, Cosmos bloemen,bieslook en bieslook bloempjes, citroenmelisse, en een Red Baron lente uitje  En 't was lekker Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Tania Geplaatst: 26 juni 2012 Share Geplaatst: 26 juni 2012  Thee! De gedroogde munt was klaar, en de gedroogde basilicum, en een bultje citroenmelisse geoogst. Theepot staat al klaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jooze Geplaatst: 26 juni 2012 Share Geplaatst: 26 juni 2012 En vandaag eten we worteltjes met doperwtjes en gekookte aardappels Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
meekje Geplaatst: 26 juni 2012 Share Geplaatst: 26 juni 2012 De oogst van vandaag, de aardappelen zijn gegroeid uit vijf pootaardappelen Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frans Geplaatst: 26 juni 2012 Share Geplaatst: 26 juni 2012 Vandaag de eerste sperciebonen geoogst en ook zo'n beetje de laatste aardbeien. Bij de eerste nieuwe sperciebonen hoort een subliem aardappeltje dus had ik een excuus om mijn Ratte d'Ardeche eens te proberen (ze kunnen beter nog even doorgroeien ) i.p.v. de frieslanders waar ik al een tijdje van aan het oogsten ben.   Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
snekermoestuin Geplaatst: 26 juni 2012 Share Geplaatst: 26 juni 2012 de eerste rode bietjes Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 27 juni 2012 Share Geplaatst: 27 juni 2012 Ha allemaal, Sjalotten geoogst, die laat ik daar lekker hangen, en als ik ze nodig heb pluk ik ze er tussen uit. Drogen ze lekker ook. Ik had er eigenlijk vier bossen, maar mijn goede hart geeft 1 bos weg aan mijn schoonoudeluitjes  Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
helena Geplaatst: 28 juni 2012 Share Geplaatst: 28 juni 2012 De 1ste van 12, deze hagelwitte kool van 1575 gr. ( pan is 26,5 cm ) . Als die zo gaat smaken als die ruikt..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dutchess Geplaatst: 28 juni 2012 Share Geplaatst: 28 juni 2012 Voilá, alleen foto's! Bedankt Jorg!  Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MoesNique Geplaatst: 29 juni 2012 Share Geplaatst: 29 juni 2012 (aangepast) Gisteravond, de laatste rode bieten van deze serie, geoogst zodat ze de nacht in zoet/zuur konden doorbrengen.De nieuwe zaailingen voor een volgende, laatste serie, is ook al weer onderweg. In de ochtend:De spinazie (1,5 kl) - ook hier een nieuwe volgende serie onderwegTwee kroppen Andijvie - nog dik 10 kroppen te gaanWat rabarber, enkele bessen en enkele aardbeien - voor een nieuw te proberen Jam van deze combinatie vruchten Uiteraard behoren de eieren hier ook tot de dagelijkse opbrengst uit eigen tuin: 2 dagen leg, 61 eieren.Ik wrijf ze zometeen even schoon met een doekje en sorteer zo goed mogelijk wat 10 stuks doosjes uit voor de vaste dorpsbewoners welke regelmatig een eitje komen ophalen en weer nieuwe voorraad doosjes brengen. En nu gaan we de keuken in:De rode bietjes zijn al heerlijk op smaak en kunnen zo de weckpotten in.Onderwijl ik even van een kopje koffie geniet en de mooie berichten van juliie allen,staan de pannen op om het water aan de kook te brengen voor de spinazie en de andijvie.En uiteraard ga ik eens even op zoek naar het meest geschikte recept 'combinatie vruchten jam'Kook, Weck en invries werkzaamheden !   En hier gaan we een keer een 'combinatie Jam van proberen' - ben zelf ook benieuwt naar de smaak:  30 juni 2012 aangepast door Gast Quote De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jootje Geplaatst: 29 juni 2012 Share Geplaatst: 29 juni 2012 MoesNique.....prachtig! Wat een " rijkdom" he? Combinatie voor de jam lijkt me helemaal goed! Zelf van het weekend en begin van de week de witte uien en sjalotjes geoogst. Paar dagen plat laten liggen, nu opgebonden en onder het afdak gehangen. Heb geprobeerd te vlechten zelfs bij de sjalotjes......is matig gelukt! ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Yentl Geplaatst: 30 juni 2012 Share Geplaatst: 30 juni 2012 Daarstraks de eerste paarse boontjes geoogst, nog totaal niet veel maar meer komt eraan . Â Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dennis29 Geplaatst: 1 juli 2012 Share Geplaatst: 1 juli 2012 2 emmers tuinbonen  Gedopt en in porties van 250gr ingevroren, 1900gr in totaal: Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rantje Geplaatst: 1 juli 2012 Share Geplaatst: 1 juli 2012 Mooie boontjes Yentl Die van mij staan nog maar net in de grond, heb ook paarse  En wat een boel tuinbonen Dennis, lekker hoor  Vandaag mijn eerste courgette geoogst: Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jootje Geplaatst: 1 juli 2012 Share Geplaatst: 1 juli 2012 Ik kwam vanochtend op de tuin, allemaal bruine plekken op mijn aardappelplanten. Phytophtora....Drastische maatregelen genomen, zit op een moestuincomplex en wil niet eventueel verantwoordelijk zijn voor het overwaaien van de ziekte. Dus...alles gerooid en afgevoerd. Beetje te paniekerig denk ik..er waren er al meer blijkbaar, die hebben het loof erafgehaald ( en op de tuin laten liggen) en laten ze dan zo nog een week of wat staan? Nou, ja, in ieder geval heb ik 32 kilo piepers, waarvan de grootte me niet tegen viel! En courgette, rabarber en lavendel! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.