Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Foto's van: je oogst

Jorieke123

Aanbevolen berichten

Ik heb ook weer wat...heb ik waarschijnlijk de peultjes en de doperwten door elkaar gehaald. We vonden de peulen zo hard dit jaar.."hè wat jammer die soort peulen" zeiden we tegen elkaar "smaakt niet zo als vorig jaar"...zo hard en draderig. De logeetjes vonden ze ook niet lekker..maar ja wat weten een paar jochies van 5 daar nu van die lusten niets toch?

En ja ze waren wat draderig..tja gewoon dooreten..het komt uit eigen tuin zeiden we nog tegen elkaar..volgend jaar nemen we weer mange-touts..Vandaag keek ik eens bij de tweede soort doperwten..ik vond wel dat het lang duurde voordat de peulen zich een beetje gingen vullen met erwtjes..en plots kreeg ik een aha-erlebnis...zou ik misschien...slordig Jetje

Wat vinden jullie ervan..welke denken jullie dat de peulen zijn?

img658466991339444498.JPG

Ook geoogst een mooie spitskool..nog niet voor de pitabroodjes maar voor rijst met zalm en raita met komkommer en munt img658564931339444441.JPG

( dit is een hele grote wok, en er zit alleen maar spitskool in )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rantje 33 planten heb ik staan, daarom dat ik toch wel meer had verwacht, maar misschien zijn die van jou ouder en groter dus? Ik denk dat er nog zo'n 200 gram maximaal aanhangt, en nog eens een aantal kleintjes. Zoals ik al zei vallen er bij mij altijd veel bloemen af..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tania

Dat is GEEN zevenblad. Wat het wel is weet ik niet maar ik hoop niet dat je het al gegeten hebt

Foto vergeten, maar de eerste tuinbonen geplukt, was 348 gram en super lekker, ik lust ze dus

Geen zorgen, voelde dat het toch niet pluis was dus had ff wat langer op reacties gewacht. Had al zo'n donkerbruin vermoeden dat 't geen zuivere koffie was enzo. Dus nee, heb het niet gegeten XD Toch maar de Bonduelle blikjes gepakt..

Yaaaay enzo.

rimg505040751339445302.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oe das wel wat weinig

Zo zagen ze er gister ongeveer uit maar maar er waren er een paar wat kleiner. De boontjes zelf lijken wel op die foto van jou, niet spierwit, beetje mintgroen. Mijn mams heeft ze gewogen dus daar is ook niets fout mee gegaan...ik tover nog wel eens met getallen namelijk

img0746-b-10-6-tuinbonen14131339420913.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rantje, Jeanne en Sannie..jullie zijn slimmer dan ik de rechtse eten we dus al een week of drie als peulen..ik haalde ze er de laatste week maar extra jong af omdat ze anders niet te eten waren..kilo`s doperwtjes vermoord

Ik weet nog dat ik eerst dacht: ik zaai hier de peulen..en daar de erwten..en toen dacht ik het andersom..of toch niet en heb ik het verkeerd opgeschreven..en ja als er staat dat dat peulen zijn dan eet je die peulen..(hoop dat de jongetjes er geen peulen trauma van overhouden...ik zeg het mooi niet tegen hun moeder..die heeft nog een onverwerkt sla-neurose aan mijn moestuingedoe van vroeger overgehouden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik lach om je "erwten-moord", maar ik doe altijd als ik 1 soort heb gezaaid/geplant gelijk t naampje erbij want ik ben ook zo'n muts om dat wel s door elkaar te halen. En hier gaan de ideeën ook van links naar rechts

Ik dacht ook peulen links, erwten rechts. Hier merk ik dat de peulen planten ietsje lichter van kleur zijn, ietsje minder hoog en ietsje minder 'potig'. Bij mij staan ze naast elkaar dus ik moest ook even goed kijken of ik geen erwten ging oogsten als peulen Merk ook dat die peultjes wat doorzichtiger zijn als de erwtenpeulen.

Ik heb ook, net als Jeanne dat de peulen eerder geoogst kunnen worden.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja lach maar.

We hebben gelukkig twee soorten doperwten, de andere is bijna klaar, die zit goed vol, en de echte peulen kan ik morgen dus echt heel veel van gaan oogsten, want ik heb ze allemaal laten hangen. Dat wordt drie gangen peultjes voor de werkmannen hier

Ja natuurlijk zijn de peulen eerder klaar! Alleen als je denkt dat het doperwten zijn dan wacht je nog lekker..en eet je gewoon de doperwten op..want dat zijn de peulen..want die zijn klaar enne ..nou ja...

Dat van dat blad zag ik ook pas vanmiddag...mijn moeder noemde me vroeger al een sloddervos..wel een leuk naampje eigenlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ik ging er ook helemaal vanuit dat ik wist wat er stond..dan kijk je niet naar het blad of naar wat eerder is. Ik heb er wel van geleerd...en ben eigenlijk wel blij dat ik geen harde en draderige peultjes heb gezaaid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...