Kruidje Geplaatst: 13 augustus 2011 Share Geplaatst: 13 augustus 2011 Minder bonen dan verwacht. En toen vond ik ineens zoooo veel frambozen. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Miquel-nature Geplaatst: 15 augustus 2011 Share Geplaatst: 15 augustus 2011 Ziet er allemaal netjes uit! Een paar weken terug had ik een aantal tomaatjes geoogst: Ook heb ik vandaag heeeeel veel tomaatjes geoogst maar allemaal groen want de planten waren ziek dus alles eraf gehaald en de panten gaan weg. Nu ff kijken of de tomaatjes nog wat worden. Quote Kweker sinds 2010 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lisa Geplaatst: 16 augustus 2011 Share Geplaatst: 16 augustus 2011 Ik vind het nog steeds een raar gezicht, vandaar deze foto met een gesneden green zebraatje op brood.Tijdens het eten had ik steeds het idee dat ik een mislukte augurk aan het eten was ofzo. Terwijl het natuurlijk gewoon naar tomaat smaakt. Hetzelfde heb ik met die oranje tomaten, ik denk telkens dat het naar fruit moet smaken in plaats van naar tomaat. Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dennis29 Geplaatst: 17 augustus 2011 Share Geplaatst: 17 augustus 2011 Oogst van gisteren en eergisteren:3 meloentjes:En de eerst Rosa Bianca: Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
harmony Geplaatst: 21 augustus 2011 Share Geplaatst: 21 augustus 2011 Gisteren een emmer afgewaaide appeltjes geoogst. Mooi moment om de ontsapper uit te proberen. Daarna alles in de weckpan en om half 12 voldaan naar bed.Dit is het resultaat: plus nog een groot glas vol. Een kleine 2 liter. En lekker! De moeite waard, zeker als ik zie hoeveel appels en peren er nog hangen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
el164 Geplaatst: 23 augustus 2011 Share Geplaatst: 23 augustus 2011 Vandaag kon ik weer wat bonen plukken en er waren weer wat tomaten rijp. De kleine paprika lijkt maar niet meer te groeien dus die heb ik ook maar geplukt. Hopelijk worden de anderen die nog aan een andere plant hangen wat groter. Ben benieuwd of hij eetbaar is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 23 augustus 2011 Share Geplaatst: 23 augustus 2011 Ik had de foto al bij het topic pompoensoorten gezet, maar wil deze pagina mijn oogst niet onthouden Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
snekermoestuin Geplaatst: 25 augustus 2011 Share Geplaatst: 25 augustus 2011 prei oogst het groentekistje heb ik gister voor 1.75 euro bij de kringloop gekocht. helemaal leuk, ik heb er drie kunnen kopen Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wouttie75 Geplaatst: 25 augustus 2011 Share Geplaatst: 25 augustus 2011 met de boerenkool in bad leuk he.... alleen het snijden is minder leuk. Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
snekermoestuin Geplaatst: 26 augustus 2011 Share Geplaatst: 26 augustus 2011 voor in de diepvries Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 27 augustus 2011 Share Geplaatst: 27 augustus 2011 Mn eerste paprika"s . Geen geduld meer tot ze rood worden Gekke bobbel heeft deze. Hebben jullie dat vaker gezien? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bonnie f Geplaatst: 31 augustus 2011 Share Geplaatst: 31 augustus 2011 Een hele emmer vol tomaten.Door mijn ouders geoogst uit mijn tuin. Ik was op vakantie.In plaats van wat meenemen hebben ze alles ingevroren. Ik ben ze nu aan het ontdooien. Ze zijn mooi met de rijp erop. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Guus D Geplaatst: 2 september 2011 Share Geplaatst: 2 september 2011 3 weken geleden geoogst uien: Quote Omdat het kan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
patpetje Geplaatst: 3 september 2011 Share Geplaatst: 3 september 2011 4,3 Kg bonen + wat ik er al had afgehaald is ongeveer 8 kilo totaal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lisa Geplaatst: 5 september 2011 Share Geplaatst: 5 september 2011 Niet lachen, maar dit is de oogst van twee pootaardappelen in een emmer van 15 liter. Maar liefst 680 gram! (voor meer informatie kijk op lisa-s-moestuin-en-kasavontuur-t1704-110.html ).Ze zien er in ieder geval mooi uit... Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
harmony Geplaatst: 7 september 2011 Share Geplaatst: 7 september 2011 Vanmorgen geoogste: klein maar fijn komkommertje, maaltje groenlof, een kleine emmer snijbonen en 2 doorgegroeide lente-uitjes.Vanmiddag maar even kijken hoeveel appels en peren er van de bomen zijn gewaaid, het is hier aardig tekeer gegaan vannacht. De schutting ligt omver, de bomen staan er gelukkig allemaal nog Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 7 september 2011 Share Geplaatst: 7 september 2011 Yep ik moet ook zometeen de appels van de grond gaan rapen....Hele avond en nacht heftige wind geweest.van de week nog bietjes geoogst en de vensterbankzonners zijn ook allemaal rood geworden Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frans Geplaatst: 9 september 2011 Share Geplaatst: 9 september 2011 Vitamientjes van eigen bodem. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frans Geplaatst: 10 september 2011 Share Geplaatst: 10 september 2011 .. wat is dat voor een paprikapeperkunstwerkgroente op de voorgrond? Dat is een zoete puntpaprika . Produceert heel veel vruchten , maar omdat hij nogal dunwandig is valt de opbrengst in gewicht nogal tegen. Dit ras zet ik ieder jaar dan ook vooral als 'sierplant' in een grote pot op mijn oprit . Daarom wordt er ook niet van geoogst tot dat de vruchten overrijp dreigen te raken. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
freggel Geplaatst: 10 september 2011 Share Geplaatst: 10 september 2011 Ik heb alvast een pompoen geoogst, er liggen er nog een stuk of 6. De andere is een grote courgette die ik ook voor de sier heb neergelegd buiten. Quote blog/freggel/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
freggel Geplaatst: 11 september 2011 Share Geplaatst: 11 september 2011 En de rest: Quote blog/freggel/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Miquel-nature Geplaatst: 24 september 2011 Share Geplaatst: 24 september 2011 Reuze champignon Quote Kweker sinds 2010 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
harmony Geplaatst: 26 september 2011 Share Geplaatst: 26 september 2011 Ons saplab Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
manolito Geplaatst: 28 september 2011 Share Geplaatst: 28 september 2011 vanavond snel wat uit de tuin 'geplukt', wat lente uitjes, pepertjes en een aubergine : ) Quote Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Geplaatst: 2 oktober 2011 Share Geplaatst: 2 oktober 2011 Hè hè, eindelijk mag ik hier ook een keer.Bij deze twee foto's van mijn complete zomeroogst! Voor de duidelijkheid even met een pen erlangs... De radijsjes zijn helemaal niet opgekomen dit jaar, de wortels hebben het eigenlijk beter gedaan als vorig jaar. Natuurlijk nog niet zoals ze moeten zijn, maar misschien dat dat volgend jaar wel lukken gaat. Ik denk dat ik ze nog wat meer ruimte geven moet in de bak. En misschien eens een ander soort zaad proberen. De lavendel (want dat zit in het kleine bakje) geurt in ieder geval heerlijk. Nog even verder laten drogen en dan kan het mooi komende winter de klerenkast in. Nu eens bedenken wat ik van mijn ene ieniemienie pompoentje maken zal... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.