Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Foto's van: je oogst

Jorieke123

Aanbevolen berichten

Ziet er allemaal netjes uit!

Een paar weken terug had ik een aantal tomaatjes geoogst:

20110814-054718.jpg

Ook heb ik vandaag heeeeel veel tomaatjes geoogst maar allemaal groen want de planten waren ziek dus alles eraf gehaald en de panten gaan weg. Nu ff kijken of de tomaatjes nog wat worden.

 Kweker sinds 2010 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het nog steeds een raar gezicht, vandaar deze foto met een gesneden green zebraatje op brood.

Tijdens het eten had ik steeds het idee dat ik een mislukte augurk aan het eten was ofzo. Terwijl het natuurlijk gewoon naar tomaat smaakt. Hetzelfde heb ik met die oranje tomaten, ik denk telkens dat het naar fruit moet smaken in plaats van naar tomaat.

656_c15bcd14d0074197b2f83b8046794cc7.jpg

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren een emmer afgewaaide appeltjes geoogst. Mooi moment om de ontsapper uit te proberen. Daarna alles in de weckpan en om half 12 voldaan naar bed.

Dit is het resultaat:

resized_661_d13b74937a65777cff7a276a98d0aa5d.jpg

plus nog een groot glas vol. Een kleine 2 liter. En lekker! De moeite waard, zeker als ik zie hoeveel appels en peren er nog hangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag kon ik weer wat bonen plukken en er waren weer wat tomaten rijp. De kleine paprika lijkt maar niet meer te groeien dus die heb ik ook maar geplukt. Hopelijk worden de anderen die nog aan een andere plant hangen wat groter. Ben benieuwd of hij eetbaar is.

IMG_0150.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto-C8CEWPVC.jpg

Een hele emmer vol tomaten.

Door mijn ouders geoogst uit mijn tuin. Ik was op vakantie.

In plaats van wat meenemen hebben ze alles ingevroren.

Ik ben ze nu aan het ontdooien.

Ze zijn mooi met de rijp erop.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen geoogste: klein maar fijn komkommertje, maaltje groenlof, een kleine emmer snijbonen en 2 doorgegroeide lente-uitjes.

Vanmiddag maar even kijken hoeveel appels en peren er van de bomen zijn gewaaid, het is hier aardig tekeer gegaan vannacht. De schutting ligt omver, de bomen staan er gelukkig allemaal nog

resized_661_d7ce8e145a92031cbe3d74b945588c3b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

.. wat is dat voor een paprikapeperkunstwerkgroente op de voorgrond?
Dat is een zoete puntpaprika . Produceert heel veel vruchten , maar omdat hij nogal dunwandig is valt de opbrengst in gewicht nogal tegen. Dit ras zet ik ieder jaar dan ook vooral als 'sierplant' in een grote pot op mijn oprit . Daarom wordt er ook niet van geoogst tot dat de vruchten overrijp dreigen te raken.

img0438ih.jpg

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weeks later...

Hè hè, eindelijk mag ik hier ook een keer.

Bij deze twee foto's van mijn complete zomeroogst!

resized_967_884fb9dfd0f9ae0b62ebc65864a33fb1.jpg

Voor de duidelijkheid even met een pen erlangs...

resized_967_35604624651150f8b0517d56a32f0577.jpg

De radijsjes zijn helemaal niet opgekomen dit jaar, de wortels hebben het eigenlijk beter gedaan als vorig jaar. Natuurlijk nog niet zoals ze moeten zijn, maar misschien dat dat volgend jaar wel lukken gaat. Ik denk dat ik ze nog wat meer ruimte geven moet in de bak. En misschien eens een ander soort zaad proberen.

De lavendel (want dat zit in het kleine bakje) geurt in ieder geval heerlijk. Nog even verder laten drogen en dan kan het mooi komende winter de klerenkast in.

Nu eens bedenken wat ik van mijn ene ieniemienie pompoentje maken zal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...