freggel Geplaatst: 17 juli 2011 Share Geplaatst: 17 juli 2011 Vandaag toch maar de uien geoogst, aangezien het een natte week gaat worden. Het loof was al een tijdje gestreken. Ik heb ze op een grote houten vlonder te drogen gelegd.Een tijdje geleden ontdekte ik dat er maden in enkele uien zaten. Omdat ik niet goed kon zien welke uien aangetast waren en welke niet, heb ik besloten de uien toch maar in de grond te laten. Gelukkig lijkt nu dat er maar heel weinig uien aangetast zijn! Quote blog/freggel/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 17 juli 2011 Share Geplaatst: 17 juli 2011 Oogst voor de maaltijd: Chinese komkommer, Sikkim komkommer, Mexicaanse komkommertjes, basilicum, salie, courgettes, een al bijna doorgeschoten venkeltje...Een coeur de boeuf tomaatje en little gem-slaEn wilde rucola Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
moedersmoestuin Geplaatst: 18 juli 2011 Share Geplaatst: 18 juli 2011 Bij deze dan onze eerste oogst uit moedersmoestuin.Een gedeelte van de boontje al gegeten, ze waren heerlijk. De knoflook wat te vroeg uit de grond gehaald, maar ze rotten weg met dit natte weer. Was toch maar een uitprobeersel. Groetjes Karin Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jos Geplaatst: 19 juli 2011 Share Geplaatst: 19 juli 2011 (aangepast) Jasmin, bijna goed.Een paar jaar geleden reed ik in de Eiffel en zag daar dat ze flinke bossen hazelnoot hadden gekapt. Mooie rechte takken.Ideaal voor de stokbonen. Vijf man en twee honden in de camper en twintig takken van een meter of 3-4.Veertien dagen geleden nog twaalf zit-elemten gehaald in Den Bosch, pasten niet eens op mijn dubbel-asser maar wel in de camper, ideaal ook als transporter.En dan waar het in dit item over gaat.Vandaag geoogst-komkommer uit de kas, courgetten, bloemkool, worteltjes,de laatste capucijners en de eerste paarse stokbonen. 19 juli 2011 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dennis29 Geplaatst: 19 juli 2011 Share Geplaatst: 19 juli 2011 De de emmer zit gevuld met courgette's Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
snekermoestuin Geplaatst: 20 juli 2011 Share Geplaatst: 20 juli 2011 Doe eens gek. Ik was vanmorgen om 700 uur al op de tuin, heerlijk.Bij de oogst ook mijn eerste stokbonen. Het zijn er nog niet zoveel, maar heb er nu al zin in.Ook nog pluksla en een courgette geoogst. Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jootje Geplaatst: 22 juli 2011 Share Geplaatst: 22 juli 2011 Wat een leuke/lekkere foto`s allemaal! Wat is het toch leuk om te oogsten. Ik heb gisteren de aardappels op mijn leenveldje geoogst! Dat is echt leuk, zo spannend, hoeveel piepers er zitten onder de grond. Er stonden niet eens zoveel planten, maar de oogst vond ik boven verwachting: 20 kilo! IK weet in ieder geval `1 ding wat ik volgend seizoen wil in de tuin: PIEPERS! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jasmin Geplaatst: 24 juli 2011 Share Geplaatst: 24 juli 2011 Tellen blommen ook mee? HIer heten ze ook oogst namelijk... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 27 juli 2011 Share Geplaatst: 27 juli 2011 (aangepast) Mooie tomaten! Dus die voorste is de costoluto? mooie tomaat! Is ie ook lekker? en groeit ie goed? Dank! En lekker...de Costoluto is dat geribbelde ding, en dat zwarte ding is de blauwe tomaat...de groene/rode is de zwarte prins...die oranje/groene/streep vernoem ik even naar de gever...ik moet de naam wel ophalen...zal wel purple queen of zo heten De groene "watermeloentjes" zijn komkommertjes Trouwens de Costoluto staat buiten en doet het niet goed! Beste tomaten buiten: Oranje van Goeijenbier en Black and Red Boar 27 juli 2011 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lisa Geplaatst: 28 juli 2011 Share Geplaatst: 28 juli 2011 Hierbij een foto van mijn roma tomaten (afkomstig van de Super Roma VF). De afgelopen dagen heb ik ze geoogst en ik heb er al een paar weggegeven.Dit komt van drie planten af en er zitten er nog veel meer aan dus ik ben er tevreden mee. Ik moet zeggen dat het blad niet altijd heel erg mooi is geweest (rare plekken en bobbelig blad) maar ik denk dat dat meer te maken heeft met mijn onervarenheid in het kweken dan aan het ras. Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jooze Geplaatst: 30 juli 2011 Share Geplaatst: 30 juli 2011 Dit is mijn oogst van vandaag! Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 30 juli 2011 Auteur Share Geplaatst: 30 juli 2011 Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eefje78 Geplaatst: 31 juli 2011 Share Geplaatst: 31 juli 2011 De sla is inmiddels al op, en de goudsbloemen zitten in het vet voor de calendula-vaseline Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
freggel Geplaatst: 31 juli 2011 Share Geplaatst: 31 juli 2011 We hebben al veel jonge aardappels gegeten, de rest uit de grond gehaald, laten drogen en opgeslagen in de schuur. Een gedeelte van de uien. En de oogst van gisteren: een aantal tomaatjes, bieten, komkommers, bonen, rode en witte kool. Van de bieten heb ik met wat appels een salade gemaakt en ingevroren. De bonen geblancheerd en ingevroren. Van de rode en witte kool had ik niet veel verwacht. Een van elk is flink uit de kluiten gewassen, de rest aan de kleine kant. Ik heb ze geraspt en ook in de vriezer gedaan. De komkommers wachten er nog op om ingemaakt te worden. Quote blog/freggel/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
patpetje Geplaatst: 1 augustus 2011 Share Geplaatst: 1 augustus 2011 2 kilo boontjes (Stanley) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 5 augustus 2011 Auteur Share Geplaatst: 5 augustus 2011 Bietjes en komkommer, venkel en sla: Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 5 augustus 2011 Share Geplaatst: 5 augustus 2011 Munt en maanzaad Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dennis29 Geplaatst: 5 augustus 2011 Share Geplaatst: 5 augustus 2011 Tomaatjes: Vlak voordat ze in de pan gingen om saus van te maken: Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dennis29 Geplaatst: 6 augustus 2011 Share Geplaatst: 6 augustus 2011 Uiteindelijk zijn de tomaten tot 12 potten tomatensaus verwerkt: Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ludo Geplaatst: 8 augustus 2011 Share Geplaatst: 8 augustus 2011 Tomatenseizoen is aangebroken en de pluk volop begonnen. Links : Links boven de San Marzano (eerste foto); de andere twee bakken eigen voortgekweekte (zie "gevraagd : droog weer"). Van deze tomaten stuur ik Jorieke een pak zaden voor de carousel. Rechts San Marzano.Eigen voortgekweekte tomaten (al 40 jaar!). Rechts : de vijgen beginnen ook te rijpen ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
snekermoestuin Geplaatst: 9 augustus 2011 Share Geplaatst: 9 augustus 2011 vandaag laatste zomerwortelen eraf gehaaldeen aantal te groot, maar hebben wel gesmaakt vanavond en de oogst van eergister boontjes op tafel en rest diepgevroren (2x 750 gram)courgettes prei en ui gister met nog een paar andere courgettes in de courgettesoep Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Lisa Geplaatst: 10 augustus 2011 Share Geplaatst: 10 augustus 2011 Vandaag nog een aantal tomaten geoogst, een paar Calabash Purples waren klaar, hoewel ze wel een erg vreemd kleurtje hebben. Ook een Marvel striped was klaar, één Green Zebraatje heb ik kunnen plukken en ik heb ook weer wat Oranje van Goeijenbiertjes geoogst. Ik had op dit moment wel wat meer soorten klaar willen hebben, maar door het krakkemikkige weer van de laatste tijd en de planten die ik mede daardoor heb moeten weggooien is het wat minder dan verwacht. Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
snekermoestuin Geplaatst: 10 augustus 2011 Share Geplaatst: 10 augustus 2011 prei, courgette, snijbiet en als kruiden salie en basilicum Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thessa Geplaatst: 11 augustus 2011 Share Geplaatst: 11 augustus 2011 heb me wagen vol geladen..... Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
magicjantje Geplaatst: 13 augustus 2011 Share Geplaatst: 13 augustus 2011 Bij deze foto´s van ded tuinbonen oogst van een tijdje terug, de oudste dochter begon spontaan te helpen met doppen.De bonen zijn in weckflessen beland. Quote E fructu arbor cognoscitur Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.