bettyboop49 Geplaatst: 2 juli 2012 Share Geplaatst: 2 juli 2012 Dit was mijn oogst van ergens een dag vorige week!! Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bettyboop49 Geplaatst: 2 juli 2012 Share Geplaatst: 2 juli 2012 Dit is mijn oogst van gisteren!! Ik had ook nog aardappels en komkommers maar die staan er niet op. Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jooze Geplaatst: 2 juli 2012 Share Geplaatst: 2 juli 2012 Weer een gevarieerd bergje eten;1 ui, handje aardbeien, bakje rode bessen, bieten, aardappels, kapucijners, doperwten & bosje rucola, geloof dat dat hem was..En ja weer met een mooi lapje Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 2 juli 2012 Share Geplaatst: 2 juli 2012 Pfff, Tuinbonen... Een halve emmer vol. Een vergiet vol afval, en een handje resultaat... ongeveer 1,5 ons tuinbonen. Nou die gaan een stoofpotje in. Ik wist niet dat je zoveel werk had aan die dingen! Maar goed, ik heb er lol in! gr Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 3 juli 2012 Share Geplaatst: 3 juli 2012 Oogst: Kokommers, ik had er teveel, dus heb ik ze even ingemaakt. 1 Komkommer is 1 pot zoetzuur.... Nou maar afwachten hoe ze smaken Ow ja, ik heb er twee Sjalotten doorgedaan, ook van mezelf Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sugar Geplaatst: 3 juli 2012 Share Geplaatst: 3 juli 2012 Ik pluk iedere dag alle bessen (en eet die onmiddellijk op). Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sugar Geplaatst: 3 juli 2012 Share Geplaatst: 3 juli 2012 Je ziet- vier verschillende kruisbessen (Capticator, Kapitein, Black velvet, Mucurines)- Taybes, Boysonbes en braambes 'Helen' (een vroege braam, vanaf begin juli rijp en razend lekker. De andere bramen volgen over enkele weken - maanden)- Roze bes 'Gloire de Sablons' (enkele, de allerlaatste besjes)- Aalbes 'Rotet'- Zwarte bes 'Titania'- Witte bes 'Bianca'- Zwarte Framboos 'Black Jewel'- Framboos 'Glen Doll', 'Himbotop', 'Joan J' en 'Tulameen'- Blauwe bes 'Duke'- Bosaardbei Nog even een fotoke van enkele bessen om het onderscheid duidelijker te maken (geeft ook een beeld van de relatieve grootte)Taybes - Boysonbes - framboos (Tulameen en Glen Doll) - Zwarte Framboos De écht zwarte bessen op de eerste foto zijn braambessen Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 3 juli 2012 Share Geplaatst: 3 juli 2012 Vleestomaat "Super de Boer" woog 400 gram en was in 40 seconden opgegeten Balkonstar en vleestomaten "geel" en bovenstaande. Van de keldertrap "geoogst" de goudse kaas in olie....was al 3 weken geleden klaar om te proeven....maar ik was m vergeten.....is erg lekker geworden.....die proef met de mosterdzaadjes en cayennepeper = ook geslaagd......volgende keer meer peper erbij = nóg lekkerder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 3 juli 2012 Share Geplaatst: 3 juli 2012 Die gele smaken ietsje zoeter....maar ze zijn beide echt lekker Inderdaad joekels...ben best een beetje trots ....eerste keer dat ik vleestomaten heb en dan gaan die van gewoon uit de supermarkt zo geweldig goedTrouwens erg grappig om de cherrytomaat ernaast te zien groeien Die halen nooit de foto van "de oogst" want die verdwijnen steeds onder mijn neus voordat ze de kas verlaten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 4 juli 2012 Share Geplaatst: 4 juli 2012 Eerste courgette-tje.... Er komen er nog een heleboel aan dus dacht maar vroeg te beginnen met oogsten... En stilaan zijn bijna alle sjalotten geoogst en ook de uien verdwijnen uit de grond... En de eerste knoflook (bovenop) gewoon van de toko, franse knoflook.Stonden op woelmuisgang dus ietwat vergroeid... maar wel erg lekker!!! En... sorry... van het eerst bekertje frambozen heb ik geen foto... waren té lekker!!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jos Geplaatst: 4 juli 2012 Share Geplaatst: 4 juli 2012 Super lekker droog binnen.Eerste klas Heuvelland hooi.Lekker nostalgisch met de kids. Big fun. En hier doen we het voor het buurmeisje met de ezeltjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Sovreze Geplaatst: 4 juli 2012 Share Geplaatst: 4 juli 2012 Vandaag de knoflook en de uien uit de grond, tevens alle zomerworteltjes. Volgende keer iets verder van elkaar zaaien. Uien zijn goed gegaan, knoflook vind ik maar raar spul (ik eet er verder kilo's van hoor) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jooze Geplaatst: 4 juli 2012 Share Geplaatst: 4 juli 2012 Weer een hele berg geoogst; zwarte en rode bessen, paksoi, knolvenkel, koolrabi's, bieten en rucola Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bettyboop49 Geplaatst: 4 juli 2012 Share Geplaatst: 4 juli 2012 Vandaag wat boontjes en komkommers!! Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 5 juli 2012 Share Geplaatst: 5 juli 2012 Mijn broccoli blijkt 2e hands want er heeft al iemand voor mij ervan gegeten: Ik heb m in zout water gelegd en hoop dat ze er morgen allemaal af zijn....ik zag er zo een stuk of 10 zitten. Weer tomaten geoogst en ook een pepper sweet banana en een witte paprika die ik van Margareth heb gekregen en een groene paprika chocolate beauty( da's de eerste van die plant dus die mocht er eerder af tgv de rest): En courgettes en koolrabi Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 6 juli 2012 Share Geplaatst: 6 juli 2012 Lekker die tomatenplantjes al Gé! Bij mij rijpt de eerste Cornue des Andes af.Ala oogst maar weer bloemen voor de kruidentheeën, paddenbietjes, stoofsla Catalogna,blauwe bes Bluetta... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Zeeuw Geplaatst: 6 juli 2012 Share Geplaatst: 6 juli 2012 Even terug komen op het hooi. hier onder een van onze vrachten. Wij helpen elke dag mee op de boerderij waar onze paarden staan. Zaterdag een kleine driehonderd balen van het land gehaald. Er liggen er nu zeker een duizend binnen, nog duizend te gaan. En alles is handwerk het op de kar leggen en het er van afhalen en op de hooizolder plaatsen. Heerlijk die hooidagen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nicolette Geplaatst: 6 juli 2012 Share Geplaatst: 6 juli 2012 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bettyboop49 Geplaatst: 7 juli 2012 Share Geplaatst: 7 juli 2012 Oogst van vandaag zaterdag 7 juli 2012 sjalotten geoogst ze werden zo groot .....ik heb een zakje geplant en ik heb gewoon 8 bossen sjalotten!! Een paar hier aan mijn huisje gehangen daar staat namelijk bijna nooit de wind op ivm regen.Een paar thuis in de schuur gehangen knoflook zijn echt bollen geworden ik heb ze pas in maart geplant! Ik heb twee bossen gemaakt heerlijk ik gebruik heel veel knoflook!!3 grote komkommers weer uit de kas de snackkomkommers zijn er maar twee maar er hangen er heel veel die bijna goed zijn.Een flinke zak boontjes die gaan de vriezer in.Eerste maaltje boterboontjes die eten we morgen. En de eerste bak rode besessen mmmmmmmmm!! Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Wendy0411 Geplaatst: 8 juli 2012 Share Geplaatst: 8 juli 2012 Jooeeehooeeee!! Ik ben helemaal trots, gister mijn allllllllllereerste courgette uit de achtertuin geoogst!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Raxia Geplaatst: 8 juli 2012 Share Geplaatst: 8 juli 2012 Zoveel peultjes dat het te veel was voor één maaltijd. Daarbij wat snijbiet en 2 (nog mini) uitjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
harmony Geplaatst: 10 juli 2012 Share Geplaatst: 10 juli 2012 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 10 juli 2012 Share Geplaatst: 10 juli 2012 Mooie foto van die doppers!Had je een goede opbrengst? Dit is mijn eerste reuzenui "exhibition"..hij is natuurlijk nog niet op maat, maar ik had zin om er een te proeven, en vind ook dat ze wat dicht op elkaar staan..ga ik er af en toe een tussenuit halen. De smaak rauw is vrij scherp, gestoofd smolt de ui een beetje..meer zoals prei Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bettyboop49 Geplaatst: 10 juli 2012 Share Geplaatst: 10 juli 2012 Oogst van vandaag 10 juli 2012! Boterboontjes, boontjes , tomaten en tomaatjes en komkommers. Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 11 juli 2012 Share Geplaatst: 11 juli 2012 Zooo strak en mooi al die oogst fotooz van hierboven!!! Hier dan maar weer een wat ruigerer foto... (met simpele camera dit keer...weegt wat minder... )Groot deel van de uien en op de voorgrond deel van de knoflook... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.