Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Foto's van: je oogst

Jorieke123

Aanbevolen berichten

Pfff, Tuinbonen... Een halve emmer vol. Een vergiet vol afval, en een handje resultaat...

ongeveer 1,5 ons tuinbonen.

Nou die gaan een stoofpotje in. Ik wist niet dat je zoveel werk had aan die dingen! Maar goed, ik heb er lol in!

dsc0079229221341259227.JPG

gr

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oogst: Kokommers, ik had er teveel, dus heb ik ze even ingemaakt. 1 Komkommer is 1 pot zoetzuur.... Nou maar afwachten hoe ze smaken

Ow ja, ik heb er twee Sjalotten doorgedaan, ook van mezelf

2012-07-03-1669741341329209.13

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet

- vier verschillende kruisbessen (Capticator, Kapitein, Black velvet, Mucurines)

- Taybes, Boysonbes en braambes 'Helen' (een vroege braam, vanaf begin juli rijp en razend lekker. De andere bramen volgen over enkele weken - maanden)

- Roze bes 'Gloire de Sablons' (enkele, de allerlaatste besjes)

- Aalbes 'Rotet'

- Zwarte bes 'Titania'

- Witte bes 'Bianca'

- Zwarte Framboos 'Black Jewel'

- Framboos 'Glen Doll', 'Himbotop', 'Joan J' en 'Tulameen'

- Blauwe bes 'Duke'

- Bosaardbei

Nog even een fotoke van enkele bessen om het onderscheid duidelijker te maken (geeft ook een beeld van de relatieve grootte)

p526991323-5.jpg

Taybes - Boysonbes - framboos (Tulameen en Glen Doll) - Zwarte Framboos

De écht zwarte bessen op de eerste foto zijn braambessen

Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com

Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vleestomaat "Super de Boer" woog 400 gram en was in 40 seconden opgegeten

pict357556281341347052.jpg

Balkonstar en vleestomaten "geel" en bovenstaande.

pict3577a64521341347057.jpg

Van de keldertrap "geoogst" de goudse kaas in olie....was al 3 weken geleden klaar om te proeven....maar ik was m vergeten.....is erg lekker geworden.....die proef met de mosterdzaadjes en cayennepeper = ook geslaagd......volgende keer meer peper erbij = nóg lekkerder.

pict357880141341347060.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die gele smaken ietsje zoeter....maar ze zijn beide echt lekker

Inderdaad joekels...ben best een beetje trots ....eerste keer dat ik vleestomaten heb en dan gaan die van gewoon uit de supermarkt zo geweldig goed

Trouwens erg grappig om de cherrytomaat ernaast te zien groeien Die halen nooit de foto van "de oogst" want die verdwijnen steeds onder mijn neus voordat ze de kas verlaten.

p1020683a77921341348376.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste courgette-tje.... Er komen er nog een heleboel aan dus dacht maar vroeg te beginnen met oogsten...

100414813951341385625.JPG

En stilaan zijn bijna alle sjalotten geoogst en ook de uien verdwijnen uit de grond...

En de eerste knoflook (bovenop) gewoon van de toko, franse knoflook.

Stonden op woelmuisgang dus ietwat vergroeid... maar wel erg lekker!!!

100419594231341385719.JPG

En... sorry... van het eerst bekertje frambozen heb ik geen foto... waren té lekker!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn broccoli blijkt 2e hands want er heeft al iemand voor mij ervan gegeten:

pict362356351341521532.jpg

pict362421211341521535.JPG

Ik heb m in zout water gelegd en hoop dat ze er morgen allemaal af zijn....ik zag er zo een stuk of 10 zitten.

Weer tomaten geoogst en ook een pepper sweet banana en een witte paprika die ik van Margareth heb gekregen en een groene paprika chocolate beauty( da's de eerste van die plant dus die mocht er eerder af tgv de rest):

pict362833411341521736.JPG

En courgettes en koolrabi

pict362728441341521731.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even terug komen op het hooi. hier onder een van onze vrachten. Wij helpen elke dag mee op de boerderij waar onze paarden staan. Zaterdag een kleine driehonderd balen van het land gehaald. Er liggen er nu zeker een duizend binnen, nog duizend te gaan. En alles is handwerk het op de kar leggen en het er van afhalen en op de hooizolder plaatsen. Heerlijk die hooidagen.p104001530631341557727.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oogst van vandaag zaterdag 7 juli 2012

sjalotten geoogst ze werden zo groot .....ik heb een zakje geplant en ik heb gewoon 8 bossen sjalotten!!

nu-00743191341693982.JPG

Een paar hier aan mijn huisje gehangen daar staat namelijk bijna nooit de wind op ivm regen.

Een paar thuis in de schuur gehangen

nu-01167021341694055.JPG

knoflook zijn echt bollen geworden ik heb ze pas in maart geplant! Ik heb twee bossen gemaakt heerlijk ik gebruik heel veel knoflook!!

3 grote komkommers weer uit de kas de snackkomkommers zijn er maar twee maar er hangen er heel veel die bijna goed zijn.

Een flinke zak boontjes die gaan de vriezer in.

Eerste maaltje boterboontjes die eten we morgen.

En de eerste bak rode besessen mmmmmmmmm!!

Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie foto van die doppers!Had je een goede opbrengst?

Dit is mijn eerste reuzenui "exhibition"..hij is natuurlijk nog niet op maat, maar ik had zin om er een te proeven, en vind ook dat ze wat dicht op elkaar staan..ga ik er af en toe een tussenuit halen. De smaak rauw is vrij scherp, gestoofd smolt de ui een beetje..meer zoals prei

img747369151341917101.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zooo strak en mooi al die oogst fotooz van hierboven!!!

Hier dan maar weer een wat ruigerer foto... (met simpele camera dit keer...weegt wat minder... )

Groot deel van de uien en op de voorgrond deel van de knoflook...

imag046957041341968400.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...