Patrijs Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 We gaan gelijk op! Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 26 januari 2018 Geplaatst: 26 januari 2018 Wintersalade Quote De moestuin van Patrijs
Mr bean Geplaatst: 31 januari 2018 Geplaatst: 31 januari 2018 Heerlijk nog een maaltje spruiten geplukt vanochtend. Ik schat zo in dat ik er nog 2x van kan plukken. Quote
Ann123 Geplaatst: 4 februari 2018 Geplaatst: 4 februari 2018 Wij verwachten komende week de eerste nachtvorst van deze winter. Heb de kiwi's en nieuw zeelandse spinazie geoogst. Hopelijk doodt de vorst wat slakken want dat is nodig. Wat een slakkeninvasie door die regen. Quote
speets Geplaatst: 21 februari 2018 Geplaatst: 21 februari 2018 Nog gauw even wat prei uit de tuin gehaald. Die staat gelukkig in de middagzon, dus dat ging nog prima. Benieuwd of het écht zo hard gaat vriezen. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 21 februari 2018 Auteur Geplaatst: 21 februari 2018 Ik heb om die reden even wat zaken uit mijn ingegraven isoleerbak gehaald, daar bewaar ik bietjes en wortels en appelwortel in zand. Ik heb er nog wat extra hooi bovenop gelegd voordat ik hem weer dicht deed, nu hoef ik er even niet meer bij de komende dagen En wat aardappels uit de vollegrond, en de overige 2 rijen met aardappels hebben we weer afgedekt met hooi en plastic zeilen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
sluipwesp Geplaatst: 25 februari 2018 Geplaatst: 25 februari 2018 Hier peuzelen we de laatste kaki's uit de koude kas op. Het was een goed jaar maar je moet erg veel geduld hebben tot ze rijp zijn. Quote
Mr bean Geplaatst: 4 maart 2018 Geplaatst: 4 maart 2018 Whoop whoop vanmiddag in de kas de eerste spinazie geoogst... krijg ik echt een voorjaarsgevoel van. Was nog wel wat aan de kleine kant maar kon het niet laten. Beetje vroeg beginnen met spinazie is wel fijn. Anders moeten we er tegenaan eten dat we groen..... Straks lekker opeten, nu al zin in! Quote
Patrijs Geplaatst: 7 april 2018 Geplaatst: 7 april 2018 witlof en bieslook. Quote De moestuin van Patrijs
Inez Geplaatst: 12 april 2018 Geplaatst: 12 april 2018 Ik heb een heerlijke kokosnoot geoogst van de palmboom! Er zat veel water in en een dikke rand kokosvlees! Ook hebben we een hele mooie tros bananen hangen! Maar omdat ik geen 40 bananen in een keer op krijg, haal ik tros voor tros eraf en laat deze rijpen in de zon! Quote Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
marielle73 Geplaatst: 12 april 2018 Geplaatst: 12 april 2018 Spinazie.....mijn eerste oogst van t jaar...Risotto van gemaakt Quote Keep calm and garden on.
Inez Geplaatst: 15 april 2018 Geplaatst: 15 april 2018 Mijn kokosnoten plukker! Oogst voor het ontbijt! Inclusief veel vruchtvlees! Quote Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
Cupcakeje Geplaatst: 16 april 2018 Geplaatst: 16 april 2018 De eerste snijbiet uit eigen tuin, en wat peterselie Quote
Amrutten Geplaatst: 23 april 2018 Geplaatst: 23 april 2018 De eerste groene asperge van 2018.Net genoeg voor een amuse. Hardstikke krom, zoals ieder jaar.De volgende groeien wel recht. Quote
Carina1966 Geplaatst: 2 mei 2018 Geplaatst: 2 mei 2018 Spinazie die begint door te schieten. En rucola. Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Inez Geplaatst: 4 mei 2018 Geplaatst: 4 mei 2018 Onze eerste tomaten worden rijp! Van de gevonden plantjes in de tuin. Had wel verwacht dat deze wat groter zouden worden.... Maar de smaak is prima! Gedeeld met manlief, was een ieniemienie hapje En zoals wel vaker, een heerlijke kokosnoot! Goed voor de dorst! Quote Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
marielle73 Geplaatst: 5 mei 2018 Geplaatst: 5 mei 2018 Lekkere salade uit de tuin.Voor:Na:Super zachte bindsla. Wat radijs en rucola.en eigen kruiden. Lekker hoor. Quote Keep calm and garden on.
Inez Geplaatst: 6 mei 2018 Geplaatst: 6 mei 2018 Wie het kleine niet eerd.... Paksoi geknipt. Omdat het hier zo warm is, schiet ie vrij snel door en maakt ie geen mooie kropjes. Dus plukken we de blaadjes direct. Deze paksoi heb ik aan onze schildpad gegeven Quote Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
Inez Geplaatst: 7 mei 2018 Geplaatst: 7 mei 2018 Tomaatje geoogst Quote Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
Spitskool Geplaatst: 8 mei 2018 Geplaatst: 8 mei 2018 Ik heb de papalo en de Peruaanse postelein getopt. En de lange topjes al vrij snel in den mond gestopt. De papalo ken ik al wel en die was lekker. De Peruaanse postelein was nieuw, en smaakt ook lekker, zacht en met een pittige bite, een beetje het peperachtige dat je ook wel kent van de Oost-Indische kers (in de verte dan). Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Spitskool Geplaatst: 9 mei 2018 Geplaatst: 9 mei 2018 Vanavond staat er cavalo nero (dit seizoen) met bonen (vorig seizoen) en nog wat ingrediënten op het menu. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Amarinde Geplaatst: 9 mei 2018 Geplaatst: 9 mei 2018 Inmiddels heb ik al drie snackkomkommertjes gegeten van m'n plant.Eigenlijk een beetje tot mijn verbazing want de plant staat binnen in een raamkozijn waar eigenlijk maar nauwelijks de zon direct naar binnen schijnt.De komkommertjes zelf smaken naar meer! Quote
Inez Geplaatst: 11 mei 2018 Geplaatst: 11 mei 2018 Ik moet de tomaatjes echt op tijd oogsten, anders gaan de vogels er mee vandoor! Nu 4 tegelijk! Quote Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
Inez Geplaatst: 13 mei 2018 Geplaatst: 13 mei 2018 Lekker zoet! Gedeeld met manlief, zo van de plant! Quote Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!
CherryCharlie Geplaatst: 14 mei 2018 Geplaatst: 14 mei 2018 Ik dacht dat er altijd zo'n topic was over welke oogst je gegeten had, maar kan m niet vinden met tapatalk... Anyway, dit is een salade met mijn oogst van vandaag: pluksla, rucola en wat plakjes van die ene radijs die groot genoeg was Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.