Mustie1 Geplaatst: 11 juni 2017 Geplaatst: 11 juni 2017 Hallo,Ik zou graag blaadjes drogen van de laurier. Maar welke knip ik het best af zodat de plant goed blijft groeien? De oude donkergroene blaadjes of de nieuwe ? En kan ik er een 10 tal in 1 keer afknippen of beter niet ? Alvast bedankt ! Quote
speets Geplaatst: 11 juni 2017 Geplaatst: 11 juni 2017 Hoeveel je knipt, hangt af van de grootte van je struik. Ik zou het oude, harde blad nemen om te drogen. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Mustie1 Geplaatst: 11 juni 2017 Auteur Geplaatst: 11 juni 2017 Is maar een kleintje hoor ik had er een foto bijgezet maar lukt precies niet,Ik probeer het nog eens Quote
Demier Geplaatst: 11 juni 2017 Geplaatst: 11 juni 2017 Waarom laurier drogen?Deze groeit het hele jaar door en verse laurier is sterker dan gedroogd.gr Mat Quote
0xygen Geplaatst: 12 juni 2017 Geplaatst: 12 juni 2017 Ik zou de oude doen, verse duren denk ik langer om te drogen. Quote
henkg Geplaatst: 12 juni 2017 Geplaatst: 12 juni 2017 Het is nog maar een jonkie. Laat hem eerst maar eens groeien.Wel snoeien om een mooi struikje te krijgen. Dat lange takje naar rechtsboven kan er wel grotendeels af. De ogen daaronder lopen dan weer uit.Het snoeiafval kun je gebruiken voor bladoogst, en om een nieuw stekje te maken (onderste blaadjes eraf halen en drogen). Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.