Knuppel7 Geplaatst: 15 mei 2017 Geplaatst: 15 mei 2017 Hallo! Ik ben nieuw hier op het forum en heb direct een vraag Ik zou heel graag één of meerdere Okra planten willen dit jaar. Nu lees ik daar hele verschillende dingen over op verschillende fora;- Wel buiten / niet buiten- Hele grote planten / beheersbare planten- In de volle grond / in een flinke pot Dus ik kom er niet helemaal uit, is er hier iemand die hier meer ervaring mee heeft? Quote
Bit Geplaatst: 16 mei 2017 Geplaatst: 16 mei 2017 Hai. welkom. Vul ik rechtsboven in de zoekfunctie van ons forum het woord 'Okra' in, krijg ik de 1e hit : heeft-iemand-hier-ervaring-met-okra-t3663-30.htmlOud topic wel, 36 berichten over de ervaringen , maar zo krijg je nog meer topics. Stel daar gerust je vragen. Quote
Flup Geplaatst: 16 mei 2017 Geplaatst: 16 mei 2017 In de kas, buiten heeft okra sowieso geen kans om tot rijpe vruchten te komen.Heb het een keer geprobeerd, maar zelfs in de kas was het niet echt een succes, het was bij mij niet voor herhaling vatbaar. Quote
Mellie Geplaatst: 17 mei 2017 Geplaatst: 17 mei 2017 In nl gaat okra buiten echt niet lukken. In Turkije heb ik het wel eens gekweekt en zelfs daar lukt het niet overal. Het zijn als ze het doen, flinke prikstruiken overigens. Wel erg lekker! Quote
Freya Geplaatst: 18 mei 2017 Geplaatst: 18 mei 2017 ik heb vooral veel moeite met kiemen, toevallig dit jaar het restant van het zakje zaad opgemaakt, de deno methode lukt eigenlijk vrij aardig bij deze plant maar als de plantjes gaan groeien hebben ze ook nog eens veel moeite om de harde zaadkap van de blaadjes af te laten vallen,..(vochtig houden indien mogelijk zodat de kap soepel wordt) we zullen zien of het iets wordt dit jaar en anders voor mij ook nooit meer. Quote
piggy Geplaatst: 18 mei 2017 Geplaatst: 18 mei 2017 In de serre is het niet zo moeilijk. Alleen voor de bloem is het al meer dan de moeite waard Quote
Jaap de G Geplaatst: 5 juli 2018 Geplaatst: 5 juli 2018 Is het nog gelukt met de Okra? Zo ja, heb je inmiddels bruikbare tips @Knuppel7?Dank je wel. Quote
fre3ke Geplaatst: 9 juli 2018 Geplaatst: 9 juli 2018 Vorig jaar had ik okra langs een warme muur geplant. Een paar struikjes kregen een bloem en daarna een of twee okra's. Maar toen ik ze ging oogsten waren ze heel vezelig, niet lekker. Ik heb ze misschien te lang laten staan omdat de vrucht zo kort bleef. Ik doe het niet meer. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.