iwan500 Geplaatst: 9 mei 2017 Geplaatst: 9 mei 2017 de bloemen van mijn blauwe bes vallen eraf mischien hoort dit maar ik weet het niet zeker ook is de plant een beetje bruin/rood gekleurt Quote
Fruittuin17 Geplaatst: 9 mei 2017 Geplaatst: 9 mei 2017 Heb ik ook maar ik denk dat dat zo hoort? Quote
paddestoelengek Geplaatst: 9 mei 2017 Geplaatst: 9 mei 2017 Vorstschade? een scherpe foto van je plant geeft vaak wat meer duidelijkheid Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
simonvb Geplaatst: 9 mei 2017 Geplaatst: 9 mei 2017 Ze vallen ook af als je de bessen begint te zien. Quote
oscardevos Geplaatst: 9 mei 2017 Geplaatst: 9 mei 2017 Als het vruchtbeginsel maar blijft zitten, dan is het goed. Je hebt het over bruinrode verkleuring.Ik zie op http://devrolijkenoot.blogspot.nl/2011/05/zo-bloeit-de-blauwe-bes.html dat je bruinrode verkleuring van de bessen krijgt bij vorst. Dan komt het natuurlijk niet meer goed. Quote
henkg Geplaatst: 9 mei 2017 Geplaatst: 9 mei 2017 Maak ik een foto van mijn blauwe bessen, wil ik die posten, en dan zie ik die link van Oscar (mooie uitleg, duidelijke plaatjes!).Toch maar even, ik begon me zelf zorgen te maken na de nachtvorst van 20 april. Dit gaat dus (nog) goed:Met het koude weer van de afgelopen tijd duurde het wel ongeveer twee weken, tussen de eerste bloei en deze eerste mini-vruchtjes nu. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
iwan500 Geplaatst: 9 mei 2017 Auteur Geplaatst: 9 mei 2017 ik plaats straks een foto van mijn blauwe bes Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 mei 2017 Geplaatst: 9 mei 2017 Iwan: Kan je je hier ( voordeur-f6.html ) even voorstellen? Iets over jezelf vertellen, en over je tuin. Liefst met foto's natuurlijk Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
iwan500 Geplaatst: 9 mei 2017 Auteur Geplaatst: 9 mei 2017 ik had eerder al gepost dat bij mijn blauwe bessen de bloemen eraf vallen en dat de stengel/bladeren paars/bruin zijn.maar mischien is dat normaal maar in iedergeval heb ik nu fotos!!!! Quote
RobO Geplaatst: 10 mei 2017 Geplaatst: 10 mei 2017 nee, is niet normaal mi; vorst?de nieuwe blaadjes horen nu wel frisgroen te zijn;is de grond wel zuur genoeg? heb je voldoende vocht in de grond? Quote
iwan500 Geplaatst: 15 mei 2017 Auteur Geplaatst: 15 mei 2017 nu doen ze het al een stuk beter bloemen horen te vallen en ik zie de bessen heel langzaam groeien Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.