Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Is er iemand die mij kan Helpen?

Al meerdere keren op verschillende manieren geprobeert karnemelk / boter te maken van rauwe melk.

Deze verwarmd naar 80 graden en dan snel afgekoeld naar 20 graden.

Daarna zuurder toegevoegd en daarna bij kamertemperatuur 12 uur en daarnet 12-24 uur in kelder gezet.

Toen in glazen karn gekarnt maar geen boter.

Help!!!

Wat doe ik fout of Is beter om anders te doen.

Groetjes Silvia.

Geplaatst:

Hm, ik weet het eigenlijk niet, ik maak nooit op die manier (van melk) boter+karnemelk. ALS ik boter maak dan doe ik dat van room, die ik niet aanzuur.

Ik weet wel dat als ik per ongeluk mijn melk te heet maak, richting de 80 graden, dat hij daarna slechter stremt. Maar dat heeft weer niets met het verzuren of karnen te maken

Mijn zure room wordt pas goed zuur en dikker (bijna nooit echt zo dik als in de supermarkt-potjes) als hij echt 24 uur op kamertemp. staat. Want onze kamertemp. is niet constant 20+ graden. Weet je zeker dat die van jou wel goed is? Bij de kachel kan het veel warmer zijn dan in de keuken of op dat ene plekje waar je de melk hebt staan.

Geplaatst:

Hier de aangezuurde (met een kopje karnemelk) melk lekker warm weggezet en ook veel langer laten staan: 24 uur.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...