jasmin Geplaatst: 18 juni 2014 Share Geplaatst: 18 juni 2014 Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 18 juni 2014 Auteur Share Geplaatst: 18 juni 2014 Ja kokosnoot en ananas zou ik ook wel bio uit eigen tuin willen Die potten wil ook ook wel graag..Ball`s potten, ik heb er een heel leuk kookboek van Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jasmin Geplaatst: 18 juni 2014 Share Geplaatst: 18 juni 2014 Joh, ik heb hier een heel groentebed met cocospalmen staan, ik stuur er wel een paar op.... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
vssnownage Geplaatst: 19 juni 2014 Share Geplaatst: 19 juni 2014 En dat maak je dan lekker vers?Ja, ik laat eigenlijk bijna nooit mijn kruiden drogen, omdat ik vind dat bijna alle kruiden vers het lekkerst zijn! Zeker kruiden als munt en citroenmelisse. Alles in een grote theekom, kokend water erop en even 5 tot 10 minuutjes laten staan, Echt heerlijk als je (zoals ik na een avondje stappen) last van je keel hebt, of verkouden bent. Door de munt snotter je zo alles er uit Quote Toppunt van discriminatie: Alle plantjes water geven behalve de afrikaantjes. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 25 september 2014 Auteur Share Geplaatst: 25 september 2014 Net samengesteld de ochtendmix 2014:9 gramframbozenblad4 gram zwarte besblad12 gram pepermuntblad12 gram citroenverbena 12 gram brandnetel11 gram citroenmelisse5 gramvenkelzaad5 gram driekleurig viooltje5 gram goudsbloembloem$ gram Jiagolanblad2 gram lievevrouwebedstro2 gram anijszaad4 gram agastache blad en bloem Binnenkort ook een avondtheetje maken.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Leon001 Geplaatst: 6 november 2014 Share Geplaatst: 6 november 2014 En dat maak je dan lekker vers?Ja, ik laat eigenlijk bijna nooit mijn kruiden drogen, omdat ik vind dat bijna alle kruiden vers het lekkerst zijn! Zeker kruiden als munt en citroenmelisse. Alles in een grote theekom, kokend water erop en even 5 tot 10 minuutjes laten staan, Echt heerlijk als je (zoals ik na een avondje stappen) last van je keel hebt, of verkouden bent. Door de munt snotter je zo alles er uit Zo herkenbaar. Na op stap te zijn geweest drink ik de volgende dag ook altijd de één na de andere munt thee met verse bladeren en een vleugje honing. Heerlijk verzachtend voor je keel! Quote Op zoek naar ICT banen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 4 juni 2015 Auteur Share Geplaatst: 4 juni 2015 Zojuist weer de kruidenthee zoals op de eerste bladzijde van dit topic gemaakt, het blijft een hit. Helaas zonder de goudsbloem, die moet er dan nog later bij. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 30 oktober 2015 Auteur Share Geplaatst: 30 oktober 2015 Upje: Flup, op deze pagina en op de eerste pagina de recepten zoals ik ze ongeveer maak. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flup Geplaatst: 30 oktober 2015 Share Geplaatst: 30 oktober 2015 Top, bedankt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 15 juni 2016 Auteur Share Geplaatst: 15 juni 2016 Zojuist weer thee gemengd en ontdekt dat ik even flink moet gaan oogsten wil ik genoeg gedroogde kruiden hebben voor aankomende jaar.Als eerste op mijn lijst staan zwartebesblad, aardbeiblad en frambozenblad. Dan munt, jiagolan en melisse dat gelukkig nog niet in de bloei staat. Met de brandnetels ben ik te laat..hopelijk kan ik straks daar, waar we het afgemaaid hebben, nog wat plukken. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 15 juni 2016 Share Geplaatst: 15 juni 2016 Oh cool ! (eh kool voor jou ) ik zal weer proberen mee te gaan doen. Boodschappenlijstje genoteerd. Helaas heeft mn Jianguolang het niet gered. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 15 juni 2016 Auteur Share Geplaatst: 15 juni 2016 Jammer zeg Erny dat het onsterfelijkheidskruid dood is, Hier is het op de Keyhole in leven gebleven..en ook ergens in de tuin waar het vorig jaar stond. Als ik het niet vergeet zal ik hem daar uitscheppen..wie weet komt die wel bij jou ergens de aankomende jaren. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 15 juni 2016 Share Geplaatst: 15 juni 2016 Hij heeft helaas op een te natte plek gestaan en heb er vorig jaar ook niet voor kunnen zorgen dus was het laatste restje ook weg.Maar leuk als je stekje via via ooit bij mij komt. De NMM op 25 juni bij mij lijkt me een beetje te ver fietsen voor jou. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 7 juli 2016 Auteur Share Geplaatst: 7 juli 2016 Nu oogsten: munt, als het net in de bloei gaat, koningskaarsbloemen ( voor de verkoudheidsthee ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jootje Geplaatst: 7 juli 2016 Share Geplaatst: 7 juli 2016 Dank je Jet! Gelijk mijn munt geplukt. Mijn Koningskaars leeft nog, maar ziet er nog steeds zo uit als ik hem gekregen heb van je, staat wel al enige tijd in de grond. Van een bloem is geen sprake!Dus thee zonder koningskaars.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 7 juli 2016 Auteur Share Geplaatst: 7 juli 2016 Hij is tweejarig Jo..hij geeft dan volgend jaar een bloem Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jootje Geplaatst: 7 juli 2016 Share Geplaatst: 7 juli 2016 Ooohhh...ik heb ook het verstand van een poffertje he? Maar ehh...hoe moet dat nou met mijn verkoudheidsthee? Niet verkouden worden denk ik......grinnik! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 7 juli 2016 Auteur Share Geplaatst: 7 juli 2016 Ik probeer wel wat meer bloemen te drogen..krijg je wat van mij. I Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 20 juli 2016 Auteur Share Geplaatst: 20 juli 2016 Nu oogsten bloemen van de stokroos en marjolein die in de bloei komt.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
timvk2000 Geplaatst: 30 augustus 2016 Share Geplaatst: 30 augustus 2016 Hoi,Wat een leuke ideeën allemaal!Ik ben zoals ik al eerder vertelde in een updatehttps://www.moestuinforum.nl/blog/timvk2000/de_samentuin_van_haaren_b-6128.htmlBen ik kruiden aan het drogen om aan restaurants te leveren als theemelages.De opbrengst hiervan gaat naar de gemeenschappelijke tuin waar ik meewerk (zie update link hierboven) nu vraag ik me af welke kruiden ik hierin kan combineren die aan de volgende eisen voldoen :Niet schadelijk bij: zwangerschap en kinderen Goed te drogen Makkelijk veel te kweken Niet te sterk van smaak Ik ben vooral benieuwd naar jullie ideeën.Verder ook de vraag, of er iemand is die deze kruiden heeft en er voor mij wat van kan drogen.Deze zou ik graag willen ruilen met jullie.Bijvoorbeeld met een stekje, of een al opgekweekte plant. Natuurlijk kan dat ook met wat andere gedroogde kruiden. Noem maar een kruide en ik zal kijken of ik deze voor je kan drogen.Of kijk even hier:http://www.marktplaats.nl/a/diversen/levensmiddelen/m1081800119-zelf-biologisch-geteelde-kruiden.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=1/ Groetjes tim Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jootje Geplaatst: 9 oktober 2016 Share Geplaatst: 9 oktober 2016 Eindelijk de verkoudheids thee mix van Appelvrouw gemaakt! ( met dank aan Jet en Jorieke. Speciaal een theebusje voor gekocht! Als je die mooie kleurtjes zo ziet is het in ieder geval geen saaie thee! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 11 oktober 2016 Auteur Share Geplaatst: 11 oktober 2016 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 29 november 2016 Auteur Share Geplaatst: 29 november 2016 Mijn verkoudheidsthee is van wisselende samenstelling, afhankelijk wat ik heb en wat ik persoonlijk nodig heb/aangepast dus.Iets van 5 a 6 basiskruiden meestal in gelijke delen:Braamblad, Kamille, Salie ( wat minder vanwege sterke smaak) Tijm, (idem) Driekleurig viooltje, Vlierbloesem, Zonnehoed, Jiagolan, Toorts of Koningskaarsbloemen, Agastache, Brandnetel en of Anijs.Ook gebruik er er vaak Jiagolan in. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 14 februari 2017 Auteur Share Geplaatst: 14 februari 2017 Vandaag weer thee samengesteld uit de voorraad. Van de zomer wel wat meer frambozen en braamblad drogen..dat is nu al op Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Cupcakeje Geplaatst: 6 juli 2017 Share Geplaatst: 6 juli 2017 Jet, had jij nog Tijd gehad om de nieuwe avond mix waar je het een paar pagina's terug over had op te schrijven. Daar ben ik Zo benieuwd naar .. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.