Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb redelijk veel problemen met pruimen in mijn tuin dat ze niet in bloei komen.

Om nu te voorkomen dat het volgend jaar weer zo is wil ik graag wat tips van jullie of hoe jullie dit doen.

Ik heb/had een 8 jaar oude Opal staan. Het jaar na de aanplant heeft hij gebloeid maar geen vrucht gedragen. In de jaren daarna nooit meer gebloeid. Ik schreef al had want op het moment is hij gerooid omdat in vrijwel alle taken gomziekte uitbrak.

De is nu vervangen voor een duo boom Opal/victoria om meer kans op bevruchting te hebben. Echter er is nog geen bloei geweest.

Ik heb nog een familieboom staan met 5 soorten pruimen erop. Ook die heeft het eerste jaar gebloeid, het jaar erna en dit jaar ook niet.

Tot nu toe heb ik geprobeerd om te snoeien in de zomer. Een jaar helemaal niet snoeien, geen mest geven, takken uitbuigen maar niets mocht baten tot dus ver.

Groetjes,

Bram

Geplaatst:

weet geen oplossing maar ik denk:

bloei vlak na het planten zou van de plantstress kunnen komen, daarna afhankelijk van oa

- sterke onderstam bloeit veel? later dan zwakke onderstam

- snoeien doet groeien maar bloeien homaar zei ons opa

- soort (onze 4 jaar geleden geplante reine claude verte bloeit dit jaar voor t eerst )

- grondsoort, bemesting, waterstand, verzorging etc.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...