Alyssava Geplaatst: 2 april 2017 Geplaatst: 2 april 2017 (aangepast) Beste allemaal, Enkele weken geleden heb ik een aantal knolselderij zaden geplant. Ik heb nu een aantal zaailingen maar wat opvalt is dat bij 3 van de 4 potjes het lijkt alsof er 2 zaailingen op dezelfde plek uitkomen terwijl ik maar 1 zaadje per pot heb geplant. Klopt dit of moet ik dan een van de twee weghalen zoals je dat ook bij bijvoorbeeld snijbiet doet?Zie foto. (Gaat om de bovenste vier, onderste twee zijn radijs).Bedankt voor het meedenken! 2 april 2017 aangepast door Gast Quote
Alyssava Geplaatst: 2 april 2017 Auteur Geplaatst: 2 april 2017 Foto was kennelijk niet gelukt. Hier nogmaals: Quote
henkg Geplaatst: 3 april 2017 Geplaatst: 3 april 2017 Nog even laten staan, kan nog geen kwaad. Iets later, als ze ongeveer drie echte blaadjes hebben, kun je selecteren: de kleinste afknijpen, vlak boven de grond.(Verspenen -na ongeveer 3 echte blaadjes- kan ook, maar dat is gepruts en gepriegel, en een risico voor degene die je in ieder geval wilt overhouden. Hoeft niet, zeker niet als je er al genoeg hebt.) Vroeg verspenen heb ik wél gedaan. Andere situatie, deze hebben nu al te weinig ruimte: Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Alyssava Geplaatst: 4 april 2017 Auteur Geplaatst: 4 april 2017 Helder!Bedankt voor je uitgebreide reactie! Quote
RobO Geplaatst: 5 april 2017 Geplaatst: 5 april 2017 tipje: ik zou nog wat reserve bijzaaien als je tijd hebt, optimale kiemtemp is 21 graden en dan gaat het redelijk snelknolselder heeft een lange groeitijd dus er kan in de loop van het jaar nogal eens wat mis gaan Quote
Bit Geplaatst: 5 april 2017 Geplaatst: 5 april 2017 Is dat al niet wat aan de late kant Rob ? Eerlijk gezegd koop ik knolselder altijd als kleine plantjes rond deze tijd Dan haal ik het wel met dat lange seizoen. Quote
Tikketim Geplaatst: 5 april 2017 Geplaatst: 5 april 2017 Oei ik hoop niet dat het te laat is , ik heb vorige week nog maar gezaaid ? Quote Hoe zie je het verschil tussen pastinaak en wortelpeterselie : https://tikketim.wordpress.com/
permanatuurtuin Geplaatst: 5 april 2017 Geplaatst: 5 april 2017 Ik heb ze ook allang gezaaid en heb nu allemaal kleine plantjes. Ze groeien alleen weer heel langzaam. Bij mij staan ze voorlopig nog in de kas. Zodra je de wortels beschadigd dan staan ze weer 2-3 weken stil in de groei, dus ik zou heel voorzichtig zijn met uitplanten. Nu begint het eerste echte blad te komen. Ze hebben lang en veel mest nodig, om redelijk groot te worden. Ik krijg altijd kleine knolselderij (zal dit jaar ook wel zo zijn), maar wel hele lekkere. Quote
RobO Geplaatst: 6 april 2017 Geplaatst: 6 april 2017 Is dat al niet wat aan de late kant Rob ? Eerlijk gezegd koop ik knolselder altijd als kleine plantjes rond deze tijd Dan haal ik het wel met dat lange seizoen. ja, je hebt gelijk, moet vroeger(maarja, seniorenmomentje, heb ze net zelf gezaaid op optimale temp en zal ze wat optrekken binnen...) Quote
Claudia69 Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 Ik heb ze nog gezaaid maar koop nu, als ik er zet, gewoon wat plantmateriaal. Duurt nl. lang voor ze plantbaar zijn en ze groeien niet overdreven goed op mijn zandgrond. Kan je misschien ook overwegen als je nog niet gezaaid hebt nu. Quote
Alyssava Geplaatst: 8 april 2017 Auteur Geplaatst: 8 april 2017 Ik heb ze waarschijnlijk ook te laat geplant maar ik heb pas net toegang tot een moestuin en ik wilde niet tot volgend jaar wachten. Als ze wat klein blijven is dat voor mij geen ramp. Mijn doel is dat ik überhaupt wat te oogsten heb over een aantal maanden! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.