mybobo Geplaatst: 1 april 2017 Geplaatst: 1 april 2017 Goedemorgen, Ik heb een stuk van mijn moestuin waar ronde bakken op staan. Via een pad kan ik bij de bakken komen maar er blijft dan ook nog een deel van de grond onbedekt.Daar wil ik graag een bodembedekker zaaien. Ten eerste omdat dit goed is voor de grond en ten tweede omdat ik anders het hele seizoen onkruid aan het wieden ben op een plek waar toch geen groente komt te staan (en dat vind ik zonde ) Hebben jullie een tip voor een goede bodembedekker? Ik zoek iets wat snel de bodem bedekt, wat niet te hoog wordt (anders krijgen mijn aardbeien geen zon) en wat weer goed te verwijderen is wanneer ik er wel iets zou willen planten. Dus geen gras o.i.d. want daar ben ik momenteel al mn uren aan kwijt om dat weg te halen . Hopelijk hebben jullie een goede tip voor mij! Quote
paddestoelengek Geplaatst: 1 april 2017 Geplaatst: 1 april 2017 lage-kruipende-bodembedekkers-gezocht-t12346.html ideeën genoeg denk ik Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Jeroen76 Geplaatst: 30 april 2017 Geplaatst: 30 april 2017 Ik vind Vinca erg mooi en gebruik ze als bodembedekking. Met name de lage witte (minor alba) groeit wat sneller en dichter heb ik het idee. Onkruid komt er bijna niet door heen als het goed dicht is. Zaaien hoeft niet. Ik heb gewoon bij een vriend een paar plakken afgestoken en deze wat verdeeld over wat potjes en in m'n kas opgekweekt. Dat lukte in een mum van tijd en kon ze al snel planten. Daarna gaat het ook hard en groeit het zo dicht. Het bloeit erg lang en heeft fris groen blad. Misschien ook iets voor jou? Gr. Jeroen Quote
Jaccobakker1 Geplaatst: 5 mei 2017 Geplaatst: 5 mei 2017 Waldsteinia, heel makkelijk en groeit snel Quote
harms1 Geplaatst: 8 mei 2017 Geplaatst: 8 mei 2017 Ja waldsteinia, dat heb ik óók...die bedekt je bodem wel hóór. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.