advanbrunschot Geplaatst: 10 februari 2017 Share Geplaatst: 10 februari 2017 Vandaag zag ik een groot gat tussen de boerenkool planten. Van een aantal boerenkoolplanten waren de toppen weg en van een grotere boerenkoolplant was de stengel beschadigd. Op een andere plek stonden nog een aantal preiplanten waarvan de bovenkant ook weg was. Is dit door een konijn gedaan? En zo ja, wat kan ik doen om dat te voorkomen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bio-fee Geplaatst: 10 februari 2017 Share Geplaatst: 10 februari 2017 Ik denk niet dat konijnen prei eten.De rest van de schade zou wel kunnen denk ik. Mijn (tamme) konijnen zijn in elk geval gék op boerenkool! Konijnen hou je alleen maar uit de tuin met een goed hekwerk/gaas, dat je ook deels ingraaft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Thijs206 Geplaatst: 10 februari 2017 Share Geplaatst: 10 februari 2017 Dit ziet er inderdaad uit als een konijn. Ik moet de prei met een net beschermen tegen de konijnen en ook op kool zijn ze hier gek Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jan Lokman Geplaatst: 11 februari 2017 Share Geplaatst: 11 februari 2017 Konijn ja .. hier normaal ook alles onder netten .. is het niet tegen de duiven dan wel konijnen. zou wel even kijken of ie niet een huisje aant maken is op die plek ( lekker dicht bij het eten ) Quote "Natura non nisi parendo vincitur " Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 11 februari 2017 Share Geplaatst: 11 februari 2017 Konijnen laten zeer herkenbare keutels achter... heb je die ook ergens gespot? En zie je ook pootafdrukjes? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
advanbrunschot Geplaatst: 11 februari 2017 Auteur Share Geplaatst: 11 februari 2017 Geen keutels en ook geen pootafdrukken gezien. Wel een paar weken geleden toen er nog sneeuw is. Ook daarvan heb ik hier foto's geplaatst en toen werd me verzekerd dat het inderdaad een konijn was. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goldfish Geplaatst: 12 februari 2017 Share Geplaatst: 12 februari 2017 Nou dan weet je in elk geval nu al wat jij met Kerst gaat eten dit jaar. Geen kool maar wel... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
advanbrunschot Geplaatst: 12 februari 2017 Auteur Share Geplaatst: 12 februari 2017 Ja lekker, ik hou ook van dieren. Vooral krokant gebakken met een lekker sausje er over heen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.