lupos Geplaatst: 6 januari 2017 Share Geplaatst: 6 januari 2017 Mijn zoon volgt een koolhydraatarm afval menu, 1 keer per week bak ik pastinaak frietjes voor hem. Weten jullie of dit in nederland ook te kweken is? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
roeier Geplaatst: 6 januari 2017 Share Geplaatst: 6 januari 2017 Ja hoor, dat kan prima hier, je kunt ze wel beschouwen als een soort van wortels. Kan dus gewoon buiten ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
oscardevos Geplaatst: 6 januari 2017 Share Geplaatst: 6 januari 2017 Ik kweek elk jaar pastinaak (White Gem via Zaadhandel Van der Wal) op zandgrond met veel succes.De kweek is eenvoudig, maar je moet letten op een aantal zaken:Elk jaar nieuw zaad kopen i.v.m. beperkte kiemkrachtduurNa zaaien vochtig houden; Ik leg er zelf een worteldoekje over en kijk regelmatig of de kiemplantjes boven komen (dan eraf halen) Pastinaak is een goede bron van complexe koolhydraten (zetmeel), maar ik zie idd. dat pastinaak voor afvallen een goed alternatief is voor aardappel patatjes. Ik minder zelf ook met brood, dat helpt ook zoals blijkt uit onderstaande lijst. THE STARCH CONTENT OF FOODS expressed as g/100g of food: Parsnip (raw) 6.2New potatoes (average, raw) 14.8Brown bread (average) 41.3 Succes Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Claudia69 Geplaatst: 6 januari 2017 Share Geplaatst: 6 januari 2017 Even opgezocht omdat ik pastinaak toch vrij zoet vind. Bevat blijkbaar evenveel koolhydraten als aardappel? aardappel: https://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=1153pastinaak: https://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=768 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
lupos Geplaatst: 7 januari 2017 Auteur Share Geplaatst: 7 januari 2017 Bedankt Roeier en Oscar, Claudia zoals Oscar al zei, is pastinaak een goed alternatief voor aardappel, mijn zoon moet heeel veeel afvallen, en is in een half jaar al 30 kilo afgevallen, zijn dieet is koolhydraat arm, 1 keer per week patat maakt dat het leuk blijft, en daar mag dan echte mayo bij. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
de deerhounder Geplaatst: 8 januari 2017 Share Geplaatst: 8 januari 2017 Pastinaak werd in onze streken geïntroduceerd door de Romeinen.En werd door hen hier reeds veelvuldig gekweekt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
lupos Geplaatst: 8 januari 2017 Auteur Share Geplaatst: 8 januari 2017 Hoi deerhounder, ik lees dat je in Flobecq woont, waar is dat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
lupos Geplaatst: 8 januari 2017 Auteur Share Geplaatst: 8 januari 2017 Ik wil naast pastinaak ook knolsederij kweken, heeft iemand hier verstand van ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
de deerhounder Geplaatst: 8 januari 2017 Share Geplaatst: 8 januari 2017 Flobecq is een faciliteiten gemeente, in Wallonie, tussen Geraardsbergen en Brakel.Pays des Collines = Heuvelland/Vlaamse Ardennen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
weknow Geplaatst: 8 januari 2017 Share Geplaatst: 8 januari 2017 Ik wil naast pastinaak ook knolsederij kweken, heeft iemand hier verstand van ? Zoekfunctie rechtsboven even gebruiken en "knolselderij" intypen.........krijg je een hele lijst met tips, ervaringen en wetenswaardigheden Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje11 Geplaatst: 12 februari 2017 Share Geplaatst: 12 februari 2017 Ter plaatse zaaien en uitdunnen of om de zoveel cm een zaadje leggen.Bij verplanten van de zaailingen krijg je knollen en geen pennen/ lange wortels , wat de bedoeling is Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.