citroen Geplaatst: 3 september 2016 Geplaatst: 3 september 2016 Kan ik mijn jarige zomerstek van de Vaccinum corymbosum ,al over planten in een metsers kuip van 75 l. Ondertussen heb ik de stek wat bij gemest ,en aangevuld met een mulchlaag van coniferen naalden . Hij heeft nu terug een goede Groene kleur (was aan het vergelen) en ziet er sterk en gezond uit . Mag hij in de Kuip ? Quote
harms1 Geplaatst: 3 september 2016 Geplaatst: 3 september 2016 Ja, volgens mij kan dat nu prima, citroen...de stek ziet er inderdaad sterk en gezond uit! Vaccinium heeft natuurlijk wel kruisbestuiving nodig, dus zorg voor een ander ras in de buurt, en na het planten afdekken met een flinke laag boomschors... succes verzekerd! http://www.houtwal.be/vakartikels/kleinfruit_houtig/vaccinium/planttips_blauwebes.htm Quote
harms1 Geplaatst: 3 september 2016 Geplaatst: 3 september 2016 En een plek je in de volle zon, beschut tegen noorden winden.. Quote
Goldfish Geplaatst: 3 september 2016 Geplaatst: 3 september 2016 Ziet er prima uit dus gewoon nu doen (wel de boel niet verzuipen noch laten uitdrogen met het nazomerweer). @Harm , Ik zal nooit Guy de Kinder durven tegenspreken en kruisbestuiving is gewoon bijna altijd beter. Ik ken echter maar 1 ras Am. blauwe bes dat kruisbestuiving echt nodig heeft, voor alle andere rassen is het alleen maar wenselijk. Quote
Gerardus Geplaatst: 10 september 2016 Geplaatst: 10 september 2016 Moeten blauwe bes struiken in een metselkuip na jaren opnieuw worden verpot? Of is bemesten en mulchen genoeg om de struik voor lange jaren in dezelfde (zure) aarde te laten staan? Is ingraven van de pot aan te bevelen?Groet, Gerard Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.