Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Slakken korrels langer houdbaar door pvc pijp

peter62

Aanbevolen berichten

Slakken korrels verliezen hun werking na een flinke regenbui,ik heb daar het volgende op gevonden.

Ik neem een stukje PVC regenpijp ca.25cm lang, zaag en het in de lengte in tweeën.

leg deze half ronde stukken tussen de groente en strooi daar onder de korrels.

De korrels blijven zo langer houdbaar en zijn ook beschermd tegen vogel vraat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker goede tip, zou het ook niet werken als je gewoon een heel stukje pijp neerlegt met korrels erin, door de nu kletsnatte grond houd je ook niet veel over van de korrels?

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de slakken zin hebben de pijp in ( of uit) te gaan is dat best een goed idee..ik doe het hier met van die "dijtjes" dakpannen, en de (ecover) korrels blijven er lang goed onder, na enkele weken zijn ze plots "verschimmeld"..ik kan het niet anders omschrijven..en dan schep ik dat weg met wat aarde en gooi het in de vuilbak..ik heb wel eens begrepen dat je tuin toch zoutig wordt van al die korrels.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren paar stukken pijp afgezaagd, 1 kant dichtgeplakt met stuk plastic en korrels erin, op de grond gelegd, groot blad er over (vind zo'n stuk pijp hier en daar echt storend om te zien) en vandaag een waar slijm en slakken slachtveld!

De forum-diehards zullen denken, maar jij had toch bijna nooit slakken, klopt maar dit jaar is het echt een ramp. Ze vreten alles aan!

Nu zul je denken waarom 1 kant dichtplakken? Ik heb een dochter van 3 en dat was de reden dat ik geen slakkenkorrels wilde strooien, als ze nu meegaat pak ik de pijpen zo op en blijven de korrels in de pijp en kan ik ze hoog wegzetten!

Thanks voor de aanleidende tip Peter!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...