alefarendsen Geplaatst: 12 augustus 2016 Geplaatst: 12 augustus 2016 Hallo allemaal, eerste bericht, en het gaan er waarschijnlijk veel meer worden. Sinds een jaartje zitten we onder de rook van het Muiderslot in een mooie oude boerderij... met boomgaard met hoogstam fruit. Ik ga zeker later een pomologische vereniging inschakelen of wat appeltjes en peren inleveren bij een kweker hier dichtbij, maar dacht, waarom post ik het niet ook even hier. Dus, als jullie enig idee hebben?? Op de middelste rij ligt aan de linkerkant een paar Winterjannen heb ik me laten vertellen door iemand uit de buurt. De onderste rij zijn volgens mij 2 x Notaris en op de bovenste rij links denk ik een Groninger Kroon te zien. Zoals ik al, ik ga einde seizoen zeker laten determineren, maar mocht er intussen iemand zijn... gr.,Alef Quote
RobO Geplaatst: 14 augustus 2016 Geplaatst: 14 augustus 2016 lastig, buurtjes hebben hier ooit een expert gevraagd, die bekeek de vruchten en de boom en wilde ook nog enten meenemen om de groei te kunnen zien wijzelf hadden ook gezocht op het web: voor appels en voor peren had ik deze link gevonden Quote
blije bakkus Geplaatst: 18 augustus 2016 Geplaatst: 18 augustus 2016 Erg moeilijk te bepalen welke rassen dit zijn op basis van deze foto. Het helpt om dwarsdoorsnedes van de vrucht te maken en ook het opgeven van de rijptijden helpt bij het determineren van de rassen. Links boven lijkt inderdaad op een Groninger kroon. De peer lijkt wel wat op een Kruidenierspeer. De groene appel midden boven zou een Lemoenapel kunnen zijn. Onderste rij tweede van rechts met de rode blos: Jonathan of Brabantse Bellefleur misschien? Misschien kan deze link je verder je helpen:http://www.bongerdgrooteveen.nl/appels.php Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.