Ghostdaddy Geplaatst: 4 augustus 2016 Geplaatst: 4 augustus 2016 Elsanta of evie 2 of harmony Ik zoek grote aardbei en hoge opbrengst . Ben begin hobby aardbeien in kas . Heel echt bedankt voor advies welke is beste ras doordrager aardbei Quote
oscardevos Geplaatst: 5 augustus 2016 Geplaatst: 5 augustus 2016 Ik heb Elsanta enkele jaren geprobeerd, maar dit is geen goede keuze voor de fungicidevrije hobbytuinder (bij mij op zandgrond). Er komen t.o.v. andere rassen veel ziektes in w.o. verwelkingsziekte (Verticillium).Evi2/Harmony heb ik geen ervaring mee, maar op volle grond kan ik je van harte de eenmaaldragers Polka, Florence en Korona aanbevelen. Ook de doordrager Ostara doet het bij mij prima. Hou er rekening mee dat je van de doordragers de bloemen moet verwijderen tot ongeveer eind mei, zodat alle kracht naar de ontwikkeling van de plant gaat. Grote aardbeien bij doordragers kun je krijgen door te krenten en afgedragen trossen te verwijderen. Je kunt dit dus zelf een beetje sturen. Succes! Quote
Ghostdaddy Geplaatst: 5 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2016 Dank je voor advies , zal doen . Heb besloten kopen evie 2 want gelezen Internet , evie 2 middelgrote aardbei en kan leveren ongeveer 2 kilo . Weet je waar kopen evie 2 ? Heb ergens Internet zoeken en niets . Mvg dedge vergeer Quote
Frans D Geplaatst: 5 augustus 2016 Geplaatst: 5 augustus 2016 Dat gaat lastig worden nu.Veel verkoopadressen verkopen alleen Frigo's en het volledige assortiment daarvan is dan alleen beschikbaar vroeg in het jaar.Verkoopadressen die ook verse planten verkopen, hebben op dit moment alleen de vroege soorten te koop.Is logisch ook, want er wordt meestal gewacht totdat de bloei voorbij is, voordat er nieuwe planten uit uitlopers gemaakt worden. Kan me vergissen, maar doordragers zijn voor zover ik weet alleen verkrijgbaar (als Frigo's) in het begin van het jaar.Dus geduld hebben of een vroege soort kiezen.Ik zou me zeker eerst even voldoende inlezen, voordat je van start gaat. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.