Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Nieuw project, paddestoelen kweken.

Borsalino

Aanbevolen berichten

[quote="hansm"

(Dit hierboven is dan voor de grijze oesterzwam, de gele zou een warmere plek nodig hebben geen idee of je die hebt)

Ik heb vandaag ook van beide een kweek gestart dus we kunnen mooi vergelijken [/quote

Yo! Dank maar weer voor je antwoorden!

twee vragen..wat is rv?

hoe weet ik wat wat is? (Er stond echt niets op de doosjes...)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

RV is relativeluchtvochtigheid, moet hoog zijn, zonder druppelvorming wat terugloopt op je stro/mycelium.

Wat wat is is lastig zeggen, duidelijk was er 1 veel witter veel meer mycelium ik vermoed dat dat de grijze is

(omdat die met kou ontwikkeld),

Mocht je geen warme plek hebben (en in huis paddestoelen kweken wordt niet echt aangeraden) dan zou ik beide in je kas zetten, de grijze start de ontwikkeling direkt die heeft kou nodig en de gele start waneer hij vorst overleefd direkt waneer de temp hoger wordt in voorjaar.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok dan zou de grijze bij mij in de ondoorzichtige zak zitten en de gele in de doorzichtige ( geheugenhulpsteuntje aan mezelf )

Ik heb beneden nog een ongebruikte ruimte met redelijk wat licht ( onze oude keuken) waar de temperatuur nooit onder vriespunt is, dat zou een plek kunnen zijn. Zo gaat het lukken, ik ben ook benieuwd naar jouw teelt, kunnen we mooi vergelijken inderdaad!

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 dagen, en het ging snel.

Zondag waren de eerste knopjes te zien, wilde pas morgen eens naar de kelder gaan kijken, groot was mijn verbazing dat we vandaag champignons kunnen eten en morgen ook.

Menu van vandaag, carpaccio met gebakken champignons en look-mozarella broodjes.

Menu voor morgen, dunne lende met gebakken champignons en kroketten.

Morgen of overmorgen waarschijnlijk oogst witte champignons

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

En het is nog maar een proefproject, heb bakken gebruikt die ik had en in feite te klein zijn.

Heb elk pak compost in 2 gesneden.

Volgende keer moet ik een bak of iets dergelijks zien te vinden die zo groot of groter is dan een pak compost.

Door een pak compost in 2'en te delen vermindert evenredig de opbrengst.

Dus hoe meer massa hoe meer opbrengst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Man man man, wat een pure smaak een echt wowgevoel zou Sergio Herman zeggen.

Nu waren we al gek op champignons, maar deze zo vers van de pers is toch wat anders................

Een culinair orgasme een streling in de mond.

Gaan menu voor morgen veranderen in toast champignons met verse sla en gekochte rapen van tomaten.

We moesten ons inhouden of hadden nogeens de overige champignons aangebakken.

We denken daarvan soep dat je dat niet overleefd, teveel opeenvolgende orgasmes zou dodelijk zijn......................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat ken ik wel...net nog meegemaakt, voor het eerst van mijn leven kroketten gemaakt en gebakken. Wij hebben wel alles in een keer opgegeten..ook de voorraad voor in de vriezer. Maar goed on topic, het is dus een aanrader deze kweek!

Wat zijn gekochte rapen van tomaten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je daar zeker van of heb je het over bioprijzen?

Maar champigons heeft toch niks met gif en spuiten te maken, dus het is toch altijd bio!?

Of verwar ik de prijs van witte en bruine, dat ze niet hetzelfde kosten?

Mijn vrouw ging vandaag kijken als ze naar de supermarkt gaat, maar die dacht eerder 2.50 voor 1 kilo.

Neem nu een minimum opbrengst van 6 kilo, aan 10.40 voor de compost.

Komt dan afgerond op 1.75 de kilo, wel vers van de pers met een sublieme smaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...