appelvrouw Geplaatst: 16 november 2011 Share Geplaatst: 16 november 2011 [quote="hansm"(Dit hierboven is dan voor de grijze oesterzwam, de gele zou een warmere plek nodig hebben geen idee of je die hebt) Ik heb vandaag ook van beide een kweek gestart dus we kunnen mooi vergelijken [/quote Yo! Dank maar weer voor je antwoorden!twee vragen..wat is rv?hoe weet ik wat wat is? (Er stond echt niets op de doosjes...) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 16 november 2011 Share Geplaatst: 16 november 2011 RV is relativeluchtvochtigheid, moet hoog zijn, zonder druppelvorming wat terugloopt op je stro/mycelium. Wat wat is is lastig zeggen, duidelijk was er 1 veel witter veel meer mycelium ik vermoed dat dat de grijze is(omdat die met kou ontwikkeld),Mocht je geen warme plek hebben (en in huis paddestoelen kweken wordt niet echt aangeraden) dan zou ik beide in je kas zetten, de grijze start de ontwikkeling direkt die heeft kou nodig en de gele start waneer hij vorst overleefd direkt waneer de temp hoger wordt in voorjaar. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 16 november 2011 Share Geplaatst: 16 november 2011 ok dan zou de grijze bij mij in de ondoorzichtige zak zitten en de gele in de doorzichtige ( geheugenhulpsteuntje aan mezelf )Ik heb beneden nog een ongebruikte ruimte met redelijk wat licht ( onze oude keuken) waar de temperatuur nooit onder vriespunt is, dat zou een plek kunnen zijn. Zo gaat het lukken, ik ben ook benieuwd naar jouw teelt, kunnen we mooi vergelijken inderdaad! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 16 november 2011 Share Geplaatst: 16 november 2011 Die keuken klinkt perfect daar kun je ze beide neerzetten denk ik, en dan kan de gele in iedergeval niet kapot vriezen. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
pieter1 Geplaatst: 22 november 2011 Share Geplaatst: 22 november 2011 Zijn er nog boeken aan te raden met betrekking tot het kweken van paddestoelen? En dan gaat het mij met name om de stammenteelt. Quote Volg de gebeurtenissen op de kwekerij/imkerij http://bessenkwekerij.com/Van de bijenwas maken we zelf kaarsen: http://www.bijenwaskaarsen.nl/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 23 november 2011 Auteur Share Geplaatst: 23 november 2011 De eerste oogst bruine champignons. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 23 november 2011 Share Geplaatst: 23 november 2011 WAuw lekker, hoe kort is dat wel niet na de opzet van de kweek ? Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 23 november 2011 Auteur Share Geplaatst: 23 november 2011 (aangepast) 18 dagen, en het ging snel.Zondag waren de eerste knopjes te zien, wilde pas morgen eens naar de kelder gaan kijken, groot was mijn verbazing dat we vandaag champignons kunnen eten en morgen ook. Menu van vandaag, carpaccio met gebakken champignons en look-mozarella broodjes. Menu voor morgen, dunne lende met gebakken champignons en kroketten. Morgen of overmorgen waarschijnlijk oogst witte champignons 23 november 2011 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 23 november 2011 Share Geplaatst: 23 november 2011 Super Bors!! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 23 november 2011 Share Geplaatst: 23 november 2011 Dat is tof dat ze hard groeien, doe je weer goed Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 23 november 2011 Auteur Share Geplaatst: 23 november 2011 En het is nog maar een proefproject, heb bakken gebruikt die ik had en in feite te klein zijn.Heb elk pak compost in 2 gesneden. Volgende keer moet ik een bak of iets dergelijks zien te vinden die zo groot of groter is dan een pak compost. Door een pak compost in 2'en te delen vermindert evenredig de opbrengst.Dus hoe meer massa hoe meer opbrengst Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 23 november 2011 Auteur Share Geplaatst: 23 november 2011 Man man man, wat een pure smaak een echt wowgevoel zou Sergio Herman zeggen. Nu waren we al gek op champignons, maar deze zo vers van de pers is toch wat anders................Een culinair orgasme een streling in de mond. Gaan menu voor morgen veranderen in toast champignons met verse sla en gekochte rapen van tomaten. We moesten ons inhouden of hadden nogeens de overige champignons aangebakken. We denken daarvan soep dat je dat niet overleefd, teveel opeenvolgende orgasmes zou dodelijk zijn...................... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 23 november 2011 Share Geplaatst: 23 november 2011 Ja, dat ken ik wel...net nog meegemaakt, voor het eerst van mijn leven kroketten gemaakt en gebakken. Wij hebben wel alles in een keer opgegeten..ook de voorraad voor in de vriezer. Maar goed on topic, het is dus een aanrader deze kweek!Wat zijn gekochte rapen van tomaten? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 23 november 2011 Auteur Share Geplaatst: 23 november 2011 Dat de tomaten niet zo lekker zijn dan eigengekweekte. Weinig smaak en precies rapen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 23 november 2011 Auteur Share Geplaatst: 23 november 2011 Een aanrader zeker, maar je moet het niet doen om de goekoop. Wat kost een kilo in de supermarkt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 23 november 2011 Share Geplaatst: 23 november 2011 Wat kost een kilo in de supermarkt? 350 gram voor 2,50 euro. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 24 november 2011 Auteur Share Geplaatst: 24 november 2011 Ben je daar zeker van of heb je het over bioprijzen? Maar champigons heeft toch niks met gif en spuiten te maken, dus het is toch altijd bio!? Of verwar ik de prijs van witte en bruine, dat ze niet hetzelfde kosten? Mijn vrouw ging vandaag kijken als ze naar de supermarkt gaat, maar die dacht eerder 2.50 voor 1 kilo. Neem nu een minimum opbrengst van 6 kilo, aan 10.40 voor de compost. Komt dan afgerond op 1.75 de kilo, wel vers van de pers met een sublieme smaak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 24 november 2011 Share Geplaatst: 24 november 2011 Ik heb het over bruine champignonnetjes, uit de super. Maar ja jij woont in champignonnenland..daar is het misschien goedkoper.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 24 november 2011 Auteur Share Geplaatst: 24 november 2011 Vandaag een bescheiden portie witte champignons geoogst.Morgen kan ik weeral oogsten. Mijn madame is de prijzen gaan kijken in de supermarkt. Bruine 9.95 de kilo.Witte 3.58 de kilo, waren wel in reklame. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nicolette Geplaatst: 24 november 2011 Share Geplaatst: 24 november 2011 ga je bij houden hoeveel voordeel je haalt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 24 november 2011 Auteur Share Geplaatst: 24 november 2011 Ik schrijf alles op, dus weet altijd wat ik profijt doe. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 25 november 2011 Auteur Share Geplaatst: 25 november 2011 Vandaag weer een kilo witte geoogst, wat een luxe dat ik al kan gaan weggeven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 27 november 2011 Auteur Share Geplaatst: 27 november 2011 Het substraat van de Shiitake is helemaal wit doorgroeid.Nu moet het wit mycelium bruin gaan kleuren, hier en daar begint het met een plukje bruin. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 28 november 2011 Share Geplaatst: 28 november 2011 Mooie foto's Borsalino geniet echt van dit topic Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Olive Geplaatst: 28 november 2011 Share Geplaatst: 28 november 2011 Ik ook, echt ontzettend leerzaam. Quote If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.