Jan Pannekoecke Geplaatst: 12 juni 2016 Geplaatst: 12 juni 2016 Hoi iedereen,Mijn twee jarige perenboom verliest zijn peren na de bloei, dit jaar heel hij veel gebloeid dus dacht ik "we gaan veel peren kunnen eten".Het water kwam al in mijn mond, maar nu na ongeveer drie maanden zie ik maar twee peren hangen. en de rest op de grondWeet er iemand hoe dit zou komen dat twee jaar op rij mijn peren afvallen?En wat kan ik daar aan doen? alvast bedanktJan P Quote
Deborah Geplaatst: 12 juni 2016 Geplaatst: 12 juni 2016 Zou dit niet de gebruikelijke junirui zijn? De peer is nog wel erg jong om rijk te dragen. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
weknow Geplaatst: 12 juni 2016 Geplaatst: 12 juni 2016 Ja, 2 peren van een boom van 2 jaar is al best een goede oogst. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
mkleinman Geplaatst: 12 juni 2016 Geplaatst: 12 juni 2016 Is gebruikelijk. Onze 12 jaar oude boom bloeide ook rijkelijk. Intussen zijn veruit de meeste peren er uit gevallen en zit er nog slechts een handjevol in helaas. Quote Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Bee Geplaatst: 13 juni 2016 Geplaatst: 13 juni 2016 ik heb twee soorten staan en van de Conference zijn er enorm veel gevallen dit jaar, de andere soort ( waar de naam me nu even ontsnapt ) draagt nog rijkelijk, dus naast de junirui zal de soort peer ook nog wel een rol spelen ( beurtjaargevoelig ? ) Quote
eugene Geplaatst: 2 april Geplaatst: 2 april Mijn peer staat al 5 jaar en elk jaar, na de bloei, zie ik de steeltjes van de vruchtbeginselen een soort van indrogen en vallen af. Wat kan dit zijn? Heb al overal gezocht maar geen enkele ziekte of insectenplaag lijkt dit te veroorzaken. Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 april Geplaatst: 3 april Geen bestuiver in de buurt? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
MH95 Geplaatst: 3 april Geplaatst: 3 april Hoe lang bloeit die al? Ik zie het ook, bomen aangeplant in najaar 2020. Ik denk dat de bomen er gewoon nog niet klaar voor zijn. Sommige nog maar enkele trossen bloemen 1 bloeit al voor het derde jaar met best wat bloemtrossen. Quote
grusonia Geplaatst: 5 april Geplaatst: 5 april @eugene vaak worden zulke planten niet in hun eentje neergezet in een moestuin/tuin omdat het kan ontbreken aan verstuivers om kruisbestuiving te laten plaats vinden. Ook rekening met vroeg bloeiers of laat bloeiers. 1 Quote
Nieuw Geplaatst: 6 april Geplaatst: 6 april @grusoniaAfgelopen jaar had ik dat met Abrikozen en deze keer in de bloesem één voor één ingeblazen, paar zijn van af gaan vallen maar sommige staan er nog. Vroege bloeiers zijn probleem waardoor handje bij geholpen moeten worden. Quote
Brabantse Tuinprins Geplaatst: 7 april Geplaatst: 7 april Ook nog rekening houden met 'late nachtvorst'. Tijdens de bloei kunnen de perenbloesems 3 tot 5 graden vorst hebben. Bij meer als 5 graden vorst wordt zo goed als alle bloemen intern aangetast. Idem dito als er al bestuiving van de bloemen heeft plaatsgevonden. Soms ontwikkelen de minuscule peertjes zich nog even maar vallen dan toch van de boom. Dit moet natuurlijk niet verward worden met juni-rui. Quote
rorror Geplaatst: 7 april Geplaatst: 7 april Met minuscule peertjes bedoel je dan peertjes van zeg 3tot 5cm lang? (Vanaf steeltje gezien.) Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
MH95 Geplaatst: 7 april Geplaatst: 7 april @rorror Bij mij net na de bloei de vruchtbeginselen. Quote
MH95 Geplaatst: donderdag om 15:38 Geplaatst: donderdag om 15:38 Dit jaar lijken er peren te komen. Op de foto's is te zien welke ontwikkelen en welke afvallen. 1 Quote
marcelru Geplaatst: donderdag om 20:48 Geplaatst: donderdag om 20:48 Mooi is dat he, je kunt meteen zien welke goed bestoven zijn en welke niet. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.