citroen Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Wat kan hier de oorzaak van zijn ,de aardbei plant had fris groen blad ,enkele kleine aardbeien ,en van de ene op andere dag lag hij plat Quote
aalterse-willy Geplaatst: 25 mei 2016 Geplaatst: 25 mei 2016 Dit had ik vorig jaar ook, bleken er veel engerlingen in de Bato bakken te zitten.Haal de plant er eens uit met de aarde rondom, dan doeg, voorzichtig, uitschudden en kijken naar larven allerhande.Zelfs de wortels eens afspoelen kan geen kwaad denk ik, als het ongedierte maar weg raakt.Zoals die er nu bij staat is hij aan het sterven. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
citroen Geplaatst: 25 mei 2016 Auteur Geplaatst: 25 mei 2016 Ja hij is toch verloren zo te zienGa hem er morgen uithalenOp andere planten in de volle grond heb ik al uitlopers maar nog geen aardbeien Quote
Nieuw Geplaatst: 26 mei 2016 Geplaatst: 26 mei 2016 Vandaag is dit bij mij meeste planten gebeurd. ik net van mij werk en zag dat mij planten zwak werden omdat de potgrond helemaal opgedroogd was, dus ik snel water geven en dan maar hopen dat het helpt. Quote
Bee Geplaatst: 28 mei 2016 Geplaatst: 28 mei 2016 mijn eerste reactie was "hitteslag" maar ik zie daaronder nog plantjes staan en die hebben het niet dus er zal inderdaad iets anders aan de hand zijn.Ik was wel verrast toen ik las dat je nog geen aardbeien had aan de planten want die zouden er toch al volop moeten zijn, eventjes snel een foto van mijn Batobakken buiten : Quote
Frans D Geplaatst: 28 mei 2016 Geplaatst: 28 mei 2016 Ben eigenlijk wel benieuwd of je de echte oorzaak van dit probleem nog hebt kunnen achterhalen? Je aardbeien staan er prachtig bij Bee. Hoe ver de vruchtvorming op dit moment is, hangt echter ook af van de soort.Ik heb hier een soortje of acht door elkaar staan en sommigen zijn net zo ver als de jouwe en anderen totaal weer niet. Quote
Bee Geplaatst: 29 mei 2016 Geplaatst: 29 mei 2016 kijk anders hier eens bij deze link naar "verwelkingsziekte", het feit dat het van de ene dag op de andere dag gebeurde sluit hier wel bij aan....http://www.kweduivenvoorden.nl/index.php/kwekers-informatie/ziektes-en-plagen Quote
citroen Geplaatst: 30 mei 2016 Auteur Geplaatst: 30 mei 2016 Ja inderdaad dat wordt een mooie oogst Bee Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.