brownie Geplaatst: 25 augustus 2017 Geplaatst: 25 augustus 2017 Ik heb beide, dat wil zeggen, deze Ikea kast maar dan in het klein en een zelfgebouwde kast met tl. Die van Ikea is mooier en kun je dus ook in de huiskamer neerzetten. Maar die met tl (wel juiste kleurtemperatuur gebruiken) doet het toch beter. In het begin vond ik het resultaat van de Ikea kas wel goed, vooral met het ontkiemen in de pluggen. Daarna met de grotere potjes met potgrond geprobeerd. Daar wilden de plantjes niet goed mee groeien. De grond leek me te nat te blijven in die bak. Maar zelfs met minder water geen succes meer. Net alsof de led verlichting minder opbrengst gaf?En de zelfbouw tl kast bleef het goed doen. Die is alleen niet zo fraai, dus die staat boven. Quote
wouter- Geplaatst: 13 december 2017 Geplaatst: 13 december 2017 Recent zag ik dat ikea ook par lampen heeft ipv de led balken. Deze par lampen (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60317483/) zijn een stuk goedkoper. Iemand hier ervaring mee? of hoe kijken jullie hier tegen aan? is het echt het wondermiddel? Quote
pirke64 Geplaatst: 20 december 2017 Geplaatst: 20 december 2017 Hier gaat het prima in de Ikea kweek stellingen.Wel alles gezaaid in zaai en stekgrond en gepoot in potgrond. De sla en rucua doet het enorm goed, echt gewone grote kroppen sla. Sorry foto’s op zijn kant Quote
Ann123 Geplaatst: 21 december 2017 Geplaatst: 21 december 2017 Ziet er veel beter uit dan die ielige plantjes waar ze zelf reclame voor maken. Quote
sergeroos Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 leuk ding, maar de kosten zijn in mijn ogen nog erg hoog voor een keuken opstelling Quote
simonvb Geplaatst: 2 januari 2018 Geplaatst: 2 januari 2018 @sergeroos Probleem bij deze discussies is altijd tegenover wat vergelijk je dat? Hoeveel is een onbespoten plant van eigen teelt waard tegenover één van commerciële teelt? Zelf vind ik dit altijd lastig te bepalen. Quote
sergeroos Geplaatst: 3 januari 2018 Geplaatst: 3 januari 2018 klopt wat je zegt, maar zo'n systeem kan echt wel goedkoper in mijn ogen. Aan de andere kant begrijp ik de winst die men nu zoekt bij consumenten om een graantje mee te pikken in de biologische markt Quote
Bit Geplaatst: 4 januari 2018 Geplaatst: 4 januari 2018 leuk ding, maar de kosten zijn in mijn ogen nog erg hoog voor een keuken opstelling Misschien is dit topic wat voor jou ? : tl-groeilamp-voor-je-zaailingen-simpel-en-goedkoop-t12237.html Quote
sergeroos Geplaatst: 8 januari 2018 Geplaatst: 8 januari 2018 nee,, ben niet zo handig, krydda is mooi. en daar betaal je ook voor uiteraard Quote
dennislp Geplaatst: 11 februari 2018 Geplaatst: 11 februari 2018 Hier nu 2 maanden in het bezit van zo'n groeilamp van de Ikea. Staan nu wat stekjes van een Yucca onder die het aanzienlijk beter doen dan toen ze niet onder het licht staan. Ook staan er twee olijfboompjes onder (circa 20cm groot), die gezonde (en ook snel groeiende) uitlopers hebben. Dit terwijl een zelfde plantje die niet onder het licht staat juist het tegenovergestelde doet: die begint uit te vallen. Tot zover erg tevreden, los van de prijs. Meest opvallende vond ik de warmte die toch nog van de lamp afkomt (kan een voor- en nadeel zijn, afhankelijk van de ruimte waar de lamp hangt en wat de behoefte van de zaailingen/stekjes zijn). Als geld geen probleem is en gemak de voorkeur heeft, dan is het zeker een aanrader. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
ravi Geplaatst: 3 januari 2021 Geplaatst: 3 januari 2021 hoi allemaal, weet niet of dit nog gezien word maar kwam dit laats tegen en wil het super graag kopen, zal dat de ikea het al niet meer verkoopt en op marktplaats niks te vinden, mijn vraag aan jullie is er misschien kans dat ik een kleine of eventueel grote van een van jullie zou kunnen overnemen? met vriendelijke groet ravi Quote
Jane Doe Geplaatst: 4 januari 2021 Geplaatst: 4 januari 2021 Is het geen idee een vitrinekast met licht te nemen? Zijn nu nieuwe met staalframe die daar voor gebruikt worden. Zijn plantenliefhebbers die ze met extra belichting en ventilators ombouwne voor hun planten. Ventilators van computers bijvoorbeeld zou ook kunnen, dan kun je de sterkte kiezen en instellen, dat is mijn manliefs afdeling maar mogelijkheden zat lijkt me zo. Quote
ravi Geplaatst: 4 januari 2021 Geplaatst: 4 januari 2021 ja zou ik eventueel ook kunnen proberen vind alleen het kweken op water wel vet en lijkt me ook wel makkelijk, dus mocht iemand er toch van af willen koop ik hem graag zo niet zal ik inderdaad zelf iets moeten gaan knutselen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.