Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet het niet wetenschappelijk. Zal allemaal wel voldoen.

Wat ik lees en hoor van vakmensen zijn dit allemaal goede opties:

- dettol (spray...handig als je bezig bent tussendoor )

- alcohol (met doekje)

- schoonmaken met afwasmiddel (voor vuil en plantensappen) en dan even weken in oplossing van bleekwater (ca. 10 ml in 5 liter water)

- snijgedeelten in vuur houden en heet laten worden bijv. gaspit of onkruidbrander

- Felco en andere professionele merken verkopen ook hun eigen speciale goedje dat zowel reinigt als desinfecteert.

Dat naast tussendoor ontsmetten om infecties overbrengen te voorkomen ook af en toe een grondige schoonmaak (oude tandenborstel is erg handig), smeren en slijpen nodig is, zul je wel weten. Maar misschien om toch even te vermelden voor een minder ervaren voorbijganger op dit forum

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Om geen besmetting met virussen, schimmels of bacteriën van boom naar boom te brengen.

Voor het snoeien van een forsythia zal het niet zo gauw veel uitmaken. Maar als je een mooie collectie fruitbomen of rozen of zo hebt, doe je alles om ze gezond te houden.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

aha dan snap ik het in de snijbloemen teelt gebruiken we ook gewoon een beetje melk. ontsmet prima.

iedere keer als we aan een nieuw pad beginnen dopen we het mesje even in de melk.

Geplaatst:

Het is net als bij mensen... je wilt toch ook niet dat een chirurg met vieze instrumenten in je lichaam gaat snijden e.d.? Dit geldt dus ook voor botte, beschadigde snoeischaren... die maken vieze rafelige wonden.

Geplaatst:
aha dan snap ik het in de snijbloemen teelt gebruiken we ook gewoon een beetje melk. ontsmet prima.

iedere keer als we aan een nieuw pad beginnen dopen we het mesje even in de melk.

Melk? Helpt dat echt?

Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk

Ik kweek regenwormen in mijn compostbak

Geplaatst:
Wat is het beste ,ontsmettingsmiddel voor snoeischaren

Of dit het beste is weet ik niet maar ik heb geleerd dat dit met alcohol goed gaat. Spiritus zal hiervoor goed te gebruiken zijn.

Met vriendelijke groet,

Wim.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...