Sie Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 Graag jullie ervaring. Heb gelezen dat klein geoogste aardappelen prima oogstgoed is voor volgend jaar. Klinkt prima en zeker logisch, en heb kort op het forum gezocht naar hoe dit te bewaren.. koel, niet of juist wel donker.. heb echter geen kelder of koele zolderkamer. Koelkast? Of gewoon in een krat in de schuur? Hetzelfde geldt voor uien en sjalotten? Dank vast voor de tips! Quote
pippi Geplaatst: 13 mei 2016 Geplaatst: 13 mei 2016 Koel maar vorstvrij, droog en donker volgens mij, dus in een schuur of droge kelder kan prima. Quote
RobO Geplaatst: 14 mei 2016 Geplaatst: 14 mei 2016 koel is ook echt koel: een graad of 4wij redden dat niet hier tenzij we een gat in de grond graven en isoleren en dan nog....zo doen de profs het Quote
Jorieke123 Geplaatst: 14 mei 2016 Geplaatst: 14 mei 2016 Pootaardappels bewaren op de plek waar je ze wilt poten dat jaar daarop... in de grond dus. Komen ze vanzelf weer op als het tijd is Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 15 mei 2016 Geplaatst: 15 mei 2016 geniaal!zo hebben we hier nu overal nieuwe aardappels op het stuk van vorig jaar Quote
RenJ Geplaatst: 15 mei 2016 Geplaatst: 15 mei 2016 (aangepast) - 27 augustus 2023 aangepast door RenJ Quote
Jorieke123 Geplaatst: 16 mei 2016 Geplaatst: 16 mei 2016 Ja, gewoon hoe diep je ze normaal zou poten. Rotten kan natuurlijk altijd. Woelmuizen ook. Maar ze zijn sterk hoor, die aardappels. Net onkruid, elk stukje dat je laat zitten loopt weer uit. En knollen en zaden weten zelf heel goed wanneer ze uit moeten lopen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jaydot Geplaatst: 16 mei 2016 Geplaatst: 16 mei 2016 Mijn nieuwe volkstuintje is vroeg in het voorjaar gefreesd door de vereniging, maar het staat echt Vol met uitlopende aardappels. De een nog mooier en gezonder dan de ander.Ik haal ze weg, want ze passen niet in mijn plannen, maar zelfs de aardappels waar ze uit komen zien er in meerderheid nog puntgaaf uit. Quote The difference between a flower and a weed is a judgementFoonfoto dagboekje van mijn volkstuin
RobO Geplaatst: 16 mei 2016 Geplaatst: 16 mei 2016 En knollen en zaden weten zelf heel goed wanneer ze uit moeten lopen. zou je dat even kunnen appen aan mijn pastinaken ajb? Quote
Sie Geplaatst: 16 mei 2016 Auteur Geplaatst: 16 mei 2016 Klinkt als natuurlijk tuinieren/gezond verstand! Ik ga vast bedenken waar ik vlg jaar de aardappels wil poten.. Zo leer ik elk jaar bij Dank voor jullie reacties!! Quote
femmie Geplaatst: 12 juli 2016 Geplaatst: 12 juli 2016 Ik heb net de aardappels geoogst en vind de kleur zo mooi dat ik de kleintjes voor volgend jaar wil bewaren. Ga de tip van jorieke eens uitproberen. (Hopelijk zijn ze ook lekker haha.) Quote
wijo Geplaatst: 13 juli 2016 Geplaatst: 13 juli 2016 Als je zelf poters achteruit wilt houden, neem dan alleen poters van gezonde stammen. Wanneer je een stam rooit met alleen maar kleine aardappeltjes er in, kan dit een zieke stam zijn. Neem dus alleen poters van stammen waar grote, normale aardappelen aan zitten en neem daar de kleinere aardappelen van. Ook niet die hele kleintjes want ze krimpen nog iets en dan houd je ook net niets over. Quote Met vriendelijke groet,Wim.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.