Borsalino Geplaatst: 9 augustus 2011 Auteur Share Geplaatst: 9 augustus 2011 Nog een heel belangrijk gegeven van die bakken is de stekken die van de grond worden opgekweekt.De moederplant al gezonder door niet met de grond in contact en zo ziektegevoelig enz...Veel gezondere stek en ook weeral makkelijker, zeker met de gootjes die ik er nu voor gemaakt heb.Ook geen gedoe met wisselteelt, van waar zet ik de planten nu weer Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
senne Geplaatst: 9 augustus 2011 Share Geplaatst: 9 augustus 2011 Nu hangen de bakken op 1.23 m denk ze iets te verlagen en ben 1.78 m. Bato.nl wel enkel verkoop per pallet en dat is 270 stuks. De bemesting is Osmocote Exact en volgens bijmestingsbehoefte kan er via het druppelsysteem Agrolution worden meegegeven.http://www.karobv.nl/cms/Uploads/Aardbeienbrochure_Complete_Bemesting_voor_Aardbeien.pdf Het enige wat er nog bijkomt om vlotter water te geven is de Gardena besproeiingscomputer T 1030 Card.Deze werkt zonder waterdruk, al de andere hebben waterdruk nodig wel minimaal maar teveel voor vanuit een waterton, ook die van Hozelock. Hey Borsalino, Die Osmocote, waar haal jij die, is die ergens in de buurt te verkrijgen of haal jij die bij Erwin? Groeten Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 9 augustus 2011 Auteur Share Geplaatst: 9 augustus 2011 Heb prijs gevraagd voor Osmocote bij Frans Agro. Vroeger kocht ik die met kleine hoeveelheid bij mijn vorige aardbeiplantjes leverancier. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
senne Geplaatst: 9 augustus 2011 Share Geplaatst: 9 augustus 2011 levert die ook aan particulieren of ga je dat afhalen?Je mag me steeds de prijzen pm'en Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 10 augustus 2011 Auteur Share Geplaatst: 10 augustus 2011 Je gaat dat er gewoon afhalen.De Osmocote Exact met de NPK voor de aardbeien hebben ze niet, ze gingen zien of ze die konden leveren en de prijs. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
senne Geplaatst: 10 augustus 2011 Share Geplaatst: 10 augustus 2011 welke npk heb je daarvoor nodig? Hier vlak over de grens (breda) zit er blijkbaar ook nog 1ne... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 10 augustus 2011 Auteur Share Geplaatst: 10 augustus 2011 Hebben Multicote als alternatief gegeven, kost 3.5€ per kilo, een zak is 25 kg.Is goekoper dan Osmocote. NPK van de Osmocote is 15+9+11+2.5 MgO+sp 12 maanden. NPK van Multicote is 14+7+14+2Mgo+sp 12 maanden, 8 maanden, 6 maanden. Kristalon oranje kost iets van 44€ betaald in april. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 10 augustus 2011 Auteur Share Geplaatst: 10 augustus 2011 welke npk heb je daarvoor nodig? Hier vlak over de grens (breda) zit er blijkbaar ook nog 1ne... Wie ? url? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
senne Geplaatst: 11 augustus 2011 Share Geplaatst: 11 augustus 2011 http://brinkman.nl/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 14 augustus 2011 Auteur Share Geplaatst: 14 augustus 2011 Zit al in de helft van de 210 Bato bakken die beplant zijn.60 moeten herbeplant worden in het voorjaar die nu in de witte zitten.Dus dit jaar nog 45 bakken te gaan. Schoon zicht lijkt wel een aardbeiplantage Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Limoncello Geplaatst: 16 augustus 2011 Share Geplaatst: 16 augustus 2011 Zeg, zit je in de aardbei verkoop want ik kan me niet inbeelden dat je enkel voor max 6 man aardbeien teelt. Of dan zit je gans de dag op toilet Nee serieus, hoe overwinteren je stekken? Naast de stellingen, in de goot? Het is minder gefoefel die stellingen maar het is toch gevoeliger in de winter of heb je daar ook een plan voor? Quote Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 16 augustus 2011 Auteur Share Geplaatst: 16 augustus 2011 Als ik met de juiste raskeuze en genoeg planten dan zou ik van half april tot begin oktober als het weer meewerlt elke dag aardbeien moeten hebben. Zet de bakken met de al uitgeplante stekken en de stekoverschot bij elkaar op worteldoek op de grond.Ze staan dan beschut uit de wind door folie omscherming. Bij hevige en aanhoudende vorst kan er vliesdoek over en gaatjesfolie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 16 augustus 2011 Auteur Share Geplaatst: 16 augustus 2011 De Malwina dat beloofd, veel bloemstengels.Na doorhalen zakken de trossen af, mooi zicht De Evie 2 krijgt al 2de en 3de bloemstengels bij, en de eerste zijn nog niet uitgeoogst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 18 augustus 2011 Auteur Share Geplaatst: 18 augustus 2011 De Malwina krijgt zijn eerste rijpende aardbei.Zal morgen kunnen proeven Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 20 augustus 2011 Auteur Share Geplaatst: 20 augustus 2011 Vandaag een filter 100 micron en een Gardena Watertimer geplaatst na de regenton op de PE leiding.Werkt perfect en zonder drukverlies, wat een luxe kan nu in een ligstoel naar mijn aardbeien kijken hoe ze bloeien en groeien Zo ziet het er nu uit met een filter 100 micron en de Gardena Watertimer. De Malwina Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Limoncello Geplaatst: 21 augustus 2011 Share Geplaatst: 21 augustus 2011 Kan je ook eens tonen hoe de leidingen vertrekken van de watertimer? Om eens te zien wat het hoogteverschil is Quote Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 21 augustus 2011 Auteur Share Geplaatst: 21 augustus 2011 Onder de watertimer is een bocht en vertrekt dan naar 2 leidingen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 23 augustus 2011 Auteur Share Geplaatst: 23 augustus 2011 De Bato bakken met nieuwe stek hebben per plant 10 gr Multicote gekregen. Nu kunnen ze gaan beginnen voor vruchten voor volgend jaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 24 augustus 2011 Auteur Share Geplaatst: 24 augustus 2011 De stekken van de Evie 2 krijgen ook al bloemen, dat wist ik niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Limoncello Geplaatst: 25 augustus 2011 Share Geplaatst: 25 augustus 2011 Borsa, kan je mij zeggen wat je vindt van de Evie2 t.o.v. Elianny, Korona, Vima Zanta en Mara des bois? Quote Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 25 augustus 2011 Auteur Share Geplaatst: 25 augustus 2011 Mara en Vima heb ik nooit gehad.Het is natuurlijk moeilijk voor een ander de smaak te bepalen.Wat de een lekker vind is voor de ander juist niet lekker. De Evie 2 is iets lekkerder dan de Elliany en de Korona vind ik niet zo lekker is dus de minste, heb die niet meer. Nu komt de Malwina in productie en die evenaart de Evie 2 of net iets lekkerder!?Moeilijk te zeggen Heb natuurlijk nog maar de eerste zetting geproefd van de Evie 2, doordragers veranderen van smaak tijdens plukseizoen, dus als ze nog lekkerder worden!!!!Hangt natuurlijk af van de nog of net niet komende zon Mijn Top lijstje;Malwina 10Evie 2 9.5Sonata 9.5Elliany 9Elvira 8.5Korona 7Tago 6.5Mrak 6Maxim 4 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 25 augustus 2011 Auteur Share Geplaatst: 25 augustus 2011 De filter werkt formidabel. Vandaag deze eruit gehaald, in de filter zat wat bruin fijn slikzand dat mee opgepompt was. Dus het filtert zoals ik het wilde. Vandaag zijn de bestelde filtersokken van 200 micron aangekomen. Via deze sokken ga ik eerst het water inpompen als eerste filtering. Morgen moet ik net water pompen, komt dat net prima uit Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Limoncello Geplaatst: 25 augustus 2011 Share Geplaatst: 25 augustus 2011 Heb je ook een vroeg ras in je collectie Borsalino? Ik nog niet en dacht zo aan Lambada of de Darselect... Quote Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 25 augustus 2011 Auteur Share Geplaatst: 25 augustus 2011 Heb je ook een vroeg ras in je collectie Borsalino? Ik nog niet en dacht zo aan Lambada of de Darselect... Ja Lambada, maar heb die nog niet echt gegeten in volle productie. Ga in de glazen serre die ik nog moet aankopen Lambada & Sonata zetten.In de tunnelserre Elvira & Sonata.Volgens vroegheid;Lambada Gl SSonata Gl SElvira TuSonata Tu Buiten;LambadaElviraEllianySonataMalwina En de doordrager Evie 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 25 augustus 2011 Auteur Share Geplaatst: 25 augustus 2011 De Sonata's in de folieserre kwamen in productie de 2de week mei, volgens weerbeeld 2011.Met hetzelfde weerbeeld maar dan in een glazen serre zouden de Sonata's in productie komen de 1ste week mei. Van daaruit gezien dat lambada en Elvira ieder een 7 dagen vroeger zijn.Komen de Lambada de 3de week April in productie.En de Elvira de 4de week April. Buiten kwamen de Elvira midden Mei in productie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.