Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoe staan de tomaten er bij in 2016

MartinH

Aanbevolen berichten

Jij wilt hem echt gaan opereren

Maar dan kan je misschien beter de top afknippen en laten wortelen en de stam inkorten.

Daar komt dan wel weer een nieuwe top in (en zijscheuten).

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat staat er mooi bij Pirke!

Wat een ruimte... echt om jaloers op te worden.

Wanneer heb je die tomaten van foto 1, 2 en 3 gezaaid?

En Anneke... denk dat als je meerdere vroegtijdig lange tomatenplanten wilt gaan inkorten op die manier dat er dan ook een risico is dat de ent niet aanslaat en je de plant verliest?

Gemakkelijker is het om bij het verpotten de stam heel diep terug te planten, desnoods laat je deze in een cirkel rond de binnenkant van de pot gaan (dat klinkt een beetje vreemd, lukt alleen bij de wat slappere exemplaren) zodat de pot dan niet zo erg diep hoeft te zijn. Met bredere potten gaat dit dan natuurlijk het best.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik pluk zelf de dieven eruit, zo gauw als dat ik ze zie/zin heb.

Des te minder energie de plant erin steekt des te beter, is wat ik denk dan.

Wijs je op die laatste foto naar een dief, want die is nog wel erg inieminie. Dan zou ik even wachten tot die wat groter is, en je het zijtakje makkelijk weg kunt plukken. Anders moet je zo met een tandenstoker zitten te pielen.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toto.. ze zien er goed uit. Sommige rassen groeien nu eenmaal sneller. Mijn gardener's delight is een halve meter en sommige andere rassen zijn maar 10 cm. Soms heb je ook een groeistilstand na verspenen of heb je te lang gewacht om te verspenen. Dan bewegen ze nauwelijks en na een week zie je ze bijna letterlijk groeien

Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!

Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zaden

Wij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn hier groot genoeg om naar de serre te verhuizen.

En net nu is het te koud

Vorig jaar hetzelfde voor gehad. Ik had te vroeg gezaaid, mijn tomaten stonden veel te lang binnen met als resultaat eerst bijna een halve meter stengel zonder tomaten op het einde van het seizoen.

Maar ja, ze stonden ook wel iet heel erg zonnig dus zal dat ook wel een grote rol hebben gespeeld.

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staan de Heartbreaker Vita F1 tomaten in bloei. Ik had ze al buiten willen hebben in de kas, maar met de koude week die er aankomt is het misschien verstandiger hier nog even mee te wachten. Daarnaast heb nog een aantal Tumbling Tom Yellows, slechts één Ida Gold, een paar varenbladtomaten en een aantal rode trostomaatjes staan waarvan ik het ras niet weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Femmie, ik heb er ook nog wel staan die zo klein zijn. Sommige soorten groeien ook sneller, en per plant kan het ook nog verschillen.

Mijn kruisbestomaatjes zitten nu echt vol met bloemetjes en ik tik er braaf elke dag een paar keer tegen. Ze doen het prima zo voor het keukenraam (veel licht, en 's ochtends een paar uur zon). Okee, ik kan niet meer uit mijn keukenraam kijken , maar dat is niet belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij zijn ook niet veel groter.

En dat vind ik helemaal geen probleem, ze geven alleen wat later vrucht.

Ik heb expres laat (04-04) gezaaid, omdat je anders van die slungels krijgt (als je niet heel goed uitkijkt).

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook gedaan speets. Nou ja, wel vroeger gezaaid (begin maart) maar ik wist dat ze er in ons koude huis lang over zouden doen om te kiemen.

Het heeft hier gewoon geen zin om al zo'n heel oerwoud op te kweken, daar heb ik geen plaats voor

Mijn tomaatjes zien er nu ongeveer uit als die van julia.

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

No worries Femmie! Het plantje ziet er goed uit. Dat is al het belangrijkste. Je kan ze misschien eens verspenen in een grotere pot. Ik heb de indruk dat ze sneller gaan groeien als je ze verspeent (zolang je voorzichtig bent met de wortels).

Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!

Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zaden

Wij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...