speets Geplaatst: 18 april 2016 Share Geplaatst: 18 april 2016 Jij wilt hem echt gaan opereren Maar dan kan je misschien beter de top afknippen en laten wortelen en de stam inkorten. Daar komt dan wel weer een nieuwe top in (en zijscheuten). Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AnnekeW Geplaatst: 18 april 2016 Share Geplaatst: 18 april 2016 Het zit vrij laag, dus ik zou hem dieper zetten. Dus de operatiewond onder de aarde. Dan heeft hij hopelijk nog wat sapstroom van de wortels en kan hij boven de wond ook nieuwe gaan vormen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 18 april 2016 Share Geplaatst: 18 april 2016 Dat staat er mooi bij Pirke! Wat een ruimte... echt om jaloers op te worden. Wanneer heb je die tomaten van foto 1, 2 en 3 gezaaid? En Anneke... denk dat als je meerdere vroegtijdig lange tomatenplanten wilt gaan inkorten op die manier dat er dan ook een risico is dat de ent niet aanslaat en je de plant verliest?Gemakkelijker is het om bij het verpotten de stam heel diep terug te planten, desnoods laat je deze in een cirkel rond de binnenkant van de pot gaan (dat klinkt een beetje vreemd, lukt alleen bij de wat slappere exemplaren) zodat de pot dan niet zo erg diep hoeft te zijn. Met bredere potten gaat dit dan natuurlijk het best. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AnnekeW Geplaatst: 18 april 2016 Share Geplaatst: 18 april 2016 Ik bedoelde eigenlijk als reddingspoging voor deze. Lijkt me inderdaad niet slim om ze allemaal te doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
xychix Geplaatst: 20 april 2016 Share Geplaatst: 20 april 2016 op welke hoogte moet ik gaan dieven? (eerste moestuin probeer jaar ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sugarlevi Geplaatst: 20 april 2016 Share Geplaatst: 20 april 2016 Ik pluk zelf de dieven eruit, zo gauw als dat ik ze zie/zin heb.Des te minder energie de plant erin steekt des te beter, is wat ik denk dan. Wijs je op die laatste foto naar een dief, want die is nog wel erg inieminie. Dan zou ik even wachten tot die wat groter is, en je het zijtakje makkelijk weg kunt plukken. Anders moet je zo met een tandenstoker zitten te pielen. Quote "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
xychix Geplaatst: 20 april 2016 Share Geplaatst: 20 april 2016 Ik dacht ff dat die hele tak boven mij vinger er af moest boven dat dakje zitten 2 iniemienie blaadjes ... maar die hele tak boven mijn vinger (halve tomatenplant ) is dus geen dief? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
speets Geplaatst: 20 april 2016 Share Geplaatst: 20 april 2016 Google zelf even op plaatjes van tomaten +dieven, dan begrijp je het beter Ook hier is er al veel over gezegd. Rechtsboven zit een zoekfunctie: https://www.moestuinforum.nl/post79.html?hilit=tomaten%20dieven#p79 Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Toto Geplaatst: 20 april 2016 Share Geplaatst: 20 april 2016 Diana heeft daar een heel goede site van: http://www.mooiemoestuin.nl/groenteteelt/vruchtgewassen/tomaat/tomaten-teeltzorgen/ Dieven staat als derde titeltje. Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Toto Geplaatst: 21 april 2016 Share Geplaatst: 21 april 2016 Zijn ze te smal? Want als ik de andere foto's bekijk zien jullie tomaten er wat dikker uit. Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MartinH Geplaatst: 21 april 2016 Auteur Share Geplaatst: 21 april 2016 Volgens mij zien ze er goed uit. Ze worden vanzelf nog wel dikker. Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Krikke83 Geplaatst: 22 april 2016 Share Geplaatst: 22 april 2016 Toto.. ze zien er goed uit. Sommige rassen groeien nu eenmaal sneller. Mijn gardener's delight is een halve meter en sommige andere rassen zijn maar 10 cm. Soms heb je ook een groeistilstand na verspenen of heb je te lang gewacht om te verspenen. Dan bewegen ze nauwelijks en na een week zie je ze bijna letterlijk groeien Quote Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zadenWij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Itoero Geplaatst: 22 april 2016 Share Geplaatst: 22 april 2016 Ze zijn hier groot genoeg om naar de serre te verhuizen.En net nu is het te koud Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
pippi Geplaatst: 22 april 2016 Share Geplaatst: 22 april 2016 Mijn kruisbestomaatjes (geen echte tomaten) gaan als een tierelier, 30-40cm hoog en zitten al vol met bloemknopjes. De tigerella uit de bio-zadenenvelop doet het kalmpjes aan, maar mooie stevige plantjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Toto Geplaatst: 23 april 2016 Share Geplaatst: 23 april 2016 Ze zijn hier groot genoeg om naar de serre te verhuizen.En net nu is het te koud Vorig jaar hetzelfde voor gehad. Ik had te vroeg gezaaid, mijn tomaten stonden veel te lang binnen met als resultaat eerst bijna een halve meter stengel zonder tomaten op het einde van het seizoen. Maar ja, ze stonden ook wel iet heel erg zonnig dus zal dat ook wel een grote rol hebben gespeeld. Quote Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
julia Geplaatst: 23 april 2016 Share Geplaatst: 23 april 2016 Vandaag de tomaten van de AH moestuintjes verplaatst naar een grotere pot. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bassie76 Geplaatst: 24 april 2016 Share Geplaatst: 24 april 2016 Hier staan de Heartbreaker Vita F1 tomaten in bloei. Ik had ze al buiten willen hebben in de kas, maar met de koude week die er aankomt is het misschien verstandiger hier nog even mee te wachten. Daarnaast heb nog een aantal Tumbling Tom Yellows, slechts één Ida Gold, een paar varenbladtomaten en een aantal rode trostomaatjes staan waarvan ik het ras niet weet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
femmie Geplaatst: 25 april 2016 Share Geplaatst: 25 april 2016 Dit zijn mijn tomaatjes vandaag de dag. Vergeleken met die van jullie nog klein, heb ze wel gekweekt zonder extra licht. Hopelijk wordt het nog wat! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
pippi Geplaatst: 25 april 2016 Share Geplaatst: 25 april 2016 Femmie, ik heb er ook nog wel staan die zo klein zijn. Sommige soorten groeien ook sneller, en per plant kan het ook nog verschillen. Mijn kruisbestomaatjes zitten nu echt vol met bloemetjes en ik tik er braaf elke dag een paar keer tegen. Ze doen het prima zo voor het keukenraam (veel licht, en 's ochtends een paar uur zon). Okee, ik kan niet meer uit mijn keukenraam kijken , maar dat is niet belangrijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
speets Geplaatst: 26 april 2016 Share Geplaatst: 26 april 2016 Die van mij zijn ook niet veel groter. En dat vind ik helemaal geen probleem, ze geven alleen wat later vrucht. Ik heb expres laat (04-04) gezaaid, omdat je anders van die slungels krijgt (als je niet heel goed uitkijkt). Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Raquette Geplaatst: 26 april 2016 Share Geplaatst: 26 april 2016 Heb ik ook gedaan speets. Nou ja, wel vroeger gezaaid (begin maart) maar ik wist dat ze er in ons koude huis lang over zouden doen om te kiemen. Het heeft hier gewoon geen zin om al zo'n heel oerwoud op te kweken, daar heb ik geen plaats voor Mijn tomaatjes zien er nu ongeveer uit als die van julia. Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Krikke83 Geplaatst: 26 april 2016 Share Geplaatst: 26 april 2016 No worries Femmie! Het plantje ziet er goed uit. Dat is al het belangrijkste. Je kan ze misschien eens verspenen in een grotere pot. Ik heb de indruk dat ze sneller gaan groeien als je ze verspeent (zolang je voorzichtig bent met de wortels). Quote Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zadenWij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Salamandertje Geplaatst: 26 april 2016 Share Geplaatst: 26 april 2016 Mijn tomaten jungle in de kas.. plus de eerste vruchtjes . Quote Bzzzz... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Liekie Geplaatst: 26 april 2016 Share Geplaatst: 26 april 2016 Zow DAT is vroeg!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nadi Geplaatst: 27 april 2016 Share Geplaatst: 27 april 2016 Wow dat is echt vroeg. Knap hoor. Hier staan ze nog in de vensterbank te wachten op beter dagen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.