pongo Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Hallo Daar het mijn eerste jaar is dat ik een serre heb ,vraag ik mij af wat het beste is om mijn planten te beschermen tegen de zon. Indien het witsel is ,hoe breng ik dit het best aan. MvgRudy Quote
Bubbels Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Ik gebruik zelf Temperzon. Dat verdun je wat met water en breng je aan als een verf op de ruiten (kan ook op kunststof). Als de zon schijnt wordt het licht gefilterd, als het regent wordt de Temperzon bijna doorzichtig door het water zodat de planten alsnog voldoende licht krijgen. Ik vind het fijn spul en je doet jaren met een blik. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
pongo Geplaatst: 4 april 2016 Auteur Geplaatst: 4 april 2016 ok bedankt bubbels En doe je dat met een spuit of met een grove verfborstel ? Quote
Stoyanov Geplaatst: 2 mei 2016 Geplaatst: 2 mei 2016 Ik zit met een zelfde vraag.Heb onlangs een meter of 100 van dat gele steigerdoek gescoord.Gisteren heb ik uit armoede (geen witsel meer) 2 stroken over de kas heen gelegd, teneinde wat schaduw te creëren.Ik moet zeggen dat het prima werkt, maar dat is slechts naar mijn (on)ervaring.De vraag is of het beter is om te witten of kan het ook met doek? Quote
pongo Geplaatst: 2 mei 2016 Auteur Geplaatst: 2 mei 2016 Ik heb de zonnekant gewit en het is duidelijk beter, ga volgende week de rest witten. Ik weet niet of die doeken beter zijn, maar is wel meer rompslomp denk ik. Vele groeten Quote
Itoero Geplaatst: 29 juni 2016 Geplaatst: 29 juni 2016 Ik hang een doek langs de zijkant en ik wit met Witvast op het dak. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
PeetB Geplaatst: 23 mei 2020 Geplaatst: 23 mei 2020 Wij hebben een tunnelkas, dus geen ruiten of kunststof platen. Kan daar ook deze temperzon op gesmeerd worden? Quote
Patrijs Geplaatst: 23 mei 2020 Geplaatst: 23 mei 2020 Welkom PeetB, Ja: Temperzon is zeer slijtvast en wordt transparant in natte toestand. Het schermmiddel kan toegepast worden op kassen van glas, polycarbonaat en plastic. Quote De moestuin van Patrijs
Jane Doe Geplaatst: 27 oktober 2020 Geplaatst: 27 oktober 2020 Wij hebben een schaduwdoek, zal met de solarminimum wel noodzakelijk zijn de planten tegen tpde verbranding en hitte te beschermen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.