Poppy Geplaatst: 13 maart 2016 Geplaatst: 13 maart 2016 [img-rotate=][/img-rotate] Hoi! Ik heb wat witte schimmel in mijn potjes met zaailingen. De zaailingen staan in potgrond. Hoop dat het een beetje overkomt op de foto. Heeft iemand een idee of dat kwaad kan, en zo ja wat ik kan doen om het weg te krijgen? Alvast bedankt Groetjes Poppy. Quote Yes you can!
pippi Geplaatst: 13 maart 2016 Geplaatst: 13 maart 2016 De grond is misschien wat te nat geweest, maar volgens mij kan het geen kwaad. Je kan het weghalen als je dat prettiger vindt maar bij mij heeft een beetje schimmel op de grond nooit problemen gegeven. Quote
Flup Geplaatst: 14 maart 2016 Geplaatst: 14 maart 2016 De schimmel vind ik niet zo'n drama (weghalen kan altijd), over je zaailingen zou ik mij meer druk maken, die zien er niet zo goed uit. Misschien verpotten (ook al is dat nog iets te vroeg eigenlijk) in potjes met een ander soort tuinaarde? Vorig jaar gebruikte ik andere plant- / tuinaarde dan nu en had ik ook meer last van witte schimmel, nu heb ik dat (tot nu toe) totaal niet. Quote
Poppy Geplaatst: 14 maart 2016 Auteur Geplaatst: 14 maart 2016 Bedankt voor jullie reacties! Flup, bedoel je dat de kiemblaadjes zo donker zijn? Het is mij ook opgevallen, die zijn vanaf het begin zo donker, maar ik dacht dat dat misschien bij de soort hoorde (het is een Black hungarian peper). De andere paprika soorten die tegelijkertijd op dezelfde manier zijn opgekweekt hebben mooie frisgroene blaadjes, en ook de nieuwe blaadjes zijn fris goen, dus ik had me nog niet zo'n zorgen gemaakt.... Quote Yes you can!
aalterse-willy Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 Zag net een witte schimmel op de stammen van twee paprikaplanten.Die staan vlakbij mijn watervat en dat loopt nu al enkele dagen over......De grond is daar doorweekt. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Itoero Geplaatst: 22 juni 2016 Geplaatst: 22 juni 2016 Ik strooide kaneel toen ik witte schimmel kreeg op m'n zaaigrond.Je kan ook baking soda of KHCO3 gebruiken. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.