Infinite Geplaatst: 7 maart 2016 Geplaatst: 7 maart 2016 Goedenavond! Dit jaar ga ik mijn eerste volle volkstuin-eigenaar-seizoen beginnen!Vorig jaar konden we een stukje overnemen in mei, en toen was de grond al helemaal mooi vlak en klaar om plantjes op uit te planten. Nu is afgelopen najaar de grond gefreesd, dus de bodem is niet mooi vlak zeg maar (bestaat uit grote brokken (zeeuwse) klei).Aankomende week wil ik graag alvast wat gaan egaliseren en een hekje rondom de tuin plaatsen. Maar de grote vraag is; hoe krijg ik die grond vlak(ker)? Er is verder nog niemand op de volkstuin al echt bezig, dus ik heb het trucje nog niet af kunnen kijken Quote To plant a garden is to believe in tomorrow.
RobO Geplaatst: 7 maart 2016 Geplaatst: 7 maart 2016 kleinhakken met een hak of een harkof een rolschoffelof eggen Quote
Infinite Geplaatst: 7 maart 2016 Auteur Geplaatst: 7 maart 2016 Ah, een rolschoffel heb ik sinds kort in mijn bezit Die ga ik dan eens mooi uitproberen... (was bang dat er een onwijs handig trucje voor is, of dat iedereen een electisch apparaat oid gebruikt en ik dan weken met mn harkje bezig ben... Al die oude rotten daar zien me al gaan ) Quote To plant a garden is to believe in tomorrow.
Bit Geplaatst: 11 maart 2016 Geplaatst: 11 maart 2016 Misschien zit ik er helemaal naast hoor, maar je zegt dat de grond gefreesd is ? Paar nachten leuke nachtvorst, de grond nú lekker laten opdrogen van alle nattigheid van de afgelopen tijd, en dan nóg een keer frezen, is ook zeker een optie hoor. Is het niet geploegd ? Dan zou een fijnere frees ook een optie zijn. Ligt aan de maat van je tuin natuurlijk , maar alles hakken is best veel werk. Op mijn kleinere bedden doe ik het met een gewone grindhark. Deels hakken ( er op slaan ) en deels harken. Heel fijn maken hoeft niet hoor, en geeft zeker bij zware klei straks ook een betonnen laag in april, als de grond bij sterk drogende dagen keihard wordt. Bed fijn maken en wat compost er over is ook een goeie. Quote
gerrits Geplaatst: 13 maart 2016 Geplaatst: 13 maart 2016 wat ik zelf regelmatig doe is met een goede verticuteerhark de klei mooi fijn harken, bij vochtige kleigrond gaat dit heel mooi. Je krijgt dan een fijne kruimelige grond Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.