Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ook ik ben o.a. door de AH moestuintjes in de ban van het moestuinieren geraakt. Ik wist helemaal niets van tuinieren, en nu nog steeds vrij weinig, maar doe mijn best (: Ironisch genoeg doen mijn AH moestuintjes het niet super, en zijn die kleine labeltjes vrij snel uit mijn potjes gevallen. Ik dacht nog: ach, ik begrijp vast wel wat voorn plantje het is als ze opkomen: mooi niet dus. Ik heb er vier die mij een raadsel zijn, misschien kunnen jullie raden welke het zijn? Als ik weet wat het is, kan ik ze miss nog redden. Ik heb wel de verpakkingen bewaard, dus iets anders dan de volgende groenten kan het iig niet zijn: courgette, rucola, andijvie, wortel, augurk en spinazie. (Lach me niet uit! Ik ben onwetend! (: )

Alvast bedankt!

IMG514566461460467487.JPGIMG514633471460467493.JPGIMG514736361460467498.JPG

Geplaatst:

Leuk, plantjes raden:

Ik gok op:

1 Courgette

2 Augurk

(het verschil is straks gemakkelijk te zien, de courgette wordt heel snel groter en gaat grote bladeren aanmaken en de Augurk gaat wat de hoogte in en ontwikkeld kleiner blad.

En foto 3 vind ik wat onduidelijk...

Gok erop dat links spinazie zou kunnen zijn.. maar dat heeft natuurlijk weinig zin... zo weinig...

En rechts dan rucola...?

Of het Rucola is kun je proeven... knijp maar eens 1 van de blaadjes af en kijk hoe het smaakt.

Geen idee hoe Andijvie kiemt... die verbouw ik zelf niet. Maar dat zou ook foto 3 Links kunnen zijn eventueel?

Worteltjes komen boven met heel ander soort blad... heel "opengewerkt" blad. En ze doen er vaak wat langer over om te kiemen.

Geplaatst:

Telkens lees ik ergens als tip bij het verpotten, heb je meer dan 1 plantje, knip er dan 1 bij weg.

Waarom zou je dit doen? Die kan je toch ook gewoon poten als je voorzichtig bent!?

Deze tip snap ik niet.

Ik ben met vakantie en een vriendin past op mijn zaadjes. Natuurlijk inmiddels al veel groter dan 3, 4 centimeter. Maar we zullen zien vrijdag bij thuiskomst.

Gr

Janny

Ps

Als testje heb ik een partij in een bak met die luierinhoud gezet. Dus die moeten zichzelf 2 weken redden. En dat lijkt goed te gaan.

image92001461085870.jpeg

Geplaatst:

mijn tomatenzaadjes zijn prachtig opgekomen en allemaal lekker vlot, maar nu komen ze niet verder dan de kiemblaadjes.....

dit heb ik nog niet meegemaakt met tomaten moet ik zeggen! Ik ga de topics er eens op nalezen, om te zien of iemand dit ooit bij de hand heeft gehad.

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Geplaatst:

Ik heb de tomaatjes snel in een grote pot met potgrond gezet en ze doen het super!

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Ik had heel veel moestuintjes.. Had ze in een kas gezet(echt een grote niet zo'n vensterbankding) maar was iets TE warm geworden.. 34 graden. Oeps

Het liefst was ik een kabouter(ben al goed bezig in de lengte;p), want dan kon ik de hele dag in mijn tuintje staan!

Geplaatst:

Ik zou ze dan moeten verpotten voordat ze hun eerste echte blaadjes hebben. Nou ja, zo werkt het ook niet, dus verlies ik niks als ik het probeer.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Geplaatst:

Ik heb heel veel moestuinpotjes van vrienden en familie gekregen, hartstikke lief natuurlijk. Maar veel soortjes/aantallen zijn niet echt interessant voor de grote moestuin . Dus alleen een paar cherry tomaatjes opgekweekt voor in de kas.

Nu help mijn familie wel eens mee in de moestuin voor de lol, en komen sommige heel trots naar me toe lopen met 1 enorm doorgeschoten sla plantje, of 2 slungelige erwtenplantjes die uiteraard uitgeplant moeten worden in de moestuin op een heel mooi plekje.... Afijn, de diversiteit in mijn moestuin stijgt met de week, net als het aantal wanstaltige plantjes

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Geplaatst:

Wauw wat leuk dit topic! Het is zo leuk om te zien wat er nu daadwerkelijk bij iedereen uitkomt!

Ikzelf heb de cherrytomaat, en de watermeloen geprobeerd, de rest ligt nog te wachten want ik weet echt niet waar ik alles straks kwijt moet?

De cherrytomaten zijn al flinke plantjes geworden, en de watermeloen heb ik 10 april gezaaid, en komt sinds vandaag boven, 2 stuks! Ben benieuwd!

Geplaatst:
Als testje heb ik een partij in een bak met die luierinhoud gezet. Dus die moeten zichzelf 2 weken redden.

En? Is het meegevallen?

Ben wel benieuwd naar de uitslag van de luiertest

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst: (aangepast)

Wow Rustavi... die mogen wel in een grotere pot.. .en normaal staan ze daar dan alleen in en niet met een hele bos...

Je kan ze dan gelijk wat dieper planten.

aangepast door Gast
Geplaatst:

en na het dieper planten kan je het stokje weghalen.

gezonde tomatenplanten van dit formaat hebben geen stokje nodig. dat komt pas ergens na het uitplanten buiten of in de kas.

Geplaatst:

Ik had voor de zekerheid het stokje in de grond gedaan. Zonder kunnen ze ook goed recht staan. Ik ga ze morgen elk in een grotere pot zetten. Ik heb wel het idee dat ik ze teveel water geef of zo, want ze worden steeds langer... Het is mijn eerste keer, dus neem me niet kwalijk dat ik nog een beetje klungel...

Ik heb de grote tomaten al in de kas gezet buiten, en die zijn ook zo lang ipv dik en heel stevig (ik gaf ze steeds water met voeding als de bladeren iets gingen hangen)...

3c32bcda17c4bd31295d3b8a6f27b5b8.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst:

Is het niet te koud om ze nu al in een kas buiten te hebben?

(Ik heb zelf wel wat tomaten e.d. in een klein glazen kasje staan buiten, maar die heb ik vanavond binnen gehaald. Er staat hier een ijzige poolwind en ik vertrouwde het niet. )

Alsmaar voeding geven zou ik niet doen, en wel voldoende water, tomaten drinken veel.

Geplaatst:

Tot nu toe gaat het redelijk goed met de stekjes via de ah moestuintjes. Had alleen ze al graag buiten gezet, maar door het huidige weer durf ik dat niet. Ik zet sinds vandaag wel de sperzieboon overdag buiten, aangezien hij al bloemen heeft, en moet toch op een of andere manier er bijtjes aan trekken.

IMG_2623.jpg

13102617_10209361279332818_8864414880824783435_n.jpg

IMG_2618.jpg

Een bietje in een pot, rest heb ik buiten in een verhoogde plantenbak staan. Afwachten of die het volhouden met het huidige weer.

IMG_2620.jpg

Slamix, van de week geoogst en smaakte erg lekker

IMG_2622.jpg

De Tomaat, de meeste staan in kleinere bakjes tot dat ze naar buiten kunnen, dus die zijn nog niet zo hoog als deze maar tot nu toe gaan de meeste goed. Sommige laten soms een klein takje vallen nadat deze geel is geworden. Weet niet of dat nu komt door te veel of te weinig water, maar tot nu toe houden ze het vol.

Nu maar hopen dat het weer een beetje aantrekt want hoop dat ik ze snel naar buiten in onze nieuwe tuin kan planten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...