Louis Geplaatst: 9 januari 2017 Geplaatst: 9 januari 2017 ongeveer 10 minuten geleden ontving ik deze mail U bracht direct na de kerstmarkt op ....... een wielschoffel bij mij in de ,,,,,,,, te rotterdam / kralingen.De schoffel bevalt en de afspraak was dat ik dan zou betalen. Als u mij uw rekening nummer geeft zal ik ,,,, euro aan u overmaken.Met vriendelijke groet, Quote
paddestoelengek Geplaatst: 9 januari 2017 Geplaatst: 9 januari 2017 ongeveer 10 minuten geleden ontving ik deze mail U bracht direct na de kerstmarkt op ....... een wielschoffel bij mij in de ,,,,,,,, te rotterdam / kralingen.De schoffel bevalt en de afspraak was dat ik dan zou betalen. Als u mij uw rekening nummer geeft zal ik ,,,, euro aan u overmaken.Met vriendelijke groet, Louis op deze manier overtuig je niemand, of het is je idee om aan moestuinders schoffels te gaan uitdelen , bevalt het je dan graag geld overmaken en anders zie ik graag mijn schoffel terug.....?? idee zie bovenstaande bericht gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Jane Doe Geplaatst: 10 januari 2017 Geplaatst: 10 januari 2017 Laten we niet Louis persoonlijk pakken, maar feitelijk blijven.Vrijblijvend uitproberen mag je natuurlijk niet afdwingen, daar is ieder vrij in net als het aanschaffen.Wat ik schrijven kan is mijn persoonlijke ervaringen en daar blijf ik dan ook bij.De kleine moestuin gaat ook, als je maar een paar meter kan lopen loont het zich al. De kleine tuin is 5 m breed en veelvag langer, maar de rijen over de breedte. Geloof me ook ik deed dat met de hand en ik voel me achteraf zo dom. Had veel eerder dat gereedschap aan moeten schaffen, maar goed men is nooit te jong om te leren ... Nieuw is kostbaar, gebruikt heeft dan zijn betaalbare prijs. En de nieuwe kunnen op de oude, bij de Hoss Tools, Planet en Rasspe. De zaaimachine kun je ombouwen tot de andere, wel even opletten welke type. Zo heb ik nieuw en oud samen, waarvoor werk en spaar je dan niet waar. Het is een goede investering voor de tuin en gezondheid, mijn lichaam is niet meer zo best na alle ongelukken. Knie, schouder en rug kapot, schouder schiet zo uit de kom.Niet alles was beter vroeger, maar zulk gereedschap is echt goed! Quote
paddestoelengek Geplaatst: 10 januari 2017 Geplaatst: 10 januari 2017 Ik rijk Louis het idee aan om eens te kijken of het mogelijk is op de MTF dag een demonstratie te gevenals hij er van overtuigd is dat zijn wielschoffel in de basisuitvoering bijna 200 euro waard is (ik heb z'n site gevonden) zou ik dat graag willen ervaren.voor ik een auto koop wil ik de auto ook graag ervaren d.m.v. een proefrit.tot nu toe gaat Louis op geen enkel idee van ons in en voegt hij eigenlijk niets toe aan het forum behalve het proberen persoonlijk gewin te behalen. forumregels:Reclame en spam Reclame maken voor jouw webiste, product of dienst is alleen toegestaan als je actief deelneemt aan het forum, vragen stelt en beantwoord, tips geeft en ervaringen deelt. Voldoe je aan deze voorwaarde dan mag je in je onderschrift één korte zin en URL naar een (commerciële) website opnemen. Je gebruikersnaam en avatar mogen dan weer geen expliciete (commerciële) verwijzingen bevatten. Ik hoop echt dat hij er zin in heeft en dat de mogelijkheid hem wordt om een demonstratie te geven en als hij ons op deze manier kan overtuigen dat hij er veel van mag verkopen. gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Jane Doe Geplaatst: 10 januari 2017 Geplaatst: 10 januari 2017 Mocht ik naar mtfd gaan, wil ik wel wat meenemen en kan die wil proberen.Naar mijn weten is er maar 1 adres die Hoss Tools in Nederland verkoopt en die zit in Friesland als ik het goed heb. Heb toestemming van Hoss Tools voor Duitsland, maar de inkoop is een beetje erg veel. Wil eerst met de originele pottenpers beginnen. Wij hebben trouwens zandgrond, over klei kan ik niets zeggen. Kan ook Gelderland zijn, weet het zo niet meer. Quote
Louis Geplaatst: 12 januari 2017 Geplaatst: 12 januari 2017 Met plezier kom ik naar elke demonstratiedag, breng het een en ander mee en een ieder mag proberen.Geef plaats en tijd. Maar persoonlijk zou ik geen wielschoffel kopen voor een moestuin. De vraag was of er ervaring is met een wielschoffel op vette klei en die vraag heb ik beantwoord. Als mijn moestuin iets groter is dan zou ik eens naar een rolschoffel kijken. Verkruimeld de grond, schoffelt en de duwboom is verstelbaar zodat je niet over je net geschoffelde bed hoeft te open. Er zijn modellen met beschermplaten en rollen van een cm of 15 die passen direct tussen het opkomend gewas zonder het te beschadigen.Verder zou mijn voorkeur gaan naar een hele smalle en een behoorlijk brede, geharde, uitgesmede en ontlaten schoffel. Misschien nog een smal klauwtje of cultivator en een gesmede hark. Veel meer is er in de meeste tuinen niet nodig. Quote
paddestoelengek Geplaatst: 12 januari 2017 Geplaatst: 12 januari 2017 Maar persoonlijk zou ik geen wielschoffel kopen voor een moestuin. De vraag was of er ervaring is met een wielschoffel op vette klei en die vraag heb ik beantwoord. grappig zo'n antwoord, ja hij is geschikt voor op vette kleien als we goed doorvragen komt het: persoonlijk niet kopen voor een moestuin.hallo Louis dit is het moestuinforum al je wilt demonstreren doe even een berichtje via het draadje van MTFdag groetjes Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Jane Doe Geplaatst: 12 januari 2017 Geplaatst: 12 januari 2017 Louis het gereedschap wat je verkoopt is anders dan die ik heb. Die ik heb kan wel zeker in "kleine" moestuinen, zoals ik geschreven heb ook als je maar een paar meter kan lopen.Ga zondag nog een oude planet wielschoffel en zaaimachine halen, oud en nieuw kunnen onderling gebruikt worden dus om zo te gebruiken en als reserve(onderdelen). Quote
Louis Geplaatst: 12 januari 2017 Geplaatst: 12 januari 2017 Hallo Jane Doe, Er bestaan behoorlijk wat verschillende modellen wielschoffels en ook een grote collectie attributen om er aan te hangen.Ik heb echter nog nooit een wielschoffel gevonden waarbij je niet over je net geschoffelde grond loopt. Bij bepaalde hulpmiddelen als bv een aanaarder is dat prima, dan loop je naast opgeworpen hoop, maar als je net alles netjes glad geharkt hebt zij die voetstappen vervelend. Sommige rolschoffels hebben echter een duwboom die zodanig te verstellen is dat je niet over de geschoffelde grond hoeft te lopen. Nadeel van rolschoffels is dat er geen extra attributen aan kunnen zoals de eg of aanaarder.De wielschoffel die wij leveren zijn vooral gemaakt om grindpaden te schoffelen, dit omdat het verbod op chemische bestrijding van onkruid veellandeigenaren en beheerders problemen geeft.De vraag uit het moestuinforum was of er ook ervaring met een wielschoffel op zwaardere grond is en wij hebben er minstens 2 geleverd aan gebruikers met die situatie.Ook hebben we er enige geleverd in Frankrijk en Engeland waarvan ik niet weet wat men ermee doet. Quote
Jane Doe Geplaatst: 19 januari 2017 Geplaatst: 19 januari 2017 Dat is wel een heel andere soort en voor heel ander gebruik. Quote
Wielschoffel.nl Geplaatst: 9 maart 2017 Geplaatst: 9 maart 2017 Goedenavond!Met interesse las ik 'de draad' over de wielschoffels. Als tuinder (van De Nieuwe Ronde in Wageningen) besefte ik me jaren geleden dat die nostalgische wielschoffel die ik veel gebruikte onmisbaar was. In mijn zoektocht naar een vervanger (de oude was 'op') kwam ik terecht bij Hoss. Hoss heeft de oude mal van de Planet jr. 1 op 1 nagemaakt en daardoor maken ze 1. een superdegelijk product dat 2. universeel uitwisselbaar is met alle oude gereedschap uit het begin van de vorige eeuw van Planet. En, als derde: door gebruik te maken van de mogelijkheden van deze tijd hebben ze een aantal mooie aanvullende accessoires ontwikkeld! Omdat het me onlogisch leek om slechts 1 set uit de VS te laten versturen en omdat ik dacht dat er wel meer mensen met dit fijne gereedschap zouden willen werken trok ik de stoute schoenen aan en heb ik een hele container vol laten komen. De geboorte van wielschoffel.nl. Even voor de duidelijkheid: ik verkoop dit gereedschap, dat ik dagelijks in mijn seizoen gebruik, omdat ik het leuk vindt. Helaas is de inkoop flink en zoals iedereen kan zien is de prijs niet gering (niet goedkoop, maar wel veel geld). Inmiddels verkoop ik het gereedschap van Hoss ruim 4 jaar. Ik heb veel tevreden klanten en heb alle ervaringen (van mezelf en klanten) goed in beeld. Wil je meer weten over het gereedschap van Hoss, bel dan even....En wil je het proberen? Kom dan even langs in Wageningen (of ik laat je weten waar in NL er wielschoffels in gebruik zijn). Gereedschap is iets persoonlijks, maar ik zou niet op deze kleine schaal kunnen 'boeren' zonder dit gereedschap. Maar het is vooral een kwestie van kopen wat bij je past én er dan ook voor gaan: 'vrienden' worden met je gereedschap, zodat je er echt uit kunt halen wat erin zit. Ik hoor af en toe van mensen die het gereedschap van Hoss rechtstreeks in de VS kopen omdat ze denken dan goedkoper uit te zijn. Dat is onzin: De verzendkosten maken het vaak al duurder en omdat er (iets dat veel mensen zich niet realiseren) nog btw bijkomt ben je vaak zo'n 30% duurder uit in totaal (dit even ter promotie )Alle accessoires zijn bij mij altijd op vooraad (tja, had ik dat geweten toen ik hiermee begon....), dus je kunt altijd een basisset kopen en het later uitbreiden. En ik begrijp dat zo'n aankoop voor ondernemers iets anders is dan voor een particulier, maar het werkgenot en de restwaarde maken het ook voor mensen met een wat grotere moestuin toch echt de moeite waard. Ik hoop dit jaar tijd te hebben om wat filmpjes ergens op youtube te plaatsen van hoe wij de schoffels en ploegjes gebruiken: De hoeveelheid handwiedwerk op mijn 1.5 hectare is door de wielschoffel flink geminimaliseerd. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.