Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Oké, zit dus met het volgende probleem - heb 3 bakken voor het raam staan met zomerprei in, nog niet alle zaadjes zijn uitgekomen maar hebben wel al vrij veel schimmel / witte pluis op de aarde. Zou ik de goede preistengeltjes proberen herplanten? Of kan dat geen kwaad die schimmel....

Thanks

Geplaatst:

Kan volgens mij weinig kwaad. Het duidt meer op weinig ventillatie in combinatie met een hoge vochtigheid.

Als de mogelijkheid er is de bakken (even) buiten te zetten (bij aangenaam weer), dan kan je dat misschien proberen.

Geplaatst:

Buiten groeien geen schimmels op de grond. Door de natuurlijke ventillatie (wind) gedeien de schimmels niet meer.

Ik tref ook wel eens schimmels aan op de grond van potjes e.d. in de kas, maar vaak wordt dit veroorzaakt door onvoldoende ventillatie (luchtstroming).

Geplaatst:

Helaas ook buiten op de grond groeien schimmels.

Daarbij denk ik dat deze jonge sprietjes de huidige kou niet overleven. Dat is nogal een verschil met de binnentemperatuur.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...