Ga naar inhoud

Framboos inperken (alternatief voor rhizoombegrenzer)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ga frambozen planten in haagvorm, vlak naast mn moestuin. Het woekeren wil ik in toom houden. Ik dacht rhizoombegrenzer aan te brengen, maar de prijs valt wat tegen. Zijn er goedkopere alternatieven van materiaal? Want ik vermoed dat rhizoombegrenzer dat bamboe tegenhoudt, overkill is voor frambozenwortels.

Geplaatst:

Je kunt een soort bak of rand maken, waar ze binnen moeten blijven.

Hiervoor zijn tal van mogelijkheden voor te bedenken.

Je zou bijv. oude dakpannen op zijn hoge kant in de grond kunnen graven, deze zijn 30 -35 cm lang, dieper zal een framboos niet gaan met zijn wortelen.

Geplaatst:

Aangezien je ook een moestuin hebt, zou ik er gewoon niets doen en de scheuten die te ver komen uittrekken. Wieden van onkruid moet je toch in de moestuin doen.

Geplaatst:
ik heb hier een border voorzien van dik worteldoek. als het goed is houd dat het ook redelijk binnen de perken.

Is inderdaad stuk goedkoper. Heb hier voor 9euro gevonden. Geen idee of het kwaliteit is?

Hoe lang zou dit meegaan als het in de grond zit?

Geplaatst:
Je kunt een soort bak of rand maken, waar ze binnen moeten blijven.

Hiervoor zijn tal van mogelijkheden voor te bedenken.

Je zou bijv. oude dakpannen op zijn hoge kant in de grond kunnen graven, deze zijn 30 -35 cm lang, dieper zal een framboos niet gaan met zijn wortelen.

Ik heb een rhizoombegrenzer van 60 cm aangewend, en daar gaat de framboos nog vrolijk onder door. Dus vergeet die dakpannen maar

Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com

Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...