diesel4666 Geplaatst: 29 februari 2016 Geplaatst: 29 februari 2016 Ik ga frambozen planten in haagvorm, vlak naast mn moestuin. Het woekeren wil ik in toom houden. Ik dacht rhizoombegrenzer aan te brengen, maar de prijs valt wat tegen. Zijn er goedkopere alternatieven van materiaal? Want ik vermoed dat rhizoombegrenzer dat bamboe tegenhoudt, overkill is voor frambozenwortels. Quote
Thinkpad Geplaatst: 29 februari 2016 Geplaatst: 29 februari 2016 Je kunt een soort bak of rand maken, waar ze binnen moeten blijven.Hiervoor zijn tal van mogelijkheden voor te bedenken.Je zou bijv. oude dakpannen op zijn hoge kant in de grond kunnen graven, deze zijn 30 -35 cm lang, dieper zal een framboos niet gaan met zijn wortelen. Quote
simonvb Geplaatst: 29 februari 2016 Geplaatst: 29 februari 2016 Aangezien je ook een moestuin hebt, zou ik er gewoon niets doen en de scheuten die te ver komen uittrekken. Wieden van onkruid moet je toch in de moestuin doen. Quote
loes Geplaatst: 29 februari 2016 Geplaatst: 29 februari 2016 ik heb hier een border voorzien van dik worteldoek. als het goed is houd dat het ook redelijk binnen de perken. Quote
diesel4666 Geplaatst: 29 februari 2016 Auteur Geplaatst: 29 februari 2016 ik heb hier een border voorzien van dik worteldoek. als het goed is houd dat het ook redelijk binnen de perken. Is inderdaad stuk goedkoper. Heb hier voor 9euro gevonden. Geen idee of het kwaliteit is? Hoe lang zou dit meegaan als het in de grond zit? Quote
sugar Geplaatst: 1 maart 2016 Geplaatst: 1 maart 2016 Je kunt een soort bak of rand maken, waar ze binnen moeten blijven.Hiervoor zijn tal van mogelijkheden voor te bedenken.Je zou bijv. oude dakpannen op zijn hoge kant in de grond kunnen graven, deze zijn 30 -35 cm lang, dieper zal een framboos niet gaan met zijn wortelen. Ik heb een rhizoombegrenzer van 60 cm aangewend, en daar gaat de framboos nog vrolijk onder door. Dus vergeet die dakpannen maar Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.