paddestoelengek Geplaatst: 9 februari 2016 Geplaatst: 9 februari 2016 ik ga er vanuit dat binnenkort er weer zaden zullen worden verkocht bij de Lidl op het forum is volgens mij niet veel te vinden hoe de ervaring is met deze zadendus wie heeft er ervaring mee en deel het met de lezers gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Jenneke Geplaatst: 9 februari 2016 Geplaatst: 9 februari 2016 Er is al een heel topic over, maar wel leuk om dit nog eens naar boven te halen zaadjes-van-de-lidl-t16404.htmlHoe zijn de ervaringen geweest in het afgelopen seizoen, ik ben fan. Mijn favoriet van vorig seizoen is de komkommer konsa, hoge opbrengst, niet bitter, en heel belangrijk mijn zus verdroeg ze goed. De gele sperziebonen hebben het ook goed gedaan, had er zomaar een paar in een wasmand staan en heb er zeker 3x goed van kunnen eten en nog een paar keer zomaar een handje.Maar misschien hebben de modjes liever dat we verder gaan in het oude topic Quote
Liekie Geplaatst: 9 februari 2016 Geplaatst: 9 februari 2016 dit draadje is ook leuk Die bolcourgette was echt een winnaar hier afgelopen jaar. Heeeerlijk voor in courgettebrood en soep natuurlijk. Bleef ook lekker lang doorgaan terwijl andere soorten al aan de meeldauw bezweken waren. Quote
paddestoelengek Geplaatst: 9 februari 2016 Auteur Geplaatst: 9 februari 2016 ik geef het toe .... zeer slecht gezocht door mij als de mods het willen mag je het toevoegen aan:zaadjes-van-de-lidl-t16404.html gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
marijke Geplaatst: 9 februari 2016 Geplaatst: 9 februari 2016 In 2015 startte de zadenaanbieding van de Lidl op 16 febr.Dus nog even geduld... Quote
bio-fee Geplaatst: 9 februari 2016 Geplaatst: 9 februari 2016 Hier in Duitsland liggen ze alweer in de winkels.Maar ik koop ze niet; er is zeer waarschijnlijk gif gebruikt bij de teelt en oogst dus dat wil ik niet hebben.Ik ga voor bio-zaden, dan maar wat meer betalen. Quote
Bubbels Geplaatst: 9 februari 2016 Geplaatst: 9 februari 2016 Niet voor de biologische teler inderdaad, maar als je dat geen noodzaak vindt zijn het gewoon goede zaden voor een hele lage prijs. Ze kiemen super en geven echt een prima resultaat. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
klei Geplaatst: 9 februari 2016 Geplaatst: 9 februari 2016 Vorig jaar naar tevredenheid gezaaid.ui, tomaat, zonnebloem, andere bloemen, paprika viel de oogst mij een beetje tegen. misschien vanwege de omstandigheden dit jaar tomaten lweer gezaaid, 27 potjes. waarvan 5 dubbel zaadje. en toch krijg ik 27 plantjes.Vorig jaar had ik er weinig vertrouwen in en plante 60 zaden, hele familie had tomatenplantjes ik ben zeer tevreden en ga er dit jaar zeker weer voor. Quote
bloemenkoningin Geplaatst: 10 februari 2016 Geplaatst: 10 februari 2016 Ik heb goede ervaringen met lidl zaden. De bolcourgette is lekker en goed. Ook de herfstasters haal ik daar. Quote
suus76 Geplaatst: 10 februari 2016 Geplaatst: 10 februari 2016 Hier zeer goede ervaring met zaden van Lidl. Ik had de sunburst pattison, deze had per plant soms wel tot 8 vruchten per dag ( formaat tennisbal) , wat heb ik daar een plezier van gehad. Ik had drie planten en heb er zeker een kilo of 80 aan pattisons vanaf gehaald. Ook de bolcourgetten deden het goed maar niet zo extreem als de pattison. De komkommer had ik ook, drie planten in de kas, en zeker 100 komkommers kunnen oogsten, enorm veel oogst. Ook de stamboontjes waren prima, en heb ik veel bloemenzaden gehaald, waaronder van die ouderwetse droogbloemen, wat waren die ook leuk. Ik haal ze dit jaar zeker weer! Quote
dennislp Geplaatst: 10 februari 2016 Geplaatst: 10 februari 2016 Goede ervaringen mee, niks te klagen over de kwaliteit! Zeker voor die prijs, dan ben je er zeker van dat je geen zaden te kort komt. Het tegenovergestelde is eerder waar Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Krikke83 Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 Ik kocht vroeger ook regelmatig (impulsief) bij Lidl, aldi of een bouwmarkt. Echter ik probeer nu meer bewust te kopen. Keerzijde van de medaille is door goedkoop te kopen bij supermarkten en bouwmarkten dat je onbewust daardoor tuincentra en zaadhandels pijn doet. Supermarkten en bouwmarkten pakken steeds een groter marktaandeel voor hun rekening. Echter dit komt niet ten goede aan de diversiteit en (soms) ook wel aan de kwaliteit. En dit terwijl ik de diversiteit bij een tuincentrum reeds beperkt vind qua moestuin. Quote Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zadenWij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.
Waaslander Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 Ik kocht vroeger ook regelmatig (impulsief) bij Lidl, aldi of een bouwmarkt. Echter ik probeer nu meer bewust te kopen. Keerzijde van de medaille is door goedkoop te kopen bij supermarkten en bouwmarkten dat je onbewust daardoor tuincentra en zaadhandels pijn doet. Supermarkten en bouwmarkten pakken steeds een groter marktaandeel voor hun rekening. Echter dit komt niet ten goede aan de diversiteit en (soms) ook wel aan de kwaliteit. En dit terwijl ik de diversiteit bij een tuincentrum reeds beperkt vind qua moestuin.Ik vind eigenlijk diversiteit in de meeste zaaihandels in Belgie ook vrij beperkt . ligt het aan de goedkopere zaden die aangeboden worden? Ik zelf koop ook veel minder zaden hier in de buurt in tuincentra, dan een 5 jaar geleden . Als je eens iets anders wil moet je via de ene of andere site bestellen. En dan bestel je meteen de rest maar mee. Moest er in de buurt een winkel zijn met de niet alle daagse dingen zou ik er ook wel eens heen gaan en ja de aller daagse dingen ook meebrengen. Mijn inziens kunnen tuincentra de goedkope zaden op 2 manieren beconcurreren door de prijs of door diversiteit. Quote
klei Geplaatst: 13 februari 2016 Geplaatst: 13 februari 2016 Jahoor ze staan weer in de folder!Donderdag kunnen we weer inslaan! Quote
speets Geplaatst: 13 februari 2016 Geplaatst: 13 februari 2016 Hier nog geen zaden donderdag Of bedoel je de kweekbakjes? Die zag ik vanmiddag ook staan bij de Action, voor minder geld. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
klei Geplaatst: 13 februari 2016 Geplaatst: 13 februari 2016 De folder die vanmorgen binnekwam geeft aan dat de zaadjes er weer zijn, (regie noord holland).Daarin staat onder andere ook de kweekbakjes. Maar de zaden ook weer zoals vorige jaarOp de site zijn ze nog niet te zien nee. Quote
tuinLB Geplaatst: 15 februari 2016 Geplaatst: 15 februari 2016 In regio zuid zijn ze vanaf donderdag weer verkrijgbaar, Ik ga zeker weer even kijken. De zaden van de lidl zijn me de afgelopen jaren niet tegen gevallen. Quote
sugarlevi Geplaatst: 15 februari 2016 Geplaatst: 15 februari 2016 Zaden van de Lidl komen dan ook gewoon van Gartenland en misschien ook partner Quedlinger Saatgut vandaan. http://www.gartenland.com/en/gartenland-group/quality-assurance.htmlhttp://www.quedlinburger-saatgut.de/ Ik denk dat deze zaadhandels erg blij zijn met de enorme af- en omzet die door de Lidl gegenereerd wordt. Quote "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Erny Geplaatst: 15 februari 2016 Geplaatst: 15 februari 2016 Het is wel even goed opletten... Lees vooral even de tzt datum op de achterkant. Soms zitten er oudere zakjes bij. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 15 februari 2016 Geplaatst: 15 februari 2016 Ik heb eigenlijk niets nodig van wat ze normaal hebben maar ga toch even kijken denk ik voordat ik mijn bestelling plaats bij de zaadhandel wie weet hebben ze nu wel iets wat ik zoek. Quote
MartinH Geplaatst: 15 februari 2016 Geplaatst: 15 februari 2016 Ik heb ook niets meer nodig, maar... Ik weet zeker dat ik weer met een zak vol thuis kom Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
jootje Geplaatst: 16 februari 2016 Geplaatst: 16 februari 2016 Prima zaden......en vanaf deze week ook weer te koop bij de Lidl! Quote
Flup Geplaatst: 16 februari 2016 Geplaatst: 16 februari 2016 Ik heb ook niks nodig, maar ga vanmiddag toch even kijken. Quote
paddestoelengek Geplaatst: 16 februari 2016 Auteur Geplaatst: 16 februari 2016 vanaf donderdag Flupik weet niet wat er vanmiddag te zien is gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.