NoeNoePower Geplaatst: 6 februari 2016 Geplaatst: 6 februari 2016 Hoi, Weten jullie het recept van vlierbessensap met appel.Ik heb een keer gedronken en vond het zo lekker dat ik het zelf wil maken.Maar kan het recept nergens vinden Dusss... Weten jullie het? Groetjes Noortje Quote Het liefst was ik een kabouter(ben al goed bezig in de lengte;p), want dan kon ik de hele dag in mijn tuintje staan!
Pfeffer Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 Het aandeel vlierbesseb mag vrij laag zijn (deze smaken veel sterker dan de appel). Ik gebruikte altijd gebrek aan appels Pfanner groene appelsap (2 liter) met ongeveer 150 gram gekookte vlierbessen (omdat ik vaak niet meer had), 150 gram in gesuikerd water gekookte en ontpitte kersen. Dit alles gaat in de blender en dan in de koelkast, binnen 2 dagen consumeren. Bij gekookt appelsap is de houdbaarheid uiteraard beter. Kijk even hoeveel appel en vlierbessen je hebt. Verschillende verhoudingen smaken anders, maar nogsteeds lekker. Quote
harmony Geplaatst: 28 april 2016 Geplaatst: 28 april 2016 Ik maak appelsap mbt een ontsappan. Bij een aantal 'porties' heb ik vorig jaar wat trossen vlierbessen gedaan. Oei, spijt dat ik niet meer heb gemaakt. Wat lekker! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.