Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag heb ik 2 blokken compacte potgrond bij de Action gekocht, €0,64 per stuk. Ik wilde de grond gaan gebruiken om in te gaan zaaien, maar volgens veel berichten op dit forum gaat dat niet altijd goed. Ik lees regelmatig dat hij het klaarmaken van een plantgat turf, compost, enz. toegevoegd moet worden. Ik tuinier op vettige kleigrond en ik denk dat met deze compacte potgrond in ieder plantgat de grond gaat verbeteren.

Is het een goed idee om in ieder plantgat zo'n blok toe te voegen? Uiteraard niet het blok maar de potgrond die ontstaat na het toevoegen van water.

IMG315623881452369097.JPG

Geplaatst:

in zo'n blok zit niet echt potgrond zoals dat in zakken wordt verkocht. dit is cocopeat, kokosvezels. in de blokken zit amper voeding, iets wat een plant wel nodig heeft in het plantgat.

je zou het eventueel wel kunnen mengen met grond en/of compost en dat gebruiken. dat bevalt mij prima met kleigrond.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...