RobO Geplaatst: 26 november 2015 Geplaatst: 26 november 2015 We hebben hier een hoge kas met van alles er omheen gebouwd en kunnen niet van de zijkant of het midden bij de hoge zij- en middengoten om ze schoon te maken.Ze zijn alleen nog maar toegankelijk vanaf de kopse kanten; deze is het: heeft iemand een slimme tip misschien? Quote
aalterse-willy Geplaatst: 26 november 2015 Geplaatst: 26 november 2015 Hoge drukreiniger met rioolrat? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jeroen123 Geplaatst: 26 november 2015 Geplaatst: 26 november 2015 Tegenwoordig schijnen drones het wondermiddel voor alles te zijn, zal er vast wel één zijn die jouw gootje kan schoonmaken Quote
RobO Geplaatst: 27 november 2015 Auteur Geplaatst: 27 november 2015 ik ga de tip van Willy eerst even proberen, touw door de goot en dan de rioolrat er door trekken Quote
Waaslander Geplaatst: 27 november 2015 Geplaatst: 27 november 2015 Ik vraag me af hoeveel vuil om hoog ga waaien en aan de ramen gaan plakken met een rioolrat ? Die bij volgende regenbui terug in de goot terecht komt.Anders eens kijken om een blok te maken die in de goot past en die je er dan doortrekt met een touw zodat deze vuil meeneemt. Quote
RobO Geplaatst: 28 november 2015 Auteur Geplaatst: 28 november 2015 ik ga het woensdag proberen met een bovenschermpje aan de kop van de slang getierapt(dat blok met wc borstel hadden we geprobeerd bij een kleine goot maar daar bleef teveel hangen) Quote
RobO Geplaatst: 2 december 2015 Auteur Geplaatst: 2 december 2015 Hoge drukreiniger met rioolrat? Willy, dat ging geweldig, dank!de rat kroop zelf door de goot en ik kon telkens een stuk schoonblazenalleen even oppassen dat ie er niet uit vliegttop! Quote
aalterse-willy Geplaatst: 2 december 2015 Geplaatst: 2 december 2015 Ben blij voor u RobO Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
sluipwesp Geplaatst: 3 december 2015 Geplaatst: 3 december 2015 Wat late reactie maar ik klim ieder jaar op de kas en loop door de goot met borstel en emmer om de goot te reinigen. Ook het glas reinig ik ieder jaar aan de binnen en buitenkant. Binnenkant met de hogedrukspuit en buitenkant met een grote schuurspons aan een stok tijdens nat weer. Lichtdoorlatendheid van het glas is erg belangrijk voor de groei van de planten. Quote
sluipwesp Geplaatst: 3 december 2015 Geplaatst: 3 december 2015 Buitenkanten ook maar wel heel voorzichtig natuurlijk. Voor je hobby moet je wat over hebben Oh ja, buitenkanten gooi ik de rommel gelijk naar beneden dus zonder emmer of spons. Quote
Demier Geplaatst: 3 december 2015 Geplaatst: 3 december 2015 Gemakkelijke maner is om een touw 2x de lengte van de kast en in het midden een blokmlood daaromheen een doek of borstel.Dan met 2 man 1 aan elke kant de blok naar zich toe trekken.gr Mat Quote
RobO Geplaatst: 4 december 2015 Auteur Geplaatst: 4 december 2015 heb je een fotootje van dat ding? Quote
loes Geplaatst: 5 december 2015 Geplaatst: 5 december 2015 We hebben hier voor de dakgoot van het huis eenzelfde probleem, we kunnen alleen vanaf ons schuurtje en het schuurtje van de buren bij de uiteinden van de dakgoot. daarvoor hebben we een lange telescoopstok met schraper in de vorm van de goot. daarmee kan je alle zooi 1 kant op duwen door de stok in de goot uit te schuiven. vervolgens naar de andere zijde en daar omgekeerd, stok inschuiven terwijl je alle zooi naar je toe trekt. Quote
RobO Geplaatst: 5 december 2015 Auteur Geplaatst: 5 december 2015 ja, dat werkt goed, maar deze goot was 20m lang Quote
loes Geplaatst: 5 december 2015 Geplaatst: 5 december 2015 bij ons is de afstand de helft. de totale steel is 6meter. Maar bij de buren verderop moeten de breedte van 2 huizen worden overbrugd. dat laat de woningbouw doen met een nog langere telescopische steel. daar hebben wij het idee van afgekeken. Quote
RobO Geplaatst: 6 december 2015 Auteur Geplaatst: 6 december 2015 zo een? http://www.marketonweb.nl/uitschuifbare-telescopische-stelen-tot-in-verschillende-maten.html?gclid=CNzp67zxxskCFcm6GwodkzoA2g#1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.