tomvm Geplaatst: 7 november 2015 Geplaatst: 7 november 2015 hallo, ik heb vorige week mijn serre aan de buitenkant volledig gewassen. gewoon met een normaal kuisproduct nu wil ik de binnenkant kuisen en ik heb op youtube iemand eens het product Bactocide van Edialux zien gebruiken. Nu is mijn vraag: waar kan ik dit kopen? ik vind dit niet in de dier- en tuinwinkel bij ons (Aveve), ook niet in de doe-het-zelf. Op internet kan ik dit wel kopen, maar dan betaal ik bijna evenveel verzendingskosten dan dat het product zelf kost. Iemand een idee waar ik dit kan vinden nog of iemand eventueel een ander product dat je gebruikt? alvast bedankttom Quote
scubapat Geplaatst: 7 november 2015 Geplaatst: 7 november 2015 Geen idee waar je dit product kan kopen. Als het je bedoeling is om de serre te ontsmetten en zo bacteriën en schimmels te doden dan hoef je daar niet echt dure producten voor te kopen. 1 glas javel (bleekwater) op een emmer warm water (10 L) en een beetje afwasproduct.Schimmels en bacteriën overleven dit niet en het ontvet nog goed ook én het kost geen drol Quote
RobO Geplaatst: 7 november 2015 Geplaatst: 7 november 2015 ikzelf zou die Bactocide niet willen gebruiken Quote
tomvm Geplaatst: 7 november 2015 Auteur Geplaatst: 7 november 2015 oei, dat product lijkt allemaal niet echt zo goed te zijngek dat die op tv dat dan gebruikte daarvoor dan ga ik het ook maar doen op de manier van scubapat bedankt voor de tips Quote
normanmichiels Geplaatst: 26 december 2015 Geplaatst: 26 december 2015 Je kan het beste de binnenkant van de serre/kas reinigen met een algenverwijderaar. Gewoon oplossen in lauw water en met de vernevelaar op het glas spuiten. Dit moet je wel doen bij zacht weer (temp >15°). Quote
tomvm Geplaatst: 22 februari 2016 Auteur Geplaatst: 22 februari 2016 hallo, ik wil nu in de loop van de komende weken mijn serre kuisen van binnen met een algenverwijderaar. maar ik heb gelezen dat wit natuurazijn ook zou helpen. weten jullie hier toevallig iets meer over? dit omdat ik azijn wel heb staan, maar algenverwijderaar moet ik weer ergens gaan kopen en zal ook een duurder prijskaartje hebben vermoedelijk indien toch beter een algenverwijderaar, heb je eventueel een voorstel van merk? of kan dit dezelfde zijn waar je de opritten enz mee reinigt? mvg,tom Quote
normanmichiels Geplaatst: 23 februari 2016 Geplaatst: 23 februari 2016 Ik zou azijn zo ver als mogelijk van de serre verwijderd houden. Een scheutje azijn in het water kan geen kwaad, maar daarmee ga je het harnekkige groen niet van de ruiten afwassen. Algenverwijderaar hoeft niet duur te zijn en het is heel effectief en schaadt de planten hoegenaamd niet. Quote
tomvm Geplaatst: 23 februari 2016 Auteur Geplaatst: 23 februari 2016 bedankt wederom en er is specifieke algenverwijderaar voor serre's of kan die van de oprit en terras ook gebruikt worden voor in de serre? Quote
normanmichiels Geplaatst: 23 februari 2016 Geplaatst: 23 februari 2016 Er is zeker speciale algenverwijderaar voor serres, op bio-basis. Het product dat gebruikt wordt voor terrassen is meestal chemisch van oorsprong en dus potentieel nocif, ik zou dat niet gebruiken. Als je wil zoek ik het even op voor je. Quote
normanmichiels Geplaatst: 23 februari 2016 Geplaatst: 23 februari 2016 Biomix ATM algen verwijderaarIs een enzymenpreparaat, dus compleet onschuldig voor alles wat leeft...behalve algen! Quote
tomvm Geplaatst: 24 februari 2016 Auteur Geplaatst: 24 februari 2016 oke ik ga die biomix atm eens proberen bedankt voor de tip Quote
namreh101 Geplaatst: 10 februari 2023 Geplaatst: 10 februari 2023 Waar is dit te verkrijgen in Oost Vlaanderen of omgeving? Quote
redzebra Geplaatst: 11 februari 2023 Geplaatst: 11 februari 2023 Je kan die gewoon ook online bij hun bestellen voor België blijkbaar : https://www.bio-mix.nl/biomix-atm-5-liter wel iets hogere verzendkosten. "LET OP BESTELLINGEN BEDOELD VOOR BELGIE KRIJGEN EERST EEN FACTUUR IN VERBAND MET HOGERE VERZENDKOSTEN!" Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.