ADOPEG Geplaatst: 17 oktober 2015 Geplaatst: 17 oktober 2015 Voor de renovatie van onze oude kas hebben we glas roeden nodig.Het liefst van een metaal. Als we maar een systeem hebben waarmee we glas kunnen bevestigen aan het frame. Weet iemand hoe/waar we hieraan kunnen komen? Bij voorbaat dank. Quote ~ Vita rosa est ~
aalterse-willy Geplaatst: 18 oktober 2015 Geplaatst: 18 oktober 2015 Ooit heb ik dit gebruikt, in een vroegere woning.http://www.plastiekhofstade.be/pdf%20site/tb050.pdf Het profiel 34 op het hout schroeven, daar langs beide zijden het rubber 003 of 007 inschuiven en uw glas vastleggen met de witte rubber 002. Alles lag goed vast, er is nooit een glasplaat losgekomen op de tien jaar dat ik het in gebruik had en nooit water binnen gekregen, wel condens.Ook nooit een glasplaat gebroken. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Waaslander Geplaatst: 18 oktober 2015 Geplaatst: 18 oktober 2015 Er zijn bedrijven die profecionele serre's afbreken en daar hobby serre's van maken en onderdelen appart verkopen ze meestal ook . Hier staan ook ergens links op forum dacht ik ( door .Borsalino ?) Quote
ADOPEG Geplaatst: 19 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2015 Dank voor de antwoorden. We moeten eigenlijk opschieten want het slopen hebben we al gedaan. Nu staat alleen het frame er nog met het dak. Nu moeten we nog iets hebben dat aan het frame zit en waar de glasroeden aan bevestigd kunnen worden. Oorspronkelijk waren dat houten balken, maar we twijfelen aan de houdbaarheid daarvan kijkend naar het rotte hout dat we vandaag verwijderd hebben. Hier moet toch een metalen alternatief voor zijn?En de glasroeden zelf natuurlijk nog. Ik zal het forum eens doorzoeken, want we moeten toch iets van linkjes naar bedrijven hebben. Ons kennend vraag ik me af of we aan het eind van dit jaar al een dichte kas hebben... Blijf ons maar aanduwen, want anders... ~PeG Quote ~ Vita rosa est ~
Waaslander Geplaatst: 19 oktober 2015 Geplaatst: 19 oktober 2015 Vul eens "kas op muurtje bouwen" in de zoekfunctie . Eerste onderwerp een 7 tal linken. Ja weet niet onmiddelijk hoe ik een link moet plaatsen via tabletIs niet onderwerp dat ik in 1ste instantie bedoelde. Quote
ADOPEG Geplaatst: 20 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2015 Bedankt!Ik heb inmiddels, dankzij jou, een aantal links gevonden en mailtjes verstuurd. Nu maar afwachten... Quote ~ Vita rosa est ~
J Homan Geplaatst: 26 oktober 2015 Geplaatst: 26 oktober 2015 Kijk eens op de website van Henk van der schaft in Aalsmeer die sloopt regelmatig kassen Groetjes Jeremy Quote
ADOPEG Geplaatst: 26 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2015 Bedankt voor de tip, Jeremy! Quote ~ Vita rosa est ~
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.