Jorieke123 Geplaatst: 22 september 2015 Geplaatst: 22 september 2015 Er hangen heel wat eikels aan de bomen dit jaar. En voor veel mensen liggen die dingen hopeloos in de weg als ze allemaal naar beneden komen. Voor onze varkens is het heerlijk voer. Dus als er hier mensen zijn die er graag van af willen, dan zijn ze welkom om ze hier meteen aan onze dieren te voeren Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
aalterse-willy Geplaatst: 22 september 2015 Geplaatst: 22 september 2015 Jorieke, als ge uw vlees naar den duvel wilt helpen dan moet ge ze veel eikels laten eten.Wordt het goed bitter van!!!!Net zoals varkens die visafval krijgen naar de vis smaken en stinken.Doe het niet meisken, het is de moeite niet waard en uw vlees wordt er slechter mee.Geloof dat oud ventsjen maar ne keer Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
loes Geplaatst: 22 september 2015 Geplaatst: 22 september 2015 goede spaanse ham komt van varkens die in de laatste groeifase alleen maar eikels en grassen eten. het geeft een karakteristieke smaak maar dat vlees is toch echt niet bitter. varkens zouden in de natuur ook eikels eten in de herfst, zeker bij zo'n overschot als dit jaar.hier hangen de bomen bomvol, maar dat is niet echt bij jou in de buurt jorieke. Quote
sugarlevi Geplaatst: 23 september 2015 Geplaatst: 23 september 2015 Wat een lang vergeten jeugdherinnering. Eikels rapen en aan de varkensboeren verkopen. Quote "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Sin Fronteras Geplaatst: 25 september 2015 Geplaatst: 25 september 2015 Loes, die vergelijking gaat niet helemaal op. Die Spaanse varkens eten eikels van de steeneik, Quercus ilex. De winter- en zomereik uit Nederland zijn andere soorten, hoewel het natuurlijk wel kan zijn dat de samenstelling van de eikels redelijk vergelijkbaar is... Quote Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
Piroska Geplaatst: 25 september 2015 Geplaatst: 25 september 2015 Wat AAlterse Willy zegt is waar, gedeeltelijk waar. Bij varkens die in een kot gehouden worden geven eikels een nare sterke smaak aan het vlees maar bij loslopende varkens is dat anders. Daar telt dat niet voor omdat de vertering anders verloopt. Mijn varkens krijgen in de herfst vooral eikels en walnoten, dat komt de smaakt juist ten goede. Sorry Jorieke, ik hou mijn eikels zelf Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Bochie Geplaatst: 28 september 2015 Geplaatst: 28 september 2015 Ik heb hier elk jaar een paar emmers hazelnoten waar ik geen weg mee weet alsook een paar emmers kleine walnoten... Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2015 Beetje late reactie, sorry Maar onze zeugen en beren krijgen al die eikels, die zijn zeer goed voor ze en hun vlees hoeft toch niet goed te smaken. Ze zijn er voor de biggetjes Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
loes Geplaatst: 9 oktober 2015 Geplaatst: 9 oktober 2015 ben nu eigenlijk wel benieuwd of het echt veel invloed heeft op de smaak. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.