Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat merk ik nu al. Mijn Frieslanders heb ik inmiddels 8 weken geleden geoogst. En de schil is toch echt duidelijk dikker geworden dan toen ik ze net uit de grond haalde.

Geplaatst:

Als je het loof verwijdert of dood spuit zal de knol alle energie in de knol steken ipv het loof.

Waarom energie verspillen dat is de gedachte. De knol groeit nog een aantal weken door ook al is het loof er af.

Op een hectare land met goed weer kan een week langer wachten met uit de grond halen een paar duizend kilo schelen.

Bij mij op de tuin verklaarde ze me voor gek maar mijn bintjes heb ik pas eind oktober er uit gehaald. Ze waren perfect bewaard door de mooie zeeuwse klei. En het waren mooie grote een twee en een halve kilo per plant ongeveer.

Bij de uien wacht ik gewoon tot dat het ik zie dat de boeren het ook van het land halen en denk als zij het doen zal het wel goed zijn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...