Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

we maken nogal veel appeltaarten tegelijk op het landje: deeg met zelfrijzend bakmeel, laagje spijs, appeltjes, jam

heeft iemand ervaring met het invriezen van het halfproduct (de appeltaart klaar voor het afbakken)?

en daarna (al dan niet half-) ontdooien en bakken in de oven?

Geplaatst:

ja, die kennen we, maar na ontdooien is de taart dan toch wat soppig

we willen graag op het laatst, afhankelijk van het aantal gasten (tussen 6 en 50), gaan bakken

Geplaatst:

Ik heb geen ervaring met zelfgebakken appeltaart, maar op mijn werk bestellen wij bevroren ongebakken appeltaart van bakkerij Zonnemaire. Wij gooien hem dan gewoon bevroren in de oven en na een uur tot anderhalf uur hebben we dan heerlijke versgebakken appeltaart.

Geplaatst:

het lekkerste is om het appelmengsel in te vriezen, in porties voor 1 appeltaart. en dan op het moment zelf de appeltaart maken.

deeg schijn je ook te kunnen invriezen maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd. apart van elkaar invriezen voorkomt in ieder geval dat het soppig wordt.

Geplaatst:

Ik zou gewoon een ongebakken taart een week in de vriezer zetten en dan zo bevroren en wel de oven in. Baktijd verlengen met 20-30 minuten? Dan weet je het maar.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Op mijn werk vriezen ze de ( iets korter dan gebruikelijk ) gebakken appeltaarten in die men dan eerst vacuüm verpakt ( opletten met vacuüm zuigen niet te ver gaan anders wordt de appeltaart plat ) . Daarna rustig ontdooien en nog even in de ( vrij warme ) oven om ze weer knapperig te maken.

In de kern van alle problemen schuilt een kans

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...