RobO Geplaatst: 9 september 2015 Geplaatst: 9 september 2015 we maken nogal veel appeltaarten tegelijk op het landje: deeg met zelfrijzend bakmeel, laagje spijs, appeltjes, jam heeft iemand ervaring met het invriezen van het halfproduct (de appeltaart klaar voor het afbakken)?en daarna (al dan niet half-) ontdooien en bakken in de oven? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 september 2015 Geplaatst: 9 september 2015 Niet met appeltaart, wel met pizzabodems. Het deeg droogt wat teveel in tijdens het bevriezen, en komt niet meer lekker op tijdens het bakken. Is er een reden waarom je ze niet gebakken en al in wil vriezen? Want dat gaat het beste. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 9 september 2015 Auteur Geplaatst: 9 september 2015 ja, die kennen we, maar na ontdooien is de taart dan toch wat soppig we willen graag op het laatst, afhankelijk van het aantal gasten (tussen 6 en 50), gaan bakken Quote
Jenneke Geplaatst: 9 september 2015 Geplaatst: 9 september 2015 Ik heb geen ervaring met zelfgebakken appeltaart, maar op mijn werk bestellen wij bevroren ongebakken appeltaart van bakkerij Zonnemaire. Wij gooien hem dan gewoon bevroren in de oven en na een uur tot anderhalf uur hebben we dan heerlijke versgebakken appeltaart. Quote
loes Geplaatst: 9 september 2015 Geplaatst: 9 september 2015 het lekkerste is om het appelmengsel in te vriezen, in porties voor 1 appeltaart. en dan op het moment zelf de appeltaart maken. deeg schijn je ook te kunnen invriezen maar dat heb ik zelf nog nooit geprobeerd. apart van elkaar invriezen voorkomt in ieder geval dat het soppig wordt. Quote
jootje Geplaatst: 9 september 2015 Geplaatst: 9 september 2015 Ik zou gewoon een ongebakken taart een week in de vriezer zetten en dan zo bevroren en wel de oven in. Baktijd verlengen met 20-30 minuten? Dan weet je het maar. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 september 2015 Geplaatst: 9 september 2015 Los deeg invriezen kan zeker, als je het goed in plastic verpakt. Dan droogt het niet snel uit. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Anna3 Geplaatst: 9 september 2015 Geplaatst: 9 september 2015 Deeg invriezen gaat inderdaad prima, heb ik al vaak gedaan. Op tijd in de koelkast leggen als je wil gaan bakken. Quote
mijnspeeltuin Geplaatst: 12 oktober 2015 Geplaatst: 12 oktober 2015 Op mijn werk vriezen ze de ( iets korter dan gebruikelijk ) gebakken appeltaarten in die men dan eerst vacuüm verpakt ( opletten met vacuüm zuigen niet te ver gaan anders wordt de appeltaart plat ) . Daarna rustig ontdooien en nog even in de ( vrij warme ) oven om ze weer knapperig te maken. Quote In de kern van alle problemen schuilt een kans
Claudia69 Geplaatst: 12 oktober 2015 Geplaatst: 12 oktober 2015 Op bakcursus werd ons gezegd dat we dergelijke taartjes wel konden invriezen (zandbodem + crème + gekookt fruit), maar ik heb het nooit geprobeerd. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.