Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste allemaal,

Heeft iemand ervaringen met het kweken van tulpen als snijbloem?

Ik denk dat ik beter de hoge soorten tulpen hiervoor kan gebruiken, of zie ik dit verkeerd?

Op een site waar ik mijn bollen wilde gaan kopen stond vermeld dat de tulpen niet geschikt waren als snijbloem, ik heb geïnformeerd bij de webshop, maar nog geen reactie ontvangen.

Mij lijkt toch dat de bol geen schade ondervindt van het snijden van de bloem? Na het snijden kan de bol toch weer gewoon zijn energie opdoen voor het volgende jaar als het loof blijft zitten?

Alvast hartstikke bedankt voor jullie reacties!

Geplaatst:

wij doen elk jaar wel tulpen als snijbloemen, we kiezen voor soorten met 50 cm lengte (apeldoorns etc.) of voor bijzondere papagaaisoorten

we kweken ze onder 15 cm stro op, dan worden de stelen wat langer

we houden de bollen meestal niet goed voor een nieuwe ronde dus voor de goedkoopte hoef je het niet te doen, in de buurt staan heel vaak bosjes tulpen aan de weg voor minder, maar het is wel erg leuk om ze weg te geven

Geplaatst: (aangepast)

Bedankt voor je reactie!

Wat bedoel je precies met 'we houden de bollen meestal niet goed voor een nieuwe ronde dus voor de goedkoopte hoef je het niet te doen'?

Zijn de bollen te verzwakt na het snijden? Ook als er voldoende loof blijft staan voor de bol?

aangepast door Gast
Geplaatst:

nee, er komt hier altijd vuur in, vlammetjes in het blad en stop van de groei

als we door zouden gaan is het spuiten of 3 jaar kleine bolletjes pellen...

je snijdt met de bloem meestal een of twee grote bladeren mee, dus ook als ze niet ziek worden heb je toch kleinere bolletjes

die moet je dan nog twee jaar opkweken en koppen om een aardig maatje 12 te krijgen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...