doke2 Geplaatst: 7 augustus 2015 Geplaatst: 7 augustus 2015 Kan ik postelein blancheren ( licht opkoken ) en dan in de diepvries bewaren zodat ik verschillende keren een deel van de oogst kan gebruiken in mijn soep ? Welke manieren van bewaren zijn er nog voor postelein ? Het zaait zichzelf voort, maar kan men de zaadjes ook oogsten ? Bedankt voor jullie antwoordenDoke2 Quote
doke2 Geplaatst: 8 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2015 Waarschijnlijk heeft nog nooit iemand geprobeerd om postelein in te vriezen.... of is dit misschien niet gebruikelijk ??? Wacht nog op voorstellen. Bedankt Quote
Aluapje Geplaatst: 8 augustus 2015 Geplaatst: 8 augustus 2015 Postelein gebruik je toch rauw? Is dat dan nog wel lekker als het ingevroren is? Net zoals met andijvie, als die ingevroren is, kun je hem ook niet meer rauw gebruiken. Zelf geprobeerd, het wordt een beetje snotterig. Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak
HuubvG Geplaatst: 8 augustus 2015 Geplaatst: 8 augustus 2015 Postelein rauw? Mm, een paar blaadjes, maar dat opzuigen van éven gekookte postelein, die zurige smaak komt dan veel beter tot zijn recht, naar mijn smaak dan.Invriezen: heb ik wel gedaan, even blancheren. Het was wel snel op na uit de vriezer, dus ik weet niet hoe het na een tijd bewaren smaakt. Quote
Claudia69 Geplaatst: 8 augustus 2015 Geplaatst: 8 augustus 2015 Ik gebruik het vooral vers in slaatjes of heel even opgewarmd in soep. Nog nooit proberen in te vriezen. Zaad winnen is niet moeilijk: het krijgt bovenaan kleine zaaddoosjes die vol zitten met zaad. Even omkeren boven een zakje en je kan volgend jaar ook elders zaaien. Quote
doke2 Geplaatst: 10 augustus 2015 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2015 Bedankt voor jullie antwoorden,zal 't dus maar rauw gebruiken in mijn soep. Quote
Nathanya Geplaatst: 3 september 2015 Geplaatst: 3 september 2015 Ik heb van mijn postelein al veel ingevroren. Straks ontdooien, aanmaken met groentesaus en smullen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.